News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
44 Guests, 0 Users

Vloeken in de kerk

Started by Dirk D, October 18, 2015, 20:36:45 PM

Previous topic - Next topic

Dirk D

Mijn ak 350 heeft op kenteken de volgende trekgewichten, 280 kg ongeremd en 400 kg geremd. (Zelfde als een 2cv6.)
Inderdaad een 6je onder de mototrkap. Enkele carburateur.
Nog geen trekhaak dus  geen ervaring met de klapkar, maar ik denk dat goed moet gaan. De topsnelheid van de ak ligt hoger dan die van de Aca. Zal wel te maken hebben met het verschil in de luchtweerstand.

De Aca mag iets meer trekken, op kenteken 352 kg ongeremd en 500 kg geremd.

Het gaat vooral om het gewicht van de klapkar. Die van mij is leeg 225 kg en geremd dus ik kan nog wel wat laden.

De Route Napoleon met de klapkar achter de Aca was nog wel een uitdaging. Hele stukken omhoog in zijn eerste versnelling. Op het vlakke gaat het prima. Kruissnelheid 85 km.

Ik ben nu van plan om een visablok (644) in de Aca in te bouwen. Voor de reis naar Portugal lijkt me dat wel een stuk fijner rijden. Meer koppel en minder herrie......  :)

Zorg wel dat de trekgewichten op je kenteken vermeld staan.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Bertje Beige

Gaat jouw 350 sneller dan jouw acadiane?? Mijn maat heeft een 69er 350 (met de moderne motor, nw. zuigers en cilinders e.d) maar mijn acadiane (alles origineel) is behoorlijk sneller.

Dirk D

Ja, de besteller haalt makkelijk en ruim de 100 km. De Aca redt dat alleen bergafwaarts! Met een gereviseerde motor nota bene. Aan de motor van de 350 heb ik niks gedaan......
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

Vandaag een eerste testrit gemaakt met het visablokje erin. Valt niet tegen. Duidelijk meer trekkracht en minder herrie. Nog niet voluit gegaan, blokje heeft jaren op een zolder gestaan.
Wel met 123 met blue tooth. App met een soort van dashboard op de smartphone, grappig!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

RCUPPER

Gang is alles!

Volgende testrit richting de 24h2cv? :o
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

azurblade

Kijk aan gaaf zeg. Dus nu wat meer power in het vooronder.
En ontsteking op je smartphone klinkt best modern :)
Van 12 spark meneer?

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Heb je hem verbouwd? Of heb het er nog eentje gekocht

Dirk D

Dit is weer een verse....
bevalt erg goed zo'n Aca  :D
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

RCUPPER

Boooh die is al in Afrika geweest, heb je ook wat foto's kunnen overnemen!? Veel succes en veilige kilometers..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

Haha, je hebt de smaak te pakken Dirk!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Ook nog een visa gescoord vorig jaar, het begint een beetje uit de hand te lopen.....
Ik denk dat ik me maar ga beperken tot A-types

IMG_1066 by DirkD
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

Die Visa is geweldig Dirk! Is het twee of een vier cilinder?

En ja een ACA is ook nog steeds leuk. Als er nog eens een mooie gele AC323 voorbijkomt,... dan weet ik het nog niet  :-[

Tags: