News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
43 Guests, 0 Users

Wie herkend deze AK400

Started by Helifreak, January 11, 2018, 10:23:13 AM

Previous topic - Next topic

Helifreak

Goedemorgen,

Ik ben nieuw op dit forum. In 2014 begon mijn Citroen ziekte met de aankoop en restauratie van een Le Patron. Daarna volgde een gedeeltelijke restauratie van een Dyane 6 en het laatste jaar werk ik vol overgave aan mijn AK400 van 1976. Oorsprong is Noord Frankrijk maar ooit zag ik er een foto van op een NL website. Daarom de vraag: Wie herkent deze auto en wie kan me meer vertellen over hoe hij in NL terecht kwam. Ik kocht hem eind 2015 van iemand uit Oostkamp bij Brugge, die het niet zag zitten om eraan te beginnen. Intussen zijn Chassis en motor terug in perfecte staat. Nu volgt de grootste klus, het kastje.

CitroenAZU

Hallo,

welkom hier en veel succes met de restauratie toegewenst!  Hou ons op de hoogte van al je vorderingen, dat vinden we leuk!
Ik weet helaas niets van deze auto, maar misschien iemand anders wel.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Helifreak

Dank u, wie mijn vorderingen wil volgen, kan dat op mijn facebook pagina: Citro AK400
Ik ben geen proffesioneel mekanieker of carrossier maar ben wel metaalbewerker van opleiding en doe niets liever dan met techniek bezig zijn. Tips zijn altijd welkom. De grootste uitdaging zal de herstelling van de koets worden want die is in erg slechte staat (zoals de meeste AK's na 40 jaar).

Geert

't is een kwestie van geduld........

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Geert

Ik boycot zoveel mogelijk social media !
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Leuk, welkom hier.
Ik ga je volgen op FB, je pakt de zaak grondig aan, goed bezig!
Ik las (ergens vlug...) dat je een olielekkage bij de oliepomp verholpen had met vloeibare pakking o.i.d; er staat een dermate hoge druk op het oliesysteem dat ik verwacht dat deze het niet zal houden.
Maar we volgen graag je avonturen ook hier :-)

Hans 250

Leuke wagen met het gebruikelijke werk, maar dat is logisch voor zo'n 40 jaar oud werkpaard.
De oliepomp repareren met vloeibare pakking is vrij kansloos, de afdichting van het oliepomphuis op het carter hoort met een papieren pakking (nat gemonteerd met water), het oliepompdeksel heeft aan een nieuwe o-ring voldoende. Met vloeibare pakking kunnen er stukjes in je oliecirculatie de boel verstoppen met alle gevolgen van dien.. Let ook even goed op aanhaalmomenten!
Zoals u leest, ben ik niet zo van de vloeibare pakking in 2cv motoren, carter uitgezonderd....
Tijdje terug een mooie 12 pk gezien met een motortje dat vrijwel helemaal droop van de blauwe vloeibare pakking! Zelfs tussen de cilinders en carter en tussen cilinders en koppen :'(
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Tags: