News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
52 Guests, 0 Users

AE-32-13

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 14:18:26 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

#90
Hoe is het met de AZU Erik?

ik heb inmiddels alle 10 de afleveringen gekeken van de Smaek van de Keyser en heb de fragmentjes waar de AZU in mee doet nu hier;

AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr
AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr
AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr
AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr
AE-32-13 by Besteleendregister, on Flickr


Maar sowieso wel een leuke serie er spelen nog meer oude Citroëns in mee, o.a. een DS, HY en een 23 vrachtwagen.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Erik H

#91
Hoi Martijn,

Erg gaaf die filmpjes! Bedankt!

Al met al gaat er aardig wat tijd in zitten maar ik wil alles ook wel gelijk fatsoenlijk doen.

Bedrading van de elektra heb ik opgeknapt, inclusief nieuwe 40A dynamo om de extra accu aan te kunnen. Veel motorisch schoongemaakt/afgesteld; loopt inmiddels ook weer redelijk goed op LPG. Het bankje is ook opgeknapt maar ik moet de bekleding nog even goed opspannen, zit nog wat scheef.
Het originele bumpertje zit er ook op.

De linker deur heeft een rotte scharnier strip dus terwijl die opnieuw word gelast zit er tijdelijk een leen deur in. Autex heeft nu goed passende nieuwe voorspatborden dus die komen er ook nog op.

Zoals je ziet is er cosmetisch nog een hoop te doen maar dat bewaar ik tot het laatst.

IMG_20160603_122400 by , on Flickr

Het LPG ringtank verhaal word me wat te prijzig. Ik heb nog een kleiner tankje van een vriend gekregen dus die komt er voor in de plaats. Nog even kijken of ik hem onder de eend hang of anders in de laadvloer laat verzinken.

IMG_20160603_122522 by , on Flickr

Het lijstje met klusjes word langzaam korter. Nieuwe spatborden erop, deurtje repareren, koppeling en remmen vervangen, imperiaal monteren, LPG tank ombouwen, elektra inbouwen, simpele camperinrichting inbouwen en nieuw laagje verf. In die volgorde ongeveer....

john

He Erik,

hoe gaat het met de besteleend?
ik was nieuwsgierig wat je er van gemaakt hebt.
en ik mis hem toch wel een beetje ;-)

groetjes john
glacauto1957

Erik H

#93
Hoi John!

De laatste update was alweer in 2016 zie ik. Wat vliegt de tijd...
Sinds die tijd heb ik er best nog wel veel aan gedaan trouwens.

Grotendeels "nieuw" in de lak, onderkant getectyleerd, het bankje opgeknapt, remrevisie gedaan, motor is deels gereviseerd, nieuwe voorspatborden en een kleinere LPG tank verzonken in de laadvloer aangebracht. De motorkap had een flink aantal zwakke plekken en dat heb ik opnieuw laten lassen. Ook aan de zijdeuren is wat laswerk gedaan.
Volgende stap is het aanpassen van de koplampsteunen want die erin zaten sloten niet goed aan op de openingen in de motorkap waardoor het niet echt goed op elkaar aan sloot. Ik had een originele Azu steun gekocht maar nu zit de dynamo in de weg natuurlijk. Kwestie van aanpassen.

Het project heeft nu wat jaren vrijwel stil gestaan ivm. koop van een huis ongeveer van dezelfde leeftijd als de Azu. Dat huis moest ook nog even verbouwd worden en vorig jaar ben ik langzaam aan weer aan de Azu begonnen. Dit jaar hoop ik er ook nog veel aan te kunnen doen.

Eerst wil ik mijn Akadiane in de verkoop zetten (poging 2) want voor 2 oldtimers heb ik eigenlijk te weinig tijd en plek. Die moet ook eerst weer even zomerklaar worden gemaakt.

Er is in ieder geval vooruitgang. Een beetje traag maar een hobby mag geen haast hebben.

CitroenAZU

Leuk, heb je foto's van de vorderingen?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: