News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
52 Guests, 0 Users

Gasklepdemper

Started by MarcoAZU, April 04, 2021, 20:01:36 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Ik ben lekker bezig, gewoon met de spullen op de keukentafel  ;D

Nou ben ik een carburateur aan het schoonmaken die geen speling heeft, een hele mooie met alles der op en der aan!

Nou zit er ook een gasklep demper in, deze sluit de benzine toevoer volgens mij. Maar wat is verder de functie? In een andere carburateur zit hij er gewoon niet in.

Ik ken wel een gasklepvertrager van de 12PK met centrifugaalkoppeling.

MarcoAZU

ZO, ik heb nu de hele carburateur, Pasen of niet, in de vaatwasser gestopt  8) Extra wasmiddel erbij en extra heet  :D
Wel eerst alles eraf gehaald.
Ben net Rob Lageveen die stopte zijn halve DS in de vaatwasser  ???

Over een uur heb ik resultaat.

engbokho

Van bijna alle carburateurs bestaat een variant met een vertrager voor centrifugaal koppeling.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU

Maar een 2CV6 is toch nooit uitgevoerd met een centrifugaalkoppeling?
Het gaat hier om een gasklepdemper, niet om een gasklepvertrager.
Op één carburateur zit hij wel, op de andere niet.

engbokho

Er bestaan 2cv6, Mehari, Dyane 6 en Ami 8-en met centrifugaal. Deze zijn alleen nooit in NL geleverd. De laatste bekende versie was de 2cv6 Special E uit de jaren 80.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU

Carburateur is lekker schoon, klaar voor gebruik. Voorzien van wat nieuwe onderdelen.
Wat voor zin heeft het trouwens om al je sproeiers te vervangen? In de uitgebreide Burton pakkingset zit alles nieuw, dit lijkt mij toch totaal overbodig.

MarcoAZU

Quote from: engbokho on April 05, 2021, 11:46:28 AM
Er bestaan 2cv6, Mehari, Dyane 6 en Ami 8-en met centrifugaal. Deze zijn alleen nooit in NL geleverd. De laatste bekende versie was de 2cv6 Special E uit de jaren 80.
Staat in het Nederlandse boek van carburateurs. Ook bij de LN. Dan haal ik hem er dus uit. Leuk weer om te weten.

Tags: