News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu

Deuren AK400 '71

Started by Snippie, August 14, 2017, 20:05:36 PM

Previous topic - Next topic

Snippie

Hallo,

Mijn AK400 is van 71 en heeft dus deuren zonder chrome randje en met de 'oude' sloten (dus zonder kunststof afdekkingen en zonder dikke slotvangers). Maar misschien is dat wel heel gewoon voor een AK. Ik ben ook maar een beginner.
Helaas zijn mijn deuren beyond repair (althans ik begin er niet aan ook al heb ik ervaring met lassen). Het liefste zou ik voor de nieuwe deuren gaan zoals Burton die aanbiedt (https://www.burton2cvparts.com/deur-2cv-rechts-voor-p-5914.html) of De Graaf (http://www.dgautomaterialen.com/product/11446/portier-links-voor-nt). Maar weet iemand misschien of dat slot-technisch gaat werken?

Alvast bedankt,

Groeten,
Leo
"Hofstadter's Law: It always takes longer than you
expect, even when you take into account Hofstadter's Law."
(Douglas R. Hofstadter, Gödel, Escher, Bach)

Geert

Die Burton deur lijkt me de meeste kans maken .
Maar waarom bel je Burton niet even ?
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

#2
Ik kan nieuwe originele voor je kopen en meebrengen naar het besteleenden weekend, die passen het beste.

engbokho

De deuren die Burton zijn prima, wel heb je een vulplaat nodig voor de sloten.
Originele deuren van Cassis zijn nog iets mooier maar ook weer een stuk duurder.(en nog steeds een vulplaat nodig voor de sloten)
Ook zal je bij alle deuren de gaatjes voor sierstrip dicht moeten lassen, deuren worden niet meer zonder geleverd.

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

RCUPPER

Goede tweedehands niet-zelfmoorddeuren zullen toch nog wel uit te halen zijn op marktplaats?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Snippie

Dank allen, uiteindelijk de deuren naar ervaren plaatwerker/lasser gebracht (doorslaggevend was dat de gaatjes van de sierstrips toch moeten worden gedicht). De beste mand loopt wel te mopperen maar is ervan overtuigd dat hij ze mooi krijgt. Als e.e.a. klaar is zal ik foto posten.

Nu wel puntje met scharnieren, maar daarvoor zal ik apart topic maken.

Nogmaals dank voor jullie input.
"Hofstadter's Law: It always takes longer than you
expect, even when you take into account Hofstadter's Law."
(Douglas R. Hofstadter, Gödel, Escher, Bach)

Tags: