News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
46 Guests, 0 Users

Afslaan motor bij stationair.

Started by Geert, November 06, 2022, 20:24:40 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Ik heb de laatste tijd af en toe het probleem dat mijn motor afslaat als ik voor een stoplicht staat , of gewoon even moet stil staan.
Het probleem doet zich niet altijd voor, maar het is soms erg hinderlijk omdat je met de besteller toch niet zo goed meekomt in het moderne verkeer.
De tank is schoon , die heb ik recentelijk eruit gehaald en schoongemaakt. incl. filter.
De brandstofleiding is vorig jaar helemaal vernieuwd omdat de oude gebroken was, de carburateur heb ik twee keer nadat de wagen afsloeg los gehad, schoon gemaakt ( maar er zat bijna geen vuil in de eerste keer, de tweede keer was hij schoon op het oog) de pomp werkt goed.
Ik tank de laatste maanden wel Euro 95 i.pl.v. 100 .
Als hij afgeslagen is onderweg haal ik de stationair sproeier los als ik thuis ben, en maak deze schoon m.b.v. de compressor dan loopt hij weer prima, totdat hij weer ergens afslaat.
Ik heb het vermoeden dat het aan de ethanol ligt, maar weet het niet zeker. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is overigens een AYA 2 motor van de AZU/ 250 van 1974.
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Stationairsproeier. Af en toe even schoonmaken. Zeker na weinig rijden en nieuwe benzine.

Hans 250

Vast niet de stationairsproeier maar zeker de euro 95 met 10% ethanol. Troep die benzine. En je carb help je er mee om zeep.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

azurblade


Geert

Quote from: azurblade on November 08, 2022, 06:02:33 AMEuro 98 tanken.

Kun je hier bij de meeste tankstations niet meer krijgen.
Wel langs de snelweg , maar dan moet ik 60 km heen en 60 km terug rijden.

Ik ben inmiddels weer wat wijzer.
De carburateur zat los !
Blijkt de voetpakking heel slecht te zijn, toch is die er drie jaar geleden nieuw opgezet .
Die nieuwe onderdelen zijn echt waardeloos.
Maar nu loopt hij weer prima.
Bedankt voor het meedenken.
't is een kwestie van geduld........

Tags: