News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
41 Guests, 0 Users

95-YB-44

Started by CitroenAZU, May 29, 2015, 22:35:01 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 250
bouwjaar; 02-09-1976
kleur; groen
bijzonderheden; model tolée

95-YB-44 by Besteleendregister, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Ad AZU

Waar komt die ineens vandaan?
Zo te zien bij het Ei
Wat is in het verhaal achter dit juweeltje?

MarcoAZU

Die moeten we op het besteleendenweekend hebben, mooi ding! Het wordt steeds leuker al die kleurtjes! Een paar wieldoppen erop  8)

Valérie

Quotekleur; groen
Schitterend ! Zal - leeftijdshalve - wel aan m'n eigen ogen liggen, maar zie hier een prachtig gele (...) AZU staan pronken ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Leonairo

Quote from: Valérie on June 01, 2015, 00:35:47 AM
Quotekleur; groen
Schitterend ! Zal - leeftijdshalve - wel aan m'n eigen ogen liggen, maar zie hier een prachtig gele (...) AZU staan pronken ...

Ja foto is genomen op het ei, de vrouwelijke eigenaar van deze Azu is op de cursus eendelogie  ( deze azu is door haar broer gerestaureerd , spuitwerk is werkelijk erg fraai )


CitroenAZU

Inmiddels een beter plaatje gekregen van de eigenaresse.

95-YB-44 by Besteleendregister, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Lx

Dat ben ik dus, die eigenaresse. Tegen de tijd dat ik uitvind hoe ik hier plaatjes kan posten zal ik dat meteen doen (bij dezen meteen een poging).

Deze AK/AP250 is gerestaureerd door mijn broer. Hij heeft hem in 2009 gekocht van iemand die hem in delen in zijn garage had liggen en het niet meer zag zitten. Eerst helemaal terug tot auto gebouwd, geregistreerd, en daarna weer helemaal uit elkaar en schroefje voor palletje terug in nieuwstaat gebracht. Mijn broer is nogal een perfectionist (gelukkig). Eerder restaureerde hij al een Charleston en een ID19 (voor eigen gebruik), inmiddels gaat hij vreemd met een T2-busje.
Dit is mijn eerste auto. Nee, niet mijn eerste eend, mijn eerste auto. Ik hou niet van auto's. Wel van eenden! Wilde altijd al een besteleend. Dus toen mijn broer aan dit project begon, was de deal snel gemaakt: hij de uitvoering, ik de 'mecenas'. Inmiddels rijd ik er ruim twee jaar in, heb er nog een nieuwe motor ingelegd en leer gaandeweg de basics van het sleutelen.
De kleur is trouwens echt groen. Mamba green, om precies te zijn (originele Opel-kleur - ssst). Het mag wel een beetje knallen van mij, en alle originele kleuren uit (ongeveer) 1976 vond ik te laf (pastel dit, zacht-dat).

Het besteleendenweekend staat in mijn agenda!

Lx


Leonairo

Wat een prachtige Azu heb je in bezit, je broer heeft het werkelijk schitterend gedaan.. 

Zelf zit in in de eindfase met spuiten en opbouwen maar zo strak dat gaat m niet worden... 
En stja kleuren.. ik heb die van mij dus de originele kleur blue petrel gegeven maar moet er nog steeds aan wennen... in de zon werkelijk een fraaie kleur, maar hoe minder licht hoe groener de auto wordt...   

Tot het bestel eenden weekend dan maar...  ;)     

Lx

Heel benieuwd hoe die er in het echt uitziet! Op je handen (en in je haar etc.) was het in ieder geval een mooie kleur  ;D

bestelduck

mooie bestel , en mooie kleur ook.
kleur kiezen heb ik ook net gedaan voor de azu waar ik mee bezig ben ...nou heb dagen lang tussen twee  kleuren getwijfeld ...wat kan kleur kiezen lastig zijn zeg... :o

2cvpieter

te brede koplamp steun hoort niet moet smal zijn

MarcoAZU

Quote from: 2cvpieter on July 27, 2016, 22:32:08 PM
te brede koplamp steun hoort niet moet smal zijn

Laat die koplampsteun er nou net wel op horen! En bovendien als dat het laatste was?  ;)

Bertje Beige

 1976 is idd. een brede koplampstang :)

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: