News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
37 Guests, 0 Users

Besteleenden in recente film/TV producties

Started by Gromsound, November 26, 2016, 13:58:15 PM

Previous topic - Next topic

Gromsound

Misschien ben ik wel een nerd hoor (weet het wel zeker eigenlijk  ;D ) maar stoort niemand anders zich aan foute kentekens of zelfs autotypes in historisch bedoelde film en tv beelden?

Van de week weer een schrijnend voorbeeld, de nieuwe TV serie van Max: pettycoat.
Meteen de eerste scene, ''groningen 1956'' en wat staat er in beeld: een AK400 met YB kenteken!!!  >:(
Hoe moeilijk is het nou om even een passend autootje te lenen of in ieder geval dan een passend kenteken op een plaatje karton te printen?
Vooruitblik volgende aflevering, een peugeot 403, weer en nieuw nepklassiek RDtW nummer...

Tv serie ''de zaak menten'' (1976 wordt uitgebeeld): hoofdpersoon rijdt een mooie gouden CX, met YA nummer! Idem een 404 in het straatbeeld AL nummer. Alleen de simca 1500 van Meta Menten had zijn eigen tijdcorrecte kenteken nog.

gemakzucht en desinteresse is het. ze hebben requisietpakhuizen vol met de juiste meubels, radios, telefoons maar zoiets simpels als even een goede auto regelen -of tenminste een kenteken uit de juiste tijd- is teveel moeite. zucht...
Mijn toyota rijdende kantoordelers snappen mijn ontstemdheid niet die zien er totaal geen proleem in....
Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50 en heel veel Philips AV meuk

CitroenAZU

Eensch Grom...

Het valt mij ook altijd direct op, snap niet dat men er niet even de moeite voor neemt om tijdscorrecte platen te monteren...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Dat is het zelfde als iemand met een horloge om in Ben Hur meespeelt.
Zo zijn er nog wel vaker dingen die niet kloppen.
Wat dacht je van een MB Unimog in een film over WO 2?
Filmmakers doen soms gewoon maar wat.
Filmmakers doen soms gewoon maar wat.
't is een kwestie van geduld........

Ad AZU

Het is wel vervelend als je zo perfectionistisch bent.
daar kun je niets aan doen, zo ben je gewoon; dat zit in je genen.
Mijn omgeving vindt dat van mij ook heel erg vervelend, en vinden mij een zeikerd.
Maar goed: niet zo lang ben ik mijzelf tegengekomen, mijn emmertje was vol en liep over.
toen ben ik gesprek geraakt met een therapuit.
sindsdien vraag ik mijzelf af, over bepaalde situaties:
kan ik er iets aan veranderen?
zo niet, dan zeg ik hardop: "niet mee bemoeien, laat het gaan".
ik moet zeggen, dat mij dat steeds beter afgaat, en ik er zelfs lol in krijg,juist door het hardop te zeggen.
dus Grom: ik snap je helemaal,maar laat het gaan. en geniet van het feit dat ze een AK in beeld brengen.
in mijn omgeving werd ik er ook al op geattendeerd dat er een besteleend figureert in Pettycoat, mooi toch.
@Martijn: trouwens, staat deze al in het register?

MarcoAZU

Quote from: Ad AZU on November 27, 2016, 10:11:15 AM
Het is wel vervelend als je zo perfectionistisch bent.

Ik ben het helemaal met Ad eens, het komt mij lelijk bekend voor!

azurblade

Erg slordig inderdaad en zijn met de puntjes op de i.
Maar er van wakker liggen gaan we nietdoen. Als de rest van de film of serie het goed maken is het toch prima :)

Tags: