News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu

AZU 1968 import frankrijk

Started by Cornelis, September 30, 2015, 09:51:07 AM

Previous topic - Next topic

Cornelis

Goedendag allemaal,

Hierbij stel ik me nieuw voor. Als trouwe eendrijder een AZU gekocht. Keurig harde bak met veel onderdelen. Inmiddels voorzichtig gestart met sleutelen!

p.s. heb er een foto bij gedaan hopelijk gaat dat goed... geeft aan dat de upload folder vol is maar het is maar 85kb foto

CitroenAZU

#1
Dag Cornelis,

welkom bij het register!
Foto's kun je het beste uploaden op een gratis website zoals bijv. www.flickr.com en daarvandaan hier doorlinken. Dat werkt doorgaans het beste.

Het is wellicht het slimste om de AZU eest bij de RDW aan te bieden voor kenteken keuring. Dat geeft minder gedoe dan wanneer je er met een compleet opgeknapt exemplaar aan komt leert de ervaring...

Veel plezier met je AZU!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Cornelis

Dank voor de Tip! volgens mij al geschouwd door de vorige Nederlandse eigenaar die er niet aan toe kwam.

Toch maar de RDW bellen. zeker gezien ik het 4tje voor een 6 je met schijven wil ruilen. ( heb een Acadyane voor de sloop staan)

Carte gris en koop akte etc. zit er bij. Verder kloppen de nummer van de motor bak en chassis... nog wel ;)

ik zal eens experimenteren met de foto's


Cornelis


https://www.flickr.com/photos/135847409@N05/?

Hierbij wat foto's van de start van het opknappen. De achterste zijschermen en de achterbalk ga ik vervangen. De binnen bak en bodem zijn erg goed. De voorzijde is niet best. hier komt de nieuwe voetenbak bodemplaten en dorpels en zij vleugels.. Het raamframe is goed en bij de ventilatie klep ook.

Aan het chassis hoeft weinig te gebeuren. stralen en spuiten moet voldoende zijn. I.v.m. de nieuwe techniek zal ik ook de remleidingen ombouwen naar LHM groen systeem.

Inmiddels mig-mag las apparaat gekocht ;) met mooie ponstang. Iemand ervaring met tool voor puntlas uit boren/ frezen?

Zoals op de foto's ze zien gebruik ik een verstelbare massage tafel als ''brug'' erg ideaal. Idee kwam van de vorige eigenaar waar ik de besteleend zo aantrof.

AZU-1965

Hey Cornelis,

Ziet er erg herkenbaar uit. Bij die van mij ook dezelfde delen moeten vervangen, zodat het allemaal weer in orde was.
Veel succes in ieder geval en we zien de foto's wel verschijnen!
AZU A 1965 - Mehari 1969

Cornelis


Cornelis

Eerst maar eens een kachel geïnstalleerd, heerlijk warm werken. Na de geboorte van een dochter schiet het niet erg op...

Cornelis


AZU-1965

Hey Cornelis, mooi om te zien! Heb je wel de juiste voetenbak? Is die niet voor hangende pedalen ipv staande?
AZU A 1965 - Mehari 1969

azurblade

Hangende pedalen is de bedoeling. Komt moderne techniek in.
Mooi werk verder :)

RCUPPER

Hoe zou het met deze restauratie zijn afgelopen?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: