News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
71 Guests, 0 Users

Bakgeiten en bokken

Started by MarcoAZU, September 24, 2013, 13:03:38 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Vond de woordspeling wel grappig  :D Ik heb last van "bakgeiten", de versnellingsbak mekkert  :D en de koppeling "bokt"

Zo in de voorbereiding naar het besteleendenweekend heb ik de versnellingsbak eruit gehad en het achterste lager van de prise-as vervangen. Er zat een fluitend knikkerbak geluidje in de bak waar ik dan weer niet tegen kan  ???

Het leek erop dat het lager zou meedraaien in de behuizing, want als je het gas losliet dan werd het een slepend geluid en de bakolie was aluminium bagger geworden.

Achterdeksel eraf, geen slijtage waar te nemen, wel een lager met vrij veel speling, een nieuwe er maar in dus! Het achterste lager had ook te veel ruimte met het deksel, hier horen ringen tussen heb ik begrepen! Het nieuwe heb ik opgemeten en zou precies pas zijn.

Bak weer inelkaar!

Verder heb ik ooit eens een nieuwe koppelingsset gemonteerd en zo nu en dan begon de koppeling te bokken, vreselijk, geen rijden! Toch een nieuwe Valeo set en kurkdroog!

Nu een diafragma koppelingsset gekocht voor het oude type en die gemonteerd!

Dat lijkt goed te gaan!

Het slepende geluidje is weg, het lager draait niet meer mee verwacht ik maar het mekkeren is gebleven.

Ach er moet wat te mekkeren blijven  :(

CitroenAZU

Ook altijd wat te mekkeren jij he ;-)

Ik heb gisteren het luchtfilter van de AZU nog even gelast. Het hart (de onderste steun) was eruit gebroken.
Was geen garantie meer na 43 jaar trouwe dienst :-) Verder koppeling bijgesteld en de bandjes opgepompt.

De AZU is klaar voor het weekend. De AK ook wel denk ik...

In de Ami Service heb ik ook zo'n bibberende koppeling. Hinderlijk. Maar daar doe ik pas wat aan als de nieuwe bak erin gaat...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Quote from: CitroenAZU on September 24, 2013, 13:18:57 PM

In de Ami Service heb ik ook zo'n bibberende koppeling. Hinderlijk. Maar daar doe ik pas wat aan als de nieuwe bak erin gaat...

Ik heb er ook lang mee gereden maar uit eindelijk zit er nu dan toch een andere set in!

Maar of dit het nu is weet ik nog niet, het is een set van Cassis!

Burik

Quote from: CitroenAZU on September 24, 2013, 13:18:57 PM
Ook altijd wat te mekkeren jij he ;-)

Ik heb gisteren het luchtfilter van de AZU nog even gelast. Het hart (de onderste steun) was eruit gebroken.
Was geen garantie meer na 43 jaar trouwe dienst :-)

Altijd vragen naar de coulance regeling...  8)
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: