News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
35 Guests, 0 Users

Identiteit ak350

Started by Gerco Azu, April 03, 2019, 17:18:20 PM

Previous topic - Next topic

Gerco Azu

Hallo,

Ik ben naast een azu uit 1963 sinds kort in het bezit van een franse ak350

Helaas geen papieren. Kan op het web weinig chassisnummers vinden.
Op het schutbord staat pc 5 a 64. Volgens site jeroen cats dus van 5 januari 1964. Dat kan kloppen met de zelfmoorddeuren en de gleuven in het dak.
Chassino start met 901.

Ik wil naar de rdw voor schouwen en dan helpt het als ik kan aantonen dat het chassisno uit dat produktiejaar is.

Heeft iemand documentatie of een site waar ik dat kan achterhalen en als bewijs aandrahen ?

marcopr

als je geen papieren, carte Gris, hebt zijn een paar zaken van belang bij de schouw door de RDW.

essentieel;
-een leesbaar chassisnummer
-een aankoopbewijs. Een verkoopnotitie met de naam en handtekening van de verkoper is voldoende.

Een typeplaatje is aanvullend van belang. Bij het ontbreken van een leesbaar chassisnummer is dit zelfs essentieel.
Een plausibel en verifieerbare historie is dan ook handig. Foto's etc

RCUPPER

Oooh dit doet mij denken aan die AU op die zolder.. we pakken er even een quote bij!

Quote from: RCUPPER on September 21, 2018, 17:16:35 PM
En het antwoord op het verhaal waar het hier destijds allemaal om ging, gevonden in het topic van de (nog vermiste) EDF eend;

Quote from: RCUPPER on December 12, 2015, 08:34:33 AM
Je zou naar de prefecture kunnen gaan in Brive. Daar zal waarschijnlijk nog wel iets te vinden zijn (indien je betaalt en heel lang wachten kan door de bureaucratie).  Zo stuurde McTommi mij destijds naar Marseille voor de papiertjes van de AU.. Een simpel e-mailtje naar het conservatoire is voldoende om een homologatie verklaring te kunnen verkrijgen, scheelt je een reis naar de Dordogne en je weet meteen dat je goed zit.

Wat mee te nemen naar RDW:
- Verklaring Conservatoire (zij geven ook het type aan welke de RDW hoogstwaarschijnlijk zal overnemen)
- Verkoopsovereenkomst waaruit blijkt dat jij de wettige eigenaar bent.
- Uitgebreid verslag van je restauratie/opknapwerk (een VIN-onderzoek is bijgevolg niet nodig, indien je verhaal klopt)

Raadzaam is om in geval van de RDW ter plaatse aan de balie je vragen te gaan stellen, iedere RDW-vestiging volgt andere huisregels waardoor de antwoorden van het centrale call center kant noch wal raken.

Of het nog klopt in het huidige PSA, en dus vooral Peugeot, tijdperk is maar de vraag. Maar laat ik jullie onderstaande bijbrengen:

In de confrontatie tussen stromend water en de steen wint het water altijd; niet door kracht, maar door volharding.

Veel succes!!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Gerco Azu

Bedankt, benieuwd of conservatoire die chassisno nog verstrekt . Vraag me dus af of dat niet elders te vinden is

azurblade

Op 2cv.nl staan serienummers. Weet niet of die ook voor de AK al is opgenomen.

marcopr

Tegenwoordig;

NIET gaan opknappen voordat er geschouwd is.

RCUPPER

Quote from: marcopr on April 04, 2019, 21:25:59 PM
Tegenwoordig;

NIET gaan opknappen voordat er geschouwd is.

Geen paniek, zolang je hetgeen je hebt kunt onderbouwen in je dossier is schouwen lang niet altijd nodig. Kun je dat geld beter voor andere zaken gebruiken.

Raadplegen aan de balie vooraleer je een hoop kosten gaat maken! Deze baliemedewerkers zijn veelal behulpzaam en hebben zeker in de middag tijd om het een en ander voor je uit te zoeken!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

RCUPPER

Quote from: Gerco Azu on April 04, 2019, 19:23:09 PM
Bedankt, benieuwd of conservatoire die chassisno nog verstrekt . Vraag me dus af of dat niet elders te vinden is

Als je het wiel opnieuw wil uitvinden, mij prima. Maar zonder een officieel document zal het RDW jou besteleendje lukraak een type en een datum aangeven. Enige sturing in productiedatum of typebenaming zal niet mogelijk zijn. Cats, 2cv.nl of Wikipedia is helaas geen officieel instituut. En laat nu net een officieel instituut als het RDW hier gevoelig voor zijn..

Het is misschien een kleine investering maar het zet wel zoden aan de dijk tijdens de keuring (gebruik hiervoor het geld dat je bespaart met schouwen ;) )
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: