News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
44 Guests, 0 Users

donor

Started by kogel, January 15, 2018, 20:48:18 PM

Previous topic - Next topic

kogel

Naast mijn AK350 die binnenkort helemaal mooi gaat worden rijd ik al 8 jaar met heel veel lol in een Mehari.
Echter die was na een klein ongelijk  toe aan een hele grote beurt en ook een nieuw chassis want er zat een knik in de voorste arm. De auto uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Vervolgend naar de RDW met een nieuw chassis en daar is helaas aan het licht gekomen dat er in het verleden met mijn Mehari is geknoeid. Er blijkt een groot stuk te zijn ingelast dus tot mijn zeer grote verdriet heeft de rdw mijn kenteken ongeldig gemaakt.

Ik heb liggen een gereviseerde motor, een nieuw chassis en een complete nieuwe carrosserie (er was een grote auto tegen mijn plastic aangereden. Echter ik heb geen kenteken meer. Ik ben op zoek naar een oplossing en waarschijnlijk is die oplossing om een donor auto te kopen en dan daar een nieuw chassis onder te zetten en vervolgend de carrosserie om te bouwen.

Dus wellicht kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt.

Frans
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

azurblade

Mehari donoren zijn schaars. Je kan hem ook eerst opbouwen op een 2cv6 donor. Kan die weer rijden :)

kogel

dank, dat weet ik. Ik ben dan helaas de Mehari kwijt maar kan iig rijden. Dus als iemand een donoreend weet.
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

kogel

Nog even een vraag. In januari is de Mehari dus naar de RDW geweest. Ik had 6 weken de tijd om bezwaar aan te tekenen. Om meerdere redenen is dat niet gelukt. Nu zijn wij 4,5 maanden verder en de auto staat bij 'mijnrdw' nog steeds gewoon geregistreerd. Ik heb geen enkel bericht van de RDW ontvangen behalve een paar weken geleden dat ik de auto moest laten keuren. Dat heb ik niet gedaan maar ik heb hem wel geschorst.

Maw het lijkt er op dat de RDW de administratie (dus het intrekken van kenteken) niet heeft gedaan. Wat nu?
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

Geert

Oh, dat is wel bekend, dat het een grote puinhoop is bij de RDW. Recentelijk nog zelf meegemaakt.
Wat nu?
De wagen is afgekeurd, de bezwaartermijn verlopen , dus ik denk dat dit einde oefening is voor deze wagen.
Als je ze belt zullen ze waarschijnlijk wakker worden en het kenteken alsnog innemen.

't is een kwestie van geduld........

kogel

ok, dus gewoon opbouwen en doorrijden is af te raden? Ook als ik nooit meer bij de rdw kom? dat keuringsbericht was overigens een APK keurings bericht. Geen RDW herkeuring
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

Geert

Wel raar, als ik het kenteken invoer 82-ya-92, dan staat hij idd nog gewoon op de site van RDW.
Dus de papieren zijn niet ingenomen ?

't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Gewoon eens naar de verzekering bellen met wat vragen over de polis of nog beter; eens naar het rdw-contactcentrum met een vraag over het mogelijk aanpassen van zitplaatsen..

Wedden dat je een positief antwoord krijgt  ;)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

azurblade

Als de administratie niet op orde is bij rdw kan het zijn dat als ehm hem aanbied voor de apk er gewoon weer mee rijden mag. Zou me niks verbazen dat er dan een melding steekproef komt.
Kan een gokje wagen en anders alsnog een leuke donor zoeken. Werden er laatst weer paar aangeboden met NL kenteken

Tags: