News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
98 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

Geert

Is er nog wat gebeurd sinds jouw laatste post ?
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

#166
Ja nou! Vanmiddag nog! Leuk dat je er naar vraagt!

één achterremschoen zat vastgeroest, deze was de oorzaak van het probleem. De schoen blijft uit staan, je trapt de plunjer naar buiten, deze komt langzaam terug door het rubber van de cupjes.

Remmetjes erop, nu lekker in het kopervet. Na lang zoeken dacht ik de originele tools gevonden te hebben om de achterremmen te centreren. Past het niet  >:( Een AK 400 laag heeft AMI lagers  :)

Dan maar weer op z'n Jan boere fluitjes en hopen dat het goed gaat  ;)

Verder stoeltjes geregeld, kan die lelijke bank eruit.

Andere motorkap gekocht maar weet nog niet hoe ik die in een bijpassende staat moet krijgen. Rollen? Spuiten?

In elk geval is de kap wit net als de originele kleur van de Philips.

En zo verder!

Geert

Heb je die motorkap op de A markt gekocht ? Dan heb ik je waarschijnlijk ermee zien sjouwen !
't is een kwestie van geduld........

Bertje Beige

Mooi dat er weer wat nieuws is  :)
Zou je voor het kleuren van die motorkap niet het beste eerst met een spuiter kunnen praten? Of heb je er toevallig nog een blik gele verf bijgeleverd gekregen? Want dan zou ik denk ik toch gaan rollen, wel eerst een paar proefplaatjes maken.

MarcoAZU

Quote from: Geert on March 26, 2017, 08:22:23 AM
Heb je die motorkap op de A markt gekocht ? Dan heb ik je waarschijnlijk ermee zien sjouwen !

Nee bij de EEEC en voor een leuke prijs!

MarcoAZU

Quote from: Bertje Beige on March 26, 2017, 20:38:08 PM
Mooi dat er weer wat nieuws is  :)
Zou je voor het kleuren van die motorkap niet het beste eerst met een spuiter kunnen praten? Of heb je er toevallig nog een blik gele verf bijgeleverd gekregen? Want dan zou ik denk ik toch gaan rollen, wel eerst een paar proefplaatjes maken.

Ik ga eerst met een spuiter overleggen. Ik heb er één die niet te duur is, het werk is niet perfect maar zeker goed genoeg en hij weet veel. Het hoeft allemaal ook niet direct, hij kan zo ook door de APK.

Dirk D

Wel een beetje tempo Marco, het is zo weer eind september....  ;)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

Quote from: MarcoAZU on March 25, 2017, 20:01:40 PM
Remmetjes erop, nu lekker in het kopervet. Na lang zoeken dacht ik de originele tools gevonden te hebben om de achterremmen te centreren. Past het niet  >:( Een AK 400 laag heeft AMI lagers  :)

Gisteren het juiste stuk gereedschap opgehaald in Friesland, even ruim een uurtje over de dijk.

Waar die Friezen dan al weer niet goed voor zijn  :-*

Wie heeft dat liggen? Een originele centreertool voor de achterremmen van een AMI, fenwick 3555T.

MarcoAZU

Quote from: MarcoAZU on April 04, 2017, 09:43:05 AM
Quote from: MarcoAZU on March 25, 2017, 20:01:40 PM
Remmetjes erop, nu lekker in het kopervet. Na lang zoeken dacht ik de originele tools gevonden te hebben om de achterremmen te centreren. Past het niet  >:( Een AK 400 laag heeft AMI lagers  :)

Gisteren het juiste stuk gereedschap opgehaald in Friesland, even ruim een uurtje over de dijk.

Waar die Friezen dan al weer niet goed voor zijn  :-*

Wie heeft dat liggen? Een originele centreertool voor de achterremmen van een AMI, fenwick 3555T.

Even weer een update inmiddels heb ik de fenwick 3555T kunnen lenen van een goede vriend uit Friesland.

Maar we gaan nog een slag verder, de Philips gaat op transport naar die zelfde vriend. We bouwen het beestje daar af en dan kom ik rijdende terug. De bedoeling is dat het allemaal zo origineel mogelijk wordt. Dus een rood rem systeem, een vroeg zesje en stokjes gas. Wordt vervolgd  ;)

Geert

Quote from: MarcoAZU on August 03, 2017, 10:19:13 AM


De bedoeling is dat het allemaal zo origineel mogelijk wordt. Dus een rood rem systeem, een vroeg zesje en stokjes gas. Wordt vervolgd  ;)

Kijk, daar hou ik van : zoveel mogelijk ORIGINEEL  :)

Maar.............. de volgende BEM komt eraan, de klok tikt .
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Rood systeem nog wel. DS taal ;)

Zit er nu dan een moderne conversie in met schijven bak?
Origineel terug bouwen is dan wel het mooiste met oud handrem mechanisme etc.

MarcoAZU

Quote from: Geert on August 03, 2017, 17:42:43 PM
Quote from: MarcoAZU on August 03, 2017, 10:19:13 AM


De bedoeling is dat het allemaal zo origineel mogelijk wordt. Dus een rood rem systeem, een vroeg zesje en stokjes gas. Wordt vervolgd  ;)

Kijk, daar hou ik van : zoveel mogelijk ORIGINEEL  :)

Maar.............. de volgende BEM komt eraan, de klok tikt .

Wie zegt dat ik het besteleendenweekend moet halen? Jullie rijden maar naar Friesland  8)

MarcoAZU

Quote from: azurblade on August 03, 2017, 20:08:28 PM
Rood systeem nog wel. DS taal ;)

Zit er nu dan een moderne conversie in met schijven bak?
Origineel terug bouwen is dan wel het mooiste met oud handrem mechanisme etc.

Ja DS taal, daar kan ik niets aan doen, ben ook daar mee besmet.

Komt weer een trommelbak in met grote Ami trommels, klein enkeltraps teurtje en stokjesgas.

Gele AZU krijgt z'n viertje weer terug en dan is het boer Leo 2018 vrees ik  :-\

azurblade

Goed bezig. Wist niet dat de vroege Ami techniek in de jaren 70 ook bij besteleenden werd gebruikt. Weer wat geleerd.

Friezen weten wel hoe het heurt dus komt vast helemaal goed :)

Gelukkig maakt Martijn altijd mooie foto's van de BEM dus zijn de thuisblijvers er altijd een beetje bij geweest

MarcoAZU

Quote from: Dirk D on March 26, 2017, 22:25:26 PM
Wel een beetje tempo Marco, het is zo weer eind september....  ;)

de vaart zit er nu goed in:

Hans en ik hebben de motor uitelkaar gehaald. De linker cilinderkop was er erg klullig ingeramd, de aluminium pijpjes zijn :'( plat. Dat verklaart de olielekkage!

De velgen spatborden en koplampen zijn bij de spuiter. Philips reclame rood  :-*

Heerlijk! Volgende week APK.

Tags: