News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
48 Guests, 0 Users

Remcilinders achter

Started by DriesH, February 24, 2018, 12:09:53 PM

Previous topic - Next topic

DriesH

Beste forumlezers, ik heb een vraag m.b.t mijn azu 1957.
Ik heb in Frankrijk bij retro-design o.a. nieuwe achter remcilinders besteld voor de Azu. Nu blijkt dat de originele cilinders kleiner zijn dan dat er volgens de documentatie aangegeven is. Wel beide een binnendiameter van 19mm maar de buitenafmetingen wijken af. Ik moet dus zowel het gat in de remankerplaat als de schroefgaatjes aanpassen. De leverancier geeft aan dat er geen alternatief is en deze gebruikt werden in alle eenden tot 1963. Een ander type is niet beschikbaar. Is dit zo en moet ik de aanpassingen doen?
Ik hoor graag jullie ervaring.

engbokho

Als je de gaten in de remankerplaten moet aanpassen dan gaat er iets niet goed.
De buitendiameters van de cylinders wisselen soms iets, maar de bevestiging hoort exact hetzelfde te zijn.
Kan je foto's plaatsen?
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

DriesH

Beste Enbokho,
bedankt voor je reactie. De foto's blijken te groot.
Probeer het straks even te verkleinen en te sturen.
Groetjes,
Harry

DriesH

Beste Enbokho, bijgaand hopelijk de foto's.
De beide remcilinders liggen op het doosje waar de nieuwe in geleverd werden.
Volgens de Franse leverancier zijn er wel eens kleinere gebruikt maar dat is een zeldzame uitzondering??
Deze zou meoten passen. Maar zoals gezegd het past niet. Ik moet diverse aanpassingen aan de remankerplaat doen. De ingaande opening voor de z.g. bajonetbevestiging van de remslang past wel.
Ik hoor graag je ervaring hierin.
groetjes Harry


engbokho

Ik heb helaas het onderdelenboek van Citroen niet hier thuis. (ligt bij de garage)
Wellicht iemand anders online die kan opzoeken of een azu ooit andere remcylinders achter heeft gehad?
Ik ben het in ieder geval bij alle (oude) 2cv's waar ik aan heb gewerkt -veel- nog niet eerder tegengekomen.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

DriesH

Ok tot zover bedankt.
Ik hoop inderdaad dat er iemand is die me mogelijk toch verder kan helpen.
Zou het dan toch zo zijn dat er ooit een andere toegepast is?
Als alle gebruikte cilinders eenzelfde gatenpatroon hebben gehad, zou de geleverde ook moeten passen. Het gat is echter te klein en de boutgaatjes zitten dichter bij elkaar.
O wie helpt mij met dit dilemma?
Groetjes Harry

azurblade

Zouden de rubbers en cilinders binnenin passen op de oude. Anders oude honen en nieuwe spul daarop overzetten. Zou eigenlijk niet moeten maar misschien een betere optie dan ankerplaten wijzigen.

Bertje Beige

Dit lijkt mij een mooie vraag voor de magazijnmensen van de EEEC.

DriesH

Zouden die EEEC ook mensen helpen die geen lid zijn?
Ik denk het niet maar kan het altijd proberen.
Als ik op een of andere manier uitslag hierover krijg laat ik het op dit forum weten.
Uiteraard zijn alle tips welkom.
groetjes,
Harry

Geert

Quote from: DriesH on February 25, 2018, 13:04:09 PM
Zouden die EEEC ook mensen helpen die geen lid zijn?
Ik denk het niet maar kan het altijd proberen.

Je moet naar Tijs Kolen vragen.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Quote from: DriesH on February 25, 2018, 13:04:09 PM
Zouden die EEEC ook mensen helpen die geen lid zijn?
Ik denk het niet maar kan het altijd proberen.
Als ik op een of andere manier uitslag hierover krijg laat ik het op dit forum weten.
Uiteraard zijn alle tips welkom.
groetjes,
Harry

Je bent nooit te oud om lid te worden!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

EEEC mensen helpen altijd aan informatie als ze dat kunnen. Als je wat wilt kopen moet je in principe lid zijn.
Volgens mij moeten de remcilinders gewoon passen als je de juiste gekocht hebt en anders heb je gewoon niet de juiste.
Niets aanpassen, niet gaan knoeien, gewoon de juiste gaan kopen.

MarcoAZU

Ik bedenk mij nu: "dit moet toch niet zo moeilijk zijn"?

Hoe groot is het gat van die oude remcilinders? Kan iemand vervolgens even het gat van zijn 57'er opmeten?

Volgens mij moet je de juiste kunnen kopen in elk geval bij de EEEC. Zaterdag a.s. zijn ze open.

DriesH

Beste Forumleden,

ik dacht dat ik na de restauratie van een Triumph Vitesse, Mercedes W123, Volkswagen T3 camper en de bouw van een Renault Master camper nu met een 2CV Azu toch geen al te grote problemen zou moeten hebben!

Maar ik zit nu met het schaamrood op de kaken dit te schrijven.
Ik was vorig jaar in Frankrijk bij fa. Retro Design langs geweest op de terugweg van vakantie en had een hele, hele grote lijst met onderdelen.
Bij thuiskomst heb ik alles uitgepakt en gecontroleerd. Alles was er en alles was volgens mij ook juist.

Wat blijk ik daarbij gedaan te hebben???  Stom, Stom de achter cilinder in het doosje van de voor cilinder en omgekeerd.
En dat natuurlijk niet ontdekt omdat ik nu alleen de achter cilinders nodig had en prompt het doosje met de verkeerde als eerste pakte.

Zo zie je maar dat je ook met enige ervaring heel heel domme fouten kunt maken.

Iedereen bedankt voor de hulp en sorry dat ik jullie hiermee lastig gevallen heb!
groetjes,
Harry Driesen

Tags: