News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
36 Guests, 0 Users

BH-04-10

Started by Eus van Lieshout, April 06, 2018, 19:15:35 PM

Previous topic - Next topic

Eus van Lieshout

Hij ontbreekt nog in het lijstje zag ik(nog geen een AU 53)! AU 3-12-1953
Franse auto in België gekocht. Er zaten geen papieren bij maar inmiddels weet ik ALLES over de geschiedenis van de auto.
Ikweet alle eerdere eigenaren tot nu toe. Alleen alle verbouwingen en aanrijdingen weet ik niet :( Er is flink aan gesleuteld).
Ik wil hem weer origineel maken maar hij moet er oud uit blijven zien. Het liefst zou ik weer 9 pk hebben en een AU-versnellingsbak.
Ik ben daar nog wel ff zoet mee!
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

jornmetten

Prachtige AU!
Ik volg de avonturen graag:)

marcopr

Ik heb hem al mogen zien. Het is echt een leuk project, niet eenvoudig!

RCUPPER

Hallo collega AU-rijder, succes met restaureren!

Vertel eens wat over die geschiedenis..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Eus van Lieshout

Nog geen rijder helaas! Dat kan misschien nog wel even gaan duren... Toen ik de auto kocht zaten er geen papieren bij een er stond geen chassisnummer in. Eigenlijk was de carrosserie en de assen nog het enige originele aan de auto. Er zit nu een AZU chassis onder, een AZC blok en een 12pk bak met centrifugaal koppeling. Ik vond in de auto na 65 jaar de volledig vergane zonneklep m met een eraan gepopnageld aluminium plaatje van een bedrijf. Gueripel Gerenc ; rue Pasteur.
Ik vond een bedrijf in verwarmingmaterialen in Briançon. In de bergen dus. Dat was de eerste eigenaar van mijn auto. Na lang zoeken op internet vond ik de zoon maar dat kon ik geen contact mee krijgen. Op internet vond ik zijn dochter! De kleindochter dus van de eerste eigenaar en... Zij werkte bij Citroën in Parijs! Ik heb haar benaderd en zij vond het leuk om meer over haar eigen familiegeschiedenis te weten te komen. Zij heeft intern bij Citroën onderzoek gedaan. Nu weet ik het chassisnummer en alle eigenaren! De AU is gespoten op 18-11-1953 een op kenteken gezet op 3-12-1953 en geleverd in Briançon. Hij heeft dus altijd in de bergen gereden. Hij is pas een jaar later betaald! Na drie jaar verkocht binnen Briançon en weer een jaar later verkocht aan een bakker in het schilderachtige plaatsje Chateau Ville Vieille. in 1970 is er nog een duplicaat-kenteken aangevraagd. De Belg waar ik hem van kocht heeft hem daar gekocht van die bakker! Na 7 jaar bedelen.
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

RCUPPER

Chateau Ville Vieille is halverwege de col d'Angel. Dat zijn echt de pieken van West Europa. Een echt "berggeitje" zal die Belg gedacht hebben.

Echt een droom om daar met een AU te rijden op 2000m.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Eus van Lieshout

Ik ga zeker een keer terug als ie klaar is.. dromen laten uitkomen, dat is LEUK.
Maar dan moet er nog wel wat gebeuren!
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

Eus van Lieshout

Hé Rcupper, vertel eens over jouw AU? Rijdt hij al? Heb jij de 9 pk er nog in? Heb je de AU- versnellingsbak er ook nog in? Van welk jaar is ie? Fototje? Of waar kan ik hem vinden in dit forum?
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

Eus van Lieshout

aangezien een AU-versnellingsbak blijkbaar onvindbaar is heb ik een tandwielset gekocht in Frankrijk. Ik heb het plan om zo een normale versnellingsbak om te bouwen naar een AU-bak. Dat zou leuk zijn.
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

jornmetten

Ik zag de foto's op FB voorbij komen. Hebberig makend pakketje..

Eus van Lieshout

Inmiddels flink aan het verzamelen van spullen, toch een AU-bak gescoord. Ik ga er voor de zekerheid in april nog een halen in France :-). AU-blok gevonden, dat ga ik ook eind april ophalen. Het moeilijkste van alles een Solex 22 ZACI carburateur speciaal voor AU. (Hij moest harder werken dus meer benzine) niet te vinden..... Nu ben ik heb aan het samenstellen uit losse onderdelen. Begint aardig te lukken. Ik heb de venturi, de hoofdsproeier, en het puntventiel!
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

CitroenAZU

De jacht (naar onderdelen) is vaak leuker dan de prooi.

Maar leuk hoor, die AU! Hoop em in de toekomst eens te zien!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Type; AU
Bouwjaar; 30-06-1953
kleur;
Bijzonderheden;
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Eus van Lieshout

Dat is mijn AU! hij staat al bij "al wel in NL maar.."
gekeurd op 04-10.. dat zie je wel aan het kenteken haha
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

CitroenAZU

Leuk dat je eenkenteken hebt nu!  Ik heb de topics even samengesmolten.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: