News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
66 Guests, 0 Users

instructie boekjes

Started by MarcoAZU, March 28, 2021, 09:38:30 AM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Mocht iemand belangstelling hebben voor een instructieboekje. Ik ben altijd gek geweest op oude kranten en heb een hele verzameling.
Er is nu een of andere onverlaat op marktplaats die vraagt er 27,50 voor. Ze zijn nat geweest, patina noemen ze dat, daar wordt ik nou helemaal nat van  :o
In elk geval mocht je wat zoeken, laat het mij maar weten. Ik reken geen woekerprijzen, vind het leuker als ze goed terecht komen.

MarcoAZU

Ook nog één in het Frans, helemaal nieuw, daar staat de 400 laag ook in vermeld. Laadgewicht in Frankrijk; beide auto's hetzelfde, 400 en 400 laag.
Januari 1974.
Ook één van maart 1955.

Dirk D

Dit durf ik wel te vragen...

Heb je er toevallig een van een AK 350?  Uit '69.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

#3
Waarom zou jij niet durven vragen?  8) Even kijken, heb er hier één van de AK met kunststof omslag. januari 1970 volgens mij.
Wel heel erg leuk Dirk. Zou bijna al weer een drie letter ritje gaan maken  ;D met open dakje dan hé  8)

Ja op zeker, januari 1970.

MarcoAZU

OMG, ook een leuk drie letterwoord, nu vind ik een oude single van de Rolling Stones: "Satisfaction".
Ondertussen snort de houtkachel en ligt er een pup van tien weken aan mijn voeten.

MarcoAZU

Een helemaal nieuw boekje uit maart 1973, wat moet ik daar dan voor vragen? Vijftig euro  :P

Zelfs geen roest op de nietjes. Dus de slogan "ze roesten al in de folder" gaat hier ook niet op.

MarcoAZU

#6
Juni 1963 2cv azu-azul van Eltje Schut Zandberg 1 Ter apelkanaal, zo staat er in. Ook heel erg leuk.

azurblade


MarcoAZU

Ja ook jaren 50. Maar die doe ik niet weg. Heb misschien nog wel een onderdelenboek uit de jaren vijftig over.
Volgens mij had ik een instructieboekje uit 1955 vanochtend in mijn handen. Zal straks nog eens kijken.
Heb ook een leuke folder van de AU.
Vooral uit de jaren zeventig heb ik heel veel.
Heb ook een heel mooi vel van een AZU uit 1961, dat was mijn voorbeeld. Nu is hij vijftig tinten grijs geworden.

MarcoAZU

wat ook heel mooi is, is een origineel werkplaatshandboek, in het Nederlands, uit de jaren vijftig. Zo'n dubbele. Zo'n twintig jaar geleden vond je dat nog, voor weinig.

Geert

Quote from: MarcoAZU on March 28, 2021, 16:05:03 PM
wat ook heel mooi is, is een origineel werkplaatshandboek, in het Nederlands, uit de jaren vijftig. Zo'n dubbele. Zo'n twintig jaar geleden vond je dat nog, voor weinig.
En nu in de uitverkoop?
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Quote from: Geert on March 28, 2021, 17:02:10 PM
Quote from: MarcoAZU on March 28, 2021, 16:05:03 PM
wat ook heel mooi is, is een origineel werkplaatshandboek, in het Nederlands, uit de jaren vijftig. Zo'n dubbele. Zo'n twintig jaar geleden vond je dat nog, voor weinig.
En nu in de uitverkoop?
Niks in de uitverkoop, ik vind dat ook een beetje kleinzerig klinken.
Wat ik over heb mag naar een liefhebber....

RCUPPER

Je kunt ze ook schenken aan een museum  :o
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU


RCUPPER

Maar je hebt gelijk in wat je zegt. Ik heb me de afgelopen tijd al een aantal malen goed kunnen helpen met spullen afkomstig uit wat mensen "over" of dubbel hebben. Iemand (lokaal) wat gunnen en wat samenhorigheid brengen is mooi voor de continuïteit van onze hobby.

Voor niks gaat de zon op, maar een beetje gunfactor is altijd wel mooi.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: