News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
57 Guests, 0 Users

Nog een Jubileumrit 2CVclub Nederland 11 juni Groningen

Started by MarcoAZU, May 31, 2022, 21:13:15 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Speciaal voor Hans! Op 11 juni een Jubileumrit door Groningen. Er wordt gereden langs de "Golden Grunninger Raand". Klinkt goed!
Zie voor verdere details 2CVclub.nl
Winsum als eindpunt, verkozen tot het mooiste dorp van Nederland!
Zo rijdt de 2CVclub in elke provincie de komende tijd een rit omdat de club 30 jaar bestaat.
Als ik het goed heb begrepen hebben ze het afgelopen jaar netto 100 meer leden erbij gekregen, dat vind ik een prestatie in een tijd dat het verenigingsleven steeds meer tanende is.
Het is natuurlijk leuk als er een paar besteleendjes meerijden tijdens de ritten.
Hoogtepunt: "de Elfsteden tocht" op 23 juli.
Eerst wordt nog Noord Holland en Zeeland aangedaan.

Hans 250

Leuk zeg! Ben toen de club net bestond meteen lid geworden. Al weer dertig jaar geleden inderdaad. Werd destijds benaderd door de zeer enthousiaste voorzitter Willem Aal die helemaal wild was van mijn toen recent opgeknapte AZU, destijds bleu lagune, nu weer oranje. De Groningen rit gaan we natuurlijk doen, die elfstedentocht lijkt me ook wel leuk. Meer liefhebbers?
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Ja ik denk het wel, al is het een eindje verder weg! Winsum en Bedum en zo nog een paar dorpjes, erg leuk. Elk met hun eigen karakteristieke kerkjes en andere monumenten.
Maar vertel eens de "gouden rand" ?. Als je dat hier bestelt krijg je heel wat anders 😂.

MarcoAZU

Inmiddels begrijp ik dat de gouden rand iets te maken heeft met de bloeiende koolzaadvelden, volgens mij zijn we daar te laat voor. Dat zou begin mei zijn.

"Ain Pronkjewail in golden raand is Grönnen, Stad en Ommelaand". En de mooiste tijd om deze eerste regel van het Gronings volkslied letterlijk te beleven is het moment dat het Koolzaad bloeit. Feller geel dan de zachte gouden tint van de rijpe tarwe in de zomerperiode.

MarcoAZU

Nu laat mijn bijrijder het afweten, verdorie! Iemand die zin heeft om mee te gaan zaterdag?
Groet Marco.

Hans 250

Ik kan helaas niet bij zijn, mijn oom is onlangs overleden en zaterdag moeten we het huis helemaal leegmaken. Liever had ik natuurlijk mijn Groningse besteleend even uitgelaten in deze prachtige provincie...
Voor de mensen die wel gaan, geniet ervan, prachtig weer ook nog!
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Tags: