News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
46 Guests, 0 Users

Tank altijd halfvol

Started by Mehari, November 01, 2020, 08:13:13 AM

Previous topic - Next topic

Mehari

Hallo, ondanks dat mijn tank tot het randje is gevuld blijft de meter op halfvol of half leeg staan. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb inmiddels in de tank tegen de vlotter aan getikt, maar dan geeft hij alleen minder aan, dus niet richting een volle tank. Net alsof de vlotter niet verder wil. Kent iemand dit probleem en heeft een idee wat de oplossing is? Bedankt voor het meedenken.

Geert

Ik denk dat jouw vlotter lek is .
Haal hem er maar eens uit , kun je zien of dat die lek is.
eventueel even met  wat water uittesten.
't is een kwestie van geduld........

COPaul

De aanwijzing van een halfvolle tank kan ook een heel andere oorzaak hebben. De vlotter in de tank is eigenlijk een regelbare weerstand. Als de weerstand hoger wordt daalt de stroom door het circuit. De benzinemeter geeft dan aan dat de tank niet meer vol(of helemaal leeg)is.

De weerstand in het benzinemetercircuit( meter, draad naar tank, vlotterweerstand, massa) kan ook hoger worden door oxydatie.
Dus alle electrische verbindingen(draden, stekkertjes) nalopen, te beginnen bij de tank.

Het probleem kan ook zitten in de regelbare weerstand van de tankvlotter.

Succes

Mehari

bedankt voor het meedenken. Er zijn dus enkele opties. Ik ga deze controleren. Het probleem is opgetreden nadat mijn benzinetank helemaal was leeggelopen. Dus kan ook de regelbare weerstand bij de vlotter zijn..... Ik laat het resultaat weten. Kan een tijdje duren want de eend staat nu meer in de stalling dat ik ermee rij.

azurblade

Een snelle check of de meter wel voluit uitslaat naar vol is de draad bij de tank tegen de massa aan te houden. Is dat het geval is meter op dashboard oke en zit het ergens bij de tankvlotter.

Mehari

Daar had ik nog niet aan gedacht :)

CitroenAZU

Ik had het vorig jaar ook en toen was mijn vlotter lek...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Bij mij is de vlotter een kurk. Die lekken niet  ;)

Maar ze gaan wel stuk! Ik heb toen een nieuwe gekocht bij de 2CV club, was er ook één met een kurk.

Geert

En hoe is het nu afgelopen?
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Quote from: Geert on July 04, 2022, 11:08:15 AMEn hoe is het nu afgelopen?
Inmiddels tank ik alweer 20 jaar met dezelfde kurk 😂.

Tags: