News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
32 Guests, 0 Users

59-31-TB

Started by CitroenAZU, September 06, 2009, 14:48:25 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 250, AZU
bouwjaar, 1977, Datum eerste toelating   21-03-1977
kleur; geel, Jaune PTT
bijzonderheden; Replica La poste PTT
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

#1
Toen ik hem kocht in 1986 was hij 9 jaar oud en zeer rot, over de ton gelopen en het 435CC blokje kwam niet boven de 60 km/u uit, totaal versleten.
Later aan mijn toenmalige beste vriend Dirk Sinnema -die in 1988 verongelukt is- verkocht die hem helemaal restaureerde tot een franse posteend, met een origineel fietsenrek op het dak en een zeer speciaal tussenschot erin, bijna nieuw chassis eronder van een schade-eend. Later nog de originele Postes voorstoelen weten te vinden. De speciale voor- en achterbumper en de originele logo stickers op de voorportieren gewoon via Citroën besteld, kostte wat maar dan heb je ook wat. Restauratielogboek met vele foto's heb ik hier thuis. Is 22 jaar geleden ! Deze 250 is nog steeds in vrij redelijke staat al moet ik hem wel nodig een opknapbeurt geven. Heb er zelf een dyane 35 PK blok met schijfremmenbak in gezet LHM remsysteem. Maar het komt niet meer vooruit helaas, met moeite 90 km/u.



Let op dat zwarte achterwiel....helemaal geblakerd door het forse olieverbruik toen het "viertje" versleten begon te raken, niet zo vreemde de vorige eigenaar ging er met vrouw en een paar kinderen achterin mee op vakantie, lekker afgebeuld dus. Ach ik betaalde er 150 gulden voor.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Gespot  ;) Daarachter nog een echte oude posteend volgens mij


mctommi

Quote from: azurblade on February 09, 2012, 11:14:00 AM
Gespot  ;) Daarachter nog een echte oude posteend volgens mij

Jippie........ er heeft eindelijk iemand op mijn nieuwe website gekeken......kijken kijken niet kopen waarschijnlijk, hehehehe............... :(

Dat zijn mijn laatste 2 eenden in NL, de achterste is mijn 25 jaar durende AZU-L project, de eerste AZU-L kocht ik in Januari 1987 ! Heb ik zowaar een jubileum !!! Zal ik er dan toch maar eens aan beginnen ? Anders is die van Edwin Groen nog eerder klaar :(
Maar ja; eerst dat oude pand verkopen anders geen tijd en geen geld.......zucht, lang leve de economie anno 2012 !

P.S. Eén lichtpuntje die zilveren CX Break links is verkocht inmiddels, weliswaar met ontzettend veel tegenzin, maar nood breekt wetten.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

welke web pagina dan?

azurblade

...kijken nie kopen...nou wil je azu's wel overnemen hoor ;) Uiteraard doel je op je woning. Is geen goede tijd voor de verkoop helaas :S

Dacht overigens al dat je de ramen in je donor azu al had uitgezaagd maar koets is nog origineel la poste :) 

mctommi

Quote from: azurblade on February 09, 2012, 19:06:43 PM
...kijken nie kopen...nou wil je azu's wel overnemen hoor ;) 

Heb al zoveel besteleenden verkocht de laatste 5 jaar, te laat te laat ! Zie onder...........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: azurblade on February 09, 2012, 19:06:43 PM
Dacht overigens al dat je de ramen in je donor azu al had uitgezaagd maar koets is nog origineel la poste :) 

Dat dacht je maar; er zit al een voetenbak in en aan één kant is het gat al deels uitgeknabbeld voor een AZU-L ruit !

Te laat te laat...... Moet toch ergens een AZU-L van maken; de 2 originelen die ik had waren echt te ver heen.
Had jarenlang een koets van een AZU 1971 in voorraad waar ik de AZU-L zijruiten al had opgekladderd met viltstift, maar kocht uiteindelijk de 62-er omdat er ander teveel omgebouwd zou moeten worden (voorportieren, schutbord, etc.).  De 71-er koets leeft nog voort, met bijbehorend kenteken....... maar helaas nu in België, dus weg kenteken. (Hierover later meer info).
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Dirk D

Hoe verder met deze besteller?
Bericht van 't Ei.

Nalatenschap Tom Schulte

Op 27 okt. 2015 is Tom Schulte op tragische wijze om het leven gekomen. Zie hiervoor o.a. het artikel in de laatste Ei-krant. Tom was een echte 2CV-liefhebber.
Ei-krant maart 2016
Afgelopen maand is er contact geweest met de vader van Tom. Tom had in zijn huis in Ommoord vele onderdelen, een auto-ambulance en een gele posteend staan. Alle onderdelen en de auto-ambulance zijn geschonken aan 't Ei. Alles is onlangs met een grote bestelbus (2x rijden!) naar 't Ei gebracht.

Het zou mooi zijn als de gele posteend in de vereniging kan blijven. Daarom is met de vader van Tom afgesproken dat 't Ei bemiddelt in de verkoop van de eend. Wie gaat er dus voor de gele posteend zorgen? De afgesproken procedure lees je hieronder.

Gegevens auto:
Kenteken: 59-31-TB
Chassistype: 250
DET: 21-3-1977
1e keer gekocht door Tom: 11-2-1985
verkocht door Tom: 19-4-1986
2e keer gekocht door Tom: 10-10-1988 
(De auto was toen omgetoverd van rood naar gele posteend)
Schorsing geldig: t/m 24-02-2017

Opmerkingen auto:
De auto is 3 à 4 jaar geleden rijdend weggezet, de motor draait op de slinger weer soepel rond. Er wordt aangegeven dat de trekkracht toen wat minder was. Op het oog ziet de auto er redelijk uit. Plaatwerk heeft uiteraard aandacht nodig. Het chassis lijkt in orde.



Procedure:
-    Uitsluitend leden/donateurs van 't Ei kunnen deelnemen aan een inschrijving omtrent de verkoop.
-    Er kan worden ingeschreven vanaf € 2200 (incl. globale waardebepaling en kosten transport).
-    Het termijn van inschrijven eindigt op zaterdag 30 april.
-    Op zaterdag 30 april worden om 11.00 uur de inschrijvers, met hun inschrijving, verwacht op 't Ei.
-    Inschrijven kan alleen door gebruik te maken van: Inschrijvingsformulier Eend Tom Schulte.
-    De inschrijvingen worden in een envelop overhandigd aan bestuursleden die ter plaatse zijn.
-    Wie wel wil inschrijven, maar niet aanwezig kan zijn, stuurt het ondertekende inschrijvingsformulier per post naar: Van Helmontstraat 11-13, 3029 AA Rotterdam. Deze inschrijvingen dienen uiterlijk vrijdag 29 april in ons bezit te zijn.
-    Hij/zij die heeft ingeschreven met het hoogste bod wordt de nieuwe eigenaar.
-    De auto is te schouwen op 't Ei, iedere zaterdagmiddag.

Verplichtingen koper:
-    Nadat bekend is geworden dat je de koper bent geworden, dient er binnen een week te worden betaald en de auto te worden overgeschreven (kosten voor koper). De verkoop wordt anders geannuleerd.
-    De auto staat nu gestald bij 't Ei. De koper heeft tot 15 mei de tijd om de auto van het terrein/stallingplaats te verwijderen.
-    't Ei heeft ook stallingsruimte. Koper kan er niet vanuit gaan dat er automatisch ruimte voor stalling is op 't Ei. ('t Ei heeft ook verdere lopende verplichtingen.)
-    Uiteraard kan er eventueel met " stalling" worden overlegd of er een mogelijkheid is tot binnen stallen. Indien deze mogelijkheid er niet is dient de koper de auto dus uiterlijk 15 mei van het terrein te verwijderen.
Meer informatie
Rijd je mee met de Wielewaalrit?


Ieder jaar organiseert 't Ei een rondrit voor de cliënten van de ASVZ in colonne van 25 eenden. Deze onvergetelijke dag voor mensen met een verstandelijke beperking zal plaatsvinden op zaterdag 30 april. Heb jij op deze dag nog niks in je agenda staan en zin om een leuke en bijzondere rit te rijden langs de mooiste plekjes van Rotterdam met een gezellige passagier ernaast? Geef je dan nu op via het formulier op de website.
Ja, ik doe mee




Copyright © 2016 Vereniging de Alternatieve Garage 't Eendeëi, All rights reserved.

Je vindt ons hier:
Vereniging de Alternatieve Garage 't Eendeëi
Van Helmontstraat 11-13
Rotterdam, 3029 AA
Netherlands

Add us to your address book
 

Je ontvangt deze e-mail, omdat je een lid, donateur of relatie bent van Vereniging de Alternatieve Garage 't Eendeëi.


AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Ben benieuwd hoe het gaat met dit posteendje. Zo te zien wel weer voorzien van APK

Tags: