News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
54 Guests, 0 Users

Citroen AZ 1965

Started by Geert, December 25, 2015, 09:59:31 AM

Previous topic - Next topic

RCUPPER

Lekker lassen! Goed bezig!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

We zijn weer aan de slag met de AZ.
De koets is nu helemaal afgelast.
We gaan nu de spatborden , stoelframes en achterklep lassen c.q. opknappen en dan komt alles in de epoxy.
Nog even naar het magazijn van EEEC voor remleidingen etc. en dan moet de wagen dit jaar af gemaakt worden.
Wordt vervolgt .
't is een kwestie van geduld........

Geert

Bij het herstellen van het frame van de voorbank bleek er nog een vijl in te zitten.
We hebben hem in stukken moeten slijpen om hem eruit te krijgen
20180128_130220 by Deux Chevaux, on Flickr
20180128_130039 by Deux Chevaux, on Flickr

Zo, dat zit weer mooi dicht :
20180128_134956 by Deux Chevaux, on Flickr
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

de restauratie verloopt vijlloos :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Vijligheid voor alles!  :)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Geert

#20
Voor wie dit topic ( nog steeds ) volgt...........
Er zijn grote veranderingen aan de gang, waardoor dit project op een andere manier wordt afgerond dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Meer informatie kan ik nu nog niet geven.
Maar dat dit project een verrassende wending heeft genomen kan ik nu vast verklappen. :) 
https://www.youtube.com/watch?v=BfIAKj3Gl1E
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Zal mij benieuwen. De eerste AZ met raket aandrijving ;)

Eus van Lieshout

de eerste AZ-AZU transformatie?
Een jongensdroom komt uit;2cv A en een AU in de schuur.
De A (okt '54) met een NL-kenteken.
De AU (nov '53) is een project met veeeel werk, maar inmiddels zo goed als compleet!

Geert

#23
Tja, dit project ligt toch nog even stil.

We hebben een grote garage nu, maar de UAZ van mijn zoon ligt op het moment in delen in de garage te wachten op onderdelen die uit Rusland moeten komen, maar vanwege boycot en iets wat Covid schijnt te heten ( joost mag weten wat dat is ) , komen die onderdelen maar niet hier.
En die onderdelen die wel aangekomen zijn, passen niet.
In ieder geval staat de AZ droog onder dak .
Gelukkig ben ik nog volop bezig met huis en tuin. Vooral dat laatste heeft momenteel mijn aandacht en dat is veel spitwerk.
Wordt vervolgt.
't is een kwestie van geduld........

Geert

We zijn dus weer bezig met de restauratie van mijn AZ. uit 1965 .
Nu overwegen we om het 6 volt systeem te vervangen voor een 12 volt.
Redenen genoeg als je niet in Nederland woont , maar dat is een ander verhaal!
Lampjes, brandstofmeter en brandstof vlotter , bobine etc., etc. , dat weten we wel ,maar het probleem lijkt ons de dynamo, of de alternator , gelijkstroomdynamo, of hoe je het ook wil noemen .
Deze zit dus achter de ventilator op de krukas en kan dus niet zomaar even vervangen worden door een 12 volts exemplaar met een poelie en v-snaar.
Heeft iemand hier ervaring mee , en hoe is dat opgelost. Is het mogelijk e.e.a. op te lossen m.b.v. een andere spanningsregelaar ?
't is een kwestie van geduld........

Geert








Mijn zoon kan goed lassen, dus hij doet het laswerk en ik andere klusjes, zoals het ontdoen van lak en plamuur etc.
't is een kwestie van geduld........

Dirk D

Ziet er goed uit Geert! Handig zo'n zoon!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Je zou kunnen kiezen voor een spruitstuk en koeltunnel van 21pk. Die hebben de dynamo op het spruitstuk zitten. Vast ook wel te maken op bestaande spruitstuk en koelvinnen als ik het laswerk zo zie :)

Geert

Ik kreeg een tip via een ander forum om er een motorfiets dynamo op te monteren. Met een adapterplaat en een passende bus zouden we een heel eind moeten komen.
Mijn zoon kan dat wel maken.
Dan vervalt dus de originele dynamo , daarvoor in de plaats komt dat de motorfiets dynamo en vanwege de ventilator zie je er zo niks van. De spanningsregelaar kun je in het huis van de oude spanningsregelaar verstoppen .
https://www.ebay.com/itm/185027599687?hash=item2b14811d47:g:PHsAAOSwzYxhL4Th
't is een kwestie van geduld........

Tags: