News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
30 Guests, 0 Users

Stofdoppen - stofkappen

Started by AZU-1965, December 13, 2015, 14:13:05 PM

Previous topic - Next topic

AZU-1965

Is er eigenlijk een manier om de ringmoeren van de achteras los te krijgen, zonder de metalen stofkapjes kapot te maken?
AZU A 1965 - Mehari 1969

Geert

Als je heel voorzichtig bent, kun je met een schroevendraaier de stofkapjes loskrijgen.
Z beschadigen wel wat, maar dat is met een bolkophamer wel weer terug te kloppen.
Zo heb ik het zelf ook gedaan.
Er zijn nog wel nieuwe , metalen stofkapjes te koop, maar ik zou zo niet weten waar .
Plastic is er wel.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Gewoon rond om kloppen, kloppen en nog eens kloppen.

Wanneer dit begint te vervelen mep je hem met een schroevendraaier stuk. Ik heb het heel even geïllustreerd:



Nieuwe deksel achterste wiellagermoer metaal is verkrijgbaar bij Cassis aan €7,71 (réf  1006120).
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

AZU-1965

Ik ben meestal wel voorzichtig Geert, dus dat zou dan moeten lukken. Bedankt voor die tip. Ik wil graag de originele stofkapjes terug erop.
Dat rond en rond om kloppen rcupper, komt dan de stofdop los en eruit? Dus niet alleen voorzichtig wrikken bij de openingen in de ringmoer?
Ik begrijp, dat ik daarna de centerpunten uit moet boren, waarna de ringmoer eraf kan. Dop 44 voor de moer in het midden. Dan zou ik daarna de wiellager en remschoenen - cylinder moeten kunnen vervangen..
AZU A 1965 - Mehari 1969

Tags: