News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
57 Guests, 0 Users

remcupjes

Started by f.rockefeller, September 20, 2014, 21:57:54 PM

Previous topic - Next topic

f.rockefeller

Heeft iemand misschien een goed idee waar je remcupjes kan bestellen voor de grote trommels voor, dan zijn het remcilinders met de groeven in de zuigers(maar ik geloof dat de maat hetzelfde is als van die zonder groeven.
Het zijn dus niet de simpele dunne o ringetjes, maar 8mm hoge cupjes (lijken een beetje op de stofkapjes.)
De geeigende internetleveranciers hebben ze niet.
De nieuwe replicacilinders die ik gezien heb hebben ook alleen de dunne o ringetjes.
Alle tips welkom.

Jeroen AK

Remcilinders voor grote trommels heb ik toentertijd nieuw gekocht bij Els (tweeceevee.nl).

Cupjes weet ik niet of ze die heeft maar vragen kan altijd...

Groet,
Jeroen.
AK rolt weer vrolijk in het rond

f.rockefeller

Wacht het besteleendenweekend maar eerst even af, ga vrijdag wel ergens kijken naar zg zware remcilinders compleet en nieuw en  eens zien of t de goede zijn, tot nu toe beloofde internet steeds anders dan verwacht, of zijn er ook ak,s(400) geleverd met eenden voorremcilinders?
Maar bedankt voor je reactie Jeroen.

engbokho

Je kan voor grote trommels voor dezelfde remcylinders gebruiken als voor de kleinere trommel van de 2cv4/6.
Dus voor-remcylinders voor 2cv/dyane/ami6 passen allemaal. (mits ze de juiste aansluiting hebben uiteraard 8 of 9mm)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

f.rockefeller

@ engbokho Dat ze wel passen was me bekend, maar dank voor de info, Toch, ik vraag me af waarom ik op besteleendentrommelblokken  tot nu toe steeds de dikke cupjes tegengekomen ben en waarom citroen dat verzonnen heeft...


Dirk D

Ik heb nog wel een paar oude remschoenen liggen.......
:P
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

engbokho

De oorspronkelijke Lockheed cylinders en cupjes zijn al meer dan 20 jaar niet meer leverbaar. Dus nu zullen we het moeten doen met de Spaanse en andere imitators. Ben al erg blij dat er uberhaupt e.e.a te krijgen is dat was een jaar of tien geleden wel anders.
Het zou zomaar kunnen kloppen dat de grote trommels de (sterkere?)cylinders van de Ami 6 hadden ipv de cylinders van de 2cv. De Acadiane had achter bijv ook specifieke cylinders, die zijn ook al erg lang uitgestorven... :-[

Wie weet heeft het Ami magazijn nog wel oude Lockheed cupjes, of anders de EEEC...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

f.rockefeller

@ engbokho,
Dank je voor de heldere uitleg, weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Zal als het nodig is de genoemde clubs eens benaderen, eerst maar even vrijdag naar de compl. cilindertjes kijken bij een(geen reclame) baas in t midden van t land. Laat t nog wel horen hoe t afloopt.

Tags: