News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
44 Guests, 0 Users

druppel laden

Started by Toulouse, April 26, 2017, 13:02:35 PM

Previous topic - Next topic

Toulouse

De accu gaat 's winters op de druppellader, maar als je de eend vanaf nu ca 8 weken niet gebruikt, is het dan ook nodig om de druppellader aan te sluiten?
Votre Toulouse

RCUPPER

Wat extra leven in de accu (laden/ontladen) zal de accu nooit slecht doen. Maar in plaats van al die moeite te doen: start die wagen even.. rij, rol rem en geniet voor 15 minuten.!  Daar wordt niemand slechter van!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Toulouse

Klein probleempje is dat de auto 640 km van huis staat  :)
Votre Toulouse

MarcoAZU

Ik heb begrepen dat je een moderne accu, een onderhoudsvrije accu waarvan de dopjes niet open kunnen, helemaal niet moet druppelladen. De accu gaat ervan achteruit in plaats van vooruit.
Accu goed opladen, vorstvrij wegzetten, dan kan het gemakkelijk een half jaar zonder bijladen!

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Geert

Dat zou best eens kunnen.
Mijn onderhoudsvrije accu heb ik op de druppellader gehad afgelopen winter.Ik dacht dat ik de accu daarmee een plezier deed. Voorheen na de winter geen problemen gehad met starten.
Sinds ik de eend weer gebruik dit jaar, startte hij niet meer zoals voorheen, bij doormeten bleek de accu slecht te zijn!dus nieuwe accu en niet meer druppelladen .Nooit meer !!

't is een kwestie van geduld........

Tags: