News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
53 Guests, 0 Users

98-YB-72

Started by Leonairo, December 23, 2013, 21:19:46 PM

Previous topic - Next topic

Sjoerd

Ik dacht al, dat is rap gegaan!
Dus je moet eerst een bouwverklaring aanvragen en vervolgens naar de RDW gaan?
Vraag nummer 2: Hoe kom ik aan een bouwverklaring? ;D

RCUPPER

Ik vermoed dat vandaag of morgen iedereen weer als een gek dhr. Molleman gaat stalken en lastig vallen..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Geert

@ Sjoerd: Ik heb , voor een ander project , een adres in Fr via Citroen NL gekregen , waar een bouwverklaring aan te vragen zou moeten worden .
Ik heb het zo niet bij de hand, maar als je het nodig hebt, stuur me dan even een PB .
't is een kwestie van geduld........

Leonairo

Quote from: Sjoerd on January 09, 2014, 18:50:25 PM
Ik dacht al, dat is rap gegaan!
Dus je moet eerst een bouwverklaring aanvragen en vervolgens naar de RDW gaan?
Vraag nummer 2: Hoe kom ik aan een bouwverklaring? ;D

Hoi Sjoerd, via citroen met de beschikbare gegevens zoals chassisnummer , kenteken de bouwverklaring opvragen.
in mijn geval heeft garage ruimzicht dit verzoek gedaan bij iemand van Citroen nederland.
( zoals ik hierboven lees zijn er meer optie binnen citroen Nl /FR om deze gegevens boven water te halen.

Volgende stap is voor mij nu contact met de RDW voor het inschrijven voor een kentekenaanvraag. 
( zelf nog geen ervaring, maar dat traject gaan we dus nu in... en resulteert uiteindelijk met een post dat ik een kenteken heb voor de leuke azu  ;) )
 

Sjoerd

Oké bedankt! Ik ga een poging wagen ;D
Enne, veel succes met de restauratie van jouw inderdaad prachtige azu!

Leonairo

Quote from: Sjoerd on January 10, 2014, 10:06:32 AM
Oké bedankt! Ik ga een poging wagen ;D
Enne, veel succes met de restauratie van jouw inderdaad prachtige azu!

Succes ! En bedankt voor het compliment.   

Burik

Hoi Leon,

Ik sluit mij erbij aan, je hebt een mooie eend ;D
Wanneer verwacht je te gaan keuren bij de RDW?
Heb je al inspiratie opgedaan hoe je hem gaat maken?
Met twee kleuren kan ook heel erg mooi zijn.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Leonairo

Quote from: Burik on January 11, 2014, 10:24:10 AM
Hoi Leon,

Ik sluit mij erbij aan, je hebt een mooie eend ;D
Wanneer verwacht je te gaan keuren bij de RDW?
Heb je al inspiratie opgedaan hoe je hem gaat maken?
Met twee kleuren kan ook heel erg mooi zijn.

Planning is om begin februari de RWD te gaan bezoeken  ( aankomende week de afspraak definitief maken )
Betreffende de kleur daar heb ik ondertussen wel wat inspiratie voor opgedaan en ideeën , al heb ik voorlopig nog wel even de tijd gezien ik voorlopig nog wel even wat werk te doen heb voordat er werkelijk verf aan te pas gaat komen.
( ik sluit het zelfs niet eens meer uit om misschien de auto origineel te houden... bijzonder dat sommige zaken snel wennen... zelfs deze kleur )



aardvanboven

Ja, kleur origineel houden! Hoort echt bij deze auto, net als de vierkante koplampen.
Heel veel succes met de restauratie!

Timo

Ik heb de rdw thuis uitgenodigd om de restanten te beoordelen. Die heeft van alle dingen foto's gemaakt en een identiteits onderzoek gedaan. Verder moest ik nog een aankoopbewijs overleggen. Hoe ik daar na 8 jaar nog aankwam, maakte hem niet echt uit. Gelukkig wist ik de vorige eigenaar nog van naam en na enig speuren in citroengroepen getraceerd. Die heeft vervolgens een verkoopcontractje van mij overgetypt en opgestuurd per mail.
Voila, papieren compleet voor de rdw.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

Leonairo

Hoi Timo,

Goed nieuws !   we gaan het horen van je


Leonairo

Jawel !   het kenteken is binnen , afgelopen 11 Februari bij de RDW geweest en goedkeur gekregen

Mijn "nog onbekende besteleend" heeft nu een Nederlands kenteken  "98-YB-72"

De restauratie is in volle gang...  ;)

Dirk D

Mooi! Gefeliciteerd en succes met de restauratie
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Geert

Fijn !
Gefeliciteerd en heel veel succes met restaureren en..... Foto's!!!
't is een kwestie van geduld........

Burik

Mooi werk en veel plezier met de restauratie ;D
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: