News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
86 Guests, 0 Users

Koppen

Started by MarcoAZU, April 03, 2021, 18:23:35 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Wat is het verschil tussen 2CV4 en 2CV6 koppen. Heb nu bij de EEEC 2 nieuwe koppen meegenomen maar ik zie het verschil niet er staat AY onderop. Bussen van de zes passen erin, die van een vier volgens mij niet.

marcopr

#1
Heb je een onderdelen handboek, daar staat de maat en nummer in.

http://www.ckc.dk/pubs/576%202cv%20parts%205-72.pdf

bladzijde 12 bijvoorbeeld

MarcoAZU

Hek gekke is:
Er staat AY op in het gietwerk maar de bussen passen en ook de kleppen  :o Ook het spruitstuk lijkt te passen.

Op die andere die ik heb staat AM in het gietwerk.

Hans 250

AY is 435 cc dus voor 2cv4 of Dyane4, diameter van de klepschotel/zitting van de inlaat is kleiner, scheelt 1 mm dus dat is met het blote oog nauwelijks waarneembaar, lengte van de klepsteel is ook anders, scheelt ook echt fracties.
Cilinder van een 2cv6 past in een 2cv4 kop, dat is waar, maar ook daar houdt het wel mee op. Slag en boring zijn van de cilinders wel anders, maar dat wist je natuurlijk.
Voor de rest heb ik er geen detail kennis over, cilinderkoppen besteed ik altijd uit...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Dan zijn het koppen van een 4, kreeg ze op zicht mee om te kijken wat het nu is. Er ligt bijna helemaal niets van de 2CV6 en 4. Dit was verdwaald  :)
Ik wist niet dat bussen van een vier ook in een kop van een zes passen. Bedankt Hans.

azurblade

2cv6 koppen bij de eeec was ook een uitzondering.
Enkel de vroege types. AY was meende ik vroege 435 Dyane..
Gelukkig worden 2cv6 koppen nog veel aangeboden.

MarcoAZU

Koppen zat.
Maar we vroegen ons af wat het nou waren 4 of 6 koppen, daarom heb ik ze meegenomen. We snapten niet dat de bussen van een 6 er wel in pasten.
Ik weet nu dat het nieuwe koppen van een vier zijn.

Tags: