News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
42 Guests, 0 Users

2CV zonder papieren invoeren

Started by Geert, February 06, 2016, 17:36:10 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Heeft iemand een idee hoe dat momenteel gaat ? Het invoeren van een 2CV zonder papieren?
Brief naar het conservatoir en dan met die verklaring naar de RDW ?

Het zal wel ergens beschreven staan hier op het forum, maar ik kan het niet mer vinden .
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Hoe invoeren zonder papieren en zonder schouwing;

Quote from: RCUPPER on December 12, 2015, 08:34:33 AM
Je zou naar de prefecture kunnen gaan in Brive. Daar zal waarschijnlijk nog wel iets te vinden zijn (indien je betaalt en heel lang wachten kan door de bureaucratie).  Zo stuurde McTommi mij destijds naar Marseille voor de papiertjes van de AU.. Een simpel e-mailtje naar het conservatoire is voldoende om een homologatie verklaring te kunnen verkrijgen, scheelt je een reis naar de Dordogne en je weet meteen dat je goed zit.

Wat mee te nemen naar RDW:
- Verklaring Conservatoire (zij geven ook het type aan welke de RDW hoogstwaarschijnlijk zal overnemen)
- Verkoopsovereenkomst waaruit blijkt dat jij de wettige eigenaar bent.
- Uitgebreid verslag van je restauratie/opknapwerk (een VIN-onderzoek is bijgevolg niet nodig, indien je verhaal klopt)

Raadzaam is om in geval van de RDW ter plaatse aan de balie je vragen te gaan stellen, iedere RDW-vestiging volgt andere huisregels waardoor de antwoorden van het centrale call center kant noch wal raken.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

AZU-1965

Hoe zit het met de nummers Geert? Chassis, motor, carrosserie? Zijn het de originele onderdelen? Daar had ik namelijk de grootste problemen mee. En inderdaad, email naar conservatoire en documenten aanvragen. Ze geven sowieso over de email al de gegevens van de nummers. Welk nummer, welke auto, welk jaartal etc..
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

#3
Quote from: AZU-1965 on February 07, 2016, 09:14:11 AM
Hoe zit het met de nummers Geert? Chassis, motor, carrosserie? Zijn het de originele onderdelen? Daar had ik namelijk de grootste problemen mee. En inderdaad, email naar conservatoire en documenten aanvragen. Ze geven sowieso over de email al de gegevens van de nummers. Welk nummer, welke auto, welk jaartal etc..
Nou, dat weet ik niet. Deze vraag stel ik eigenlijk namens een goeie kennis.
Hij is helemaal weg van mijn AZU en heeft op LBC een wagen gezien, maar die heeft geen papieren meer , wel een goed leesbaar chassisnummer volgens de verkoper .
Hij kreeg via de telefoon geen duidelijke informatie van de RDW.

Afwachten dus.....
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Tuurlijk gaat de RDW geen toezeggingen doen over nummers. Het is nogal een spannend verhaal dat je auto's zonder papieren kunt invoeren. Daar zal de RDW niet trots op zijn.

Zolang je chassisplaatje op het chassis zit, is de wagen traceerbaar bij Citroën Heritage.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

Is het misschien een idee om hiervan een sticky te maken, dat al naar gelang de eisen en voorschriften wijzigen aangevuld kan worden?
Dan kan een ieder daarop terugvallen en evt. vragen stellen ?
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Mij lijkt dat nogal riskant. Daar er geen enkele werkwijze de enige juiste is, zit de kans erin dat er verkeerde informatie komt te staan.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Het enige advies dat ik altijd geef: ga naar je plaatselijke RDW-STATION, informeer je daar, laat je daar adviseren..

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

blanc/rouge2cv

Alleen als de auto spot maar dan ook spot goedkoop is kan je de gok wagen en er tijd in steken  , is het nummer goed leesbaar en niet zelf in geslagen .

Dirk D

Quote from: RCUPPER on February 07, 2016, 17:57:47 PM
Het enige advies dat ik altijd geef: ga naar je plaatselijke RDW-STATION, informeer je daar, laat je daar adviseren..

Hier ben ik het mee eens. Er is veel mogelijk maar wat ik erover gelezen heb, geen eenduidig verhaal. Dus echt vragen bij het RDW station.
Volgende week ga ik met de aca, maar die heeft wel Franse papieren.....
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Tags: