News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
69 Guests, 0 Users

welke raam rubbers v 6 kleine zijramen en achterdeurtjes nodig ?

Started by WimvanEijk, June 24, 2018, 11:27:56 AM

Previous topic - Next topic

WimvanEijk

Beste allemaal,
Ik ben flink op weg om de auto rijklaar te krijgen. Laatste loodjes zeg maar...
De AZU ('60) heeft 6 kleine ramen aan zijkanten waarvan de rubbers door de franse zon tot chips zijn gebrand 8)
Zie foto's.
Welke rubbers heb ik hier v nodig, of wie heeft wat liggen/kent adresje ?

Ook de vraag aan jullie of de rubbers (zonder pees) vd ramen in achterdeurtjes dezelfde zijn die in een AK gebruikt worden. (Dat zou mooi zijn )

Bedankt !

azurblade

Als de originele achterruitje ser nog inzitten zij. Die wel verkrijgbaar.

Voor zijraampjes kan je opzoek naar een soortgelijk profiel rubber. Destijds kon ik het rubber voor soortgelijke zijramen neiet vinden en heb ik op basis van oud rubber nieuwe laten maken. Zou weer eens moeten nazoeken waar ik dat heb laten doen maar resultaat en passing was super.

WimvanEijk

Ik dacht al dat het lastig zou worden.
Indien je weet waar je dat hebt laten doen houd ik mij aanbevolen ;)



Burik

Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

RCUPPER

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

WimvanEijk

Bedankt allemaal. Ik zal eens even shoppen bij de "rubberfabrieken".
Zijn de ramen van de AK en AZU gelijk qua grootte en rubbers ?

DriesH

Beste Wim, het is al even geleden dat jij op zoek was naar raamrubbers zonder pees in de Azu voor zg. Glacauto ramen. Nu zit ik met hetzelfde verhaal voor mijn Azu 1957 waar men ook dergelijke ramen in geplaatst hebben.
Ben jij verder gekomen met je zoekactie? Zo ja zou ik graag van je vernemen waar je de rubbers gevonden hebt.
Ik hoor het graag van je,
Groetjes,
Harry

azurblade

Als je nog een oud stukje rubber hebt kan je dat na laten maken. Destijds gedaan voor ruitjes in de bak van een azu. Moest wel minimaal 10 meter afnemen. Ondanks dat was dat kwa prijs nog te doen. Vermoed dat dat kwa profiel hetzelfde was. Ruitjes hingen als het ware innde rubbers naar binnen toe.

DriesH

Hallo Azurblade,
Bedankt voor je reactie. Klopt wat je zegt de ruiten hangen inderdaad in het rubber naar binnen toe.
Ik zal het ook wel speciaal moeten laten maken.
Weet jij bij toeval nog waar je het hebt laten doen?
Groetjes Harry

WimvanEijk

De rubbers heb ik besteld bij Alman rubbers in Harderwijk.
Ik heb een klein stukje opgestuurd als voorbeeld en deze week alle 6 zijramen en raamrubbers van achterdeuren (zelfde) vervangen. Ik heb nog een paar meter over vd liefhebber  :)

Maar een paar foto's erbij gedaan...zegt meer dan 1000 woorden.

Groet Wim

Tags: