News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
50 Guests, 0 Users

Snelheidsmeterkabel

Started by DriesH, August 03, 2021, 14:12:34 PM

Previous topic - Next topic

DriesH

Nu ik met mijn BH-00-45. De weg op kon merkte ik dat de snelheidsmeter niet aangedreven werd.
Bij onderzoek bleek de kabel gebroken.
Bij Retro Design een nieuwe besteld voor oude 2cv en ontvangen maar die is aan de krappe kant wat lengte betreft.
Gemonteerd en eerst gekeken of de snelheidsmeter en ruitenwisser aangedreven werden als ik aan de versnellingsbak zijde aan de kabel draaide. Dit werkte.

Bij montage van de kabel, d.m.v. Schuifklem krijg ik echter geen resultaat op de meter en ook niet op de ruitenwisser. Er zit dus aan die kant iets niet goed. Wel ver genoeg er ingedrukt denk ik want ander past klemmetje niet.

Zijn de uiteinden aan bakzijde van de kabels allemaal gelijk of heb ik toch de verkeerde kabel gekregen?.
Heeft iemand hier ervaring mee of ander ideeen? Ik hoor het graag.
Mvrgr. Harry

Hans 250

Hoi Harry, ik denk dat of het uiteinde in de bak niet goed in de uitsparing valt  in het tandwieltje (in de bak)., dwz dat het tandwieltje een beetje scheef zit. Dan past toch het veertje erop. Of kan het zijn dat de bevestiging op de teller is losgekomen?
Haal de kabel in eerste instantie los van de bak en probeer nu handmatig de teller te bedienen. Lukt dat dan de tellerkant uitgeloten worden. Tellerkabels zijn in principe gelijk alleen variëren in lengte voor de verschillende a-typen. De kabel staat niet onnoemelijk strak? Heb je de kabel vergeleken met de oude?
Succes! Hans
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

DriesH

Hans dank voor je advies.
Zoals ik schreef kan ik de teller bedienen door aan de bakzijde aan de kabel te draaien. Dus het moet aan bakzijde niet goed zitten.
Ik zal inderdaad de beide kabels nog even vergelijken. ( had de oude even niet bij de hand.)
En de oude, gebroken kabel, nog even monteren om te zien of die vanuit de bak wel beweging krijgt.

Dus nog even wat testjes doen.

Tags: