News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
53 Guests, 0 Users

98-YB-72

Started by Leonairo, December 23, 2013, 21:19:46 PM

Previous topic - Next topic

Leonairo

Type; 250
bouwjaar; 30-06-1975
kleur; bleu petrel
bijzonderheden;

Hierbij de presentatie van mijn azu250 uit Vierzon frankrijk.    ( Blue Petrel )
Helaas geen papieren bij de 2cv dus dat wordt nog een wat langer traject om op kenteken te gaan krijgen.

Na een mislukte poging om in Bordeaux Frankrijk een azu te kopen uiteindelijk zo van Johan zijn trailer gekocht ( "Garage Ruimzicht" )
Had Johan net uit Vierzon gehaald en dacht meteen dat dit misschien wel wat voor mij dan zou zijn. 

Al voorzien van een modern 602cc blokje wat na wat controles verrassend veel aan vernieuwd was, en na het verversen van olie en controle en afstellen van kleppen ( bougies, kabels, contact punten, carburateur reinigen tot leven gewekt. Na wat aan de carburateur gesteld te hebben loopt het motortje ontzettend goed.
Remcilinders en hoofd cilinder bleken allemaal vernieuwd te zijn en remmen doet de auto prima.
Dus ook maar even de versnellingsbak olie ververst en maar eens gaan sturen..
De auto rijdt, remt en veert prima dus na wat nieuwe foto's geschoten te hebben meteen aan het demonteren geslagen gezien er toch wel wat laswerk aan te pas zal gaan komen.   bodemplaten, voetenbak, dorpels allemaal rot..   
(Aan 1 kant voorzien van een extra raampje waar straks wel wat fietsers dankbaar voor zullen zijn denk ik )
Maar gaat helemaal goed komen voor deze Azu in 2014...  2015...

]
]
]

Deze Azu zal weer zoveel mogelijk origineel gemaakt gaan worden in de kleur Bleu Petrel ...   

Bertje Beige

Hoi, welkom hier,

Leuke besteller, jammer dat ie niet blauw blijft maar het belangrijkste is dat ie behouden blijft :)
Ik heb bij Johan ook een besteller gekocht zonder papieren, daar heeft Johan een kenteken bij geregeld; als Johan het kan moet het jou toch ook lukken?
Ik zou wel eerst met de RDW contact opnemen voordat je begint met je plannen, straks eindig je onbedoeld met een hele dure plantenbak....... :-\
En je hebt het over AK250; die bestaan niet ;), jij hebt een 250! Er bestaan alleen maar de AK350 en AK400 :)
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier er mee

RCUPPER

Wat bedoel je met een 'wat langer traject' om een kenteken te krijgen? Zorg gewoon dat je homologatie door Citroën met bijbehorend dossier inorde is en jij hoeft je echt geen zorgen te maken hoor..! 1 avond werk en een paar knaken en je 'wat langer traject" is zo opgelost. PB me maar mocht je om extra hulp hiermee verlegen zitten ;)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Quote from: Bertje Beige on December 23, 2013, 21:50:02 PM
En je hebt het over AK250; die bestaan niet ;), jij hebt een 250! Er bestaan alleen maar de AK350 en AK400 :)
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier er mee

Ohhh....wat ben ik blij dat jij dit al geschreven hebt ;)

Overigens is een AK350 in Frankrijk gewoon een "AK" (série A of B). In Spanje stond er wèl AK350 op (heb er bewijs van :P )
Maar Citroën heeft het ook wel een beetje ingewikkeld gemaakt..... op mijn -voormalige- AZU Série B van 1971 zat bijvoorbeeld een sticker achterop; Citroën 250.
En de laatste 2 modeljaren had de 250 een chassisnummer met AK-AP aan het begin..........
Duidelijk zo ??? Mwahhhhhh..........................
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Leonairo

Bedankt voor deze leuke reacties, goed te horen als het wat lastig wordt met de papieren dat ik wat hulp kan inschakelen.

Ok, geen ak250 .. 

en stsja de kleur.. meningen verschillen en waarschijnlijk als ik er langer mee rond zou rijden dat ik m toch mooi zou gaan vinden..  ( voorlopig nog niet aan de lak toe )

( ik begin zelfs al te wennen aan de vierkanten koplampen en de grill... eerste gedachte was meteen "rond en alu")

CitroenAZU

Mooi Leon!

lekker wennen aan die vierkante koplampen en die plastic grille want is gewoon prachtig! ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Tientje in de maand, tssssssssssss....................  :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Bertje Beige

En dan mag je ook nog het hele jaar rijden, als je hem 3 maand stil zet kost het wel 3 euro per maand...........
Als dat er niet meer af kan :(

engbokho

Gefeliciteerd met het wagentje, enne wees zuinig op het zeldzame stuur.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Burik

Mooie kar Leon. En wat de kleur betreft; het belangrijkste is wat je zelf mooi vind.
Dat is het leuke van oldtimers. De ene gaat voor origineel. Een ander heeft weer andere gedachten.
Wanneer ik een oude bus of truck in de bedrijfskleuren met de reclame zie zit ik te smullen.
Veel plezier met de restauratie, en je papierwerk bij de RDW.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Valérie

Soyez le bienvenue !
Quotek zou wel eerst met de RDW contact opnemen voordat je begint met je plannen
Kan (uit eigen ervaring) deze suggestie volledig onderschrijven ! Eerst via de RDW invoeren en een kenteken aanvragen, daarná pas gaan sleutelen en - eenmaal klaar - laten APK-keuren.
Nú is jouw "voiture" aantoonbaar nog één geheel èn origineel; zodra de boel zichtbaar uit elkaar getrokken is geweest kan de RDW daar héél vervelend over gaan doen ... (en moet JIJ gaan bewijzen dat het "geheel" ooit één en dezelfde auto was ...).
Succes !
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

siemenazu

azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Leonairo

Quote from: siemenazu on January 05, 2014, 14:01:30 PM
mooie besteleend ;D ;D

Bedankt !

"Bouwverklaring is nu ook aanwezig"  geproduceerd in '75


Sjoerd

Hoe heb je dat RDW keuren precies aangepakt?
Gewoon langsgaan met de auto en vertellen dat je een NL kenteken wil, maar geen documenten meer bij de auto hebt?
Ik heb namelijk ook nog zo'n geval in de schuur staan ;)

Leonairo

Quote from: Sjoerd on January 09, 2014, 17:51:56 PM
Hoe heb je dat RDW keuren precies aangepakt?
Gewoon langsgaan met de auto en vertellen dat je een NL kenteken wil, maar geen documenten meer bij de auto hebt?
Ik heb namelijk ook nog zo'n geval in de schuur staan ;)

Lees goed, bouwverklaring.. ( bewijs dat de auto in frankrijk is gemaakt en datum ( 06-06-1975) )
De RDW is straks de volgende stap. ( en hopelijk niet een te hoge stap )

Tags: