News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
36 Guests, 0 Users

koplampen

Started by Sjoerd, April 13, 2013, 17:18:08 PM

Previous topic - Next topic

Sjoerd

Misschien een hele domme vraag maar hoe heten die chrome dingen bovenop de ronde koplampen?
Het zijn soort klemmetjes die ervoor zorgen dat de koplamd vast in de behuizing blijft zitten.
De mijne zijn helemaal geoxideerd en ik zou graag nieuwes kopen maar dan moet je wel eerst weten hoe die dingen heten ;D

Geert

Ik denk dat je er niet veel aan zult hebben hoe ze heten volgens mij zijn ze niet los te krijgen, tenzij MC T ze nog ergens gebruikt heeft liggen.
Of Boudewijn of Ruimzicht .
Maar als je zegt  :" klemmetjes om de reflector van de koplamp vast te houden."  Zal iedereen het wel begrijpen.
Trouwens, volgens mij zijn ze van kunststof
't is een kwestie van geduld........

Sjoerd

Ik kan ze inderdaad ook nergens vinden bij een eendenboer tussen de onderdelenlijst.
Ik dacht dat ik een paar maanden geleden ze ergens te koop zag maar dan zal ik met wel vergist hebben.
Bedankt voor de reactie in ieder geval!
Mocht iemand nog een gaaf setje tegenkomen? Graag ;D

PS ik heb gisteren een AK400 gekocht ;)

Geert

Quote from: Sjoerd on April 13, 2013, 19:20:26 PM

PS ik heb gisteren een AK400 gekocht ;)

Oh, en dat belangrijke nieuws zet je in een PS  ?
FOTO's   en details!
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Quote from: Sjoerd on April 13, 2013, 19:20:26 PM
Ik kan ze inderdaad ook nergens vinden bij een eendenboer tussen de onderdelenlijst.
Ik dacht dat ik een paar maanden geleden ze ergens te koop zag maar dan zal ik met wel vergist hebben.
Bedankt voor de reactie in ieder geval!
Mocht iemand nog een gaaf setje tegenkomen? Graag ;D

PS ik heb gisteren een AK400 gekocht ;)

Gefeliciteerd, deze?

http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=189.0

En als je een adres hebt voor die koplampklemmen, hoor ik het ook graag...


AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Sjoerd

Daar komt die dan:

Een paar dagen gelden zag ik op leboncoin weer eens zo'n besteleend staan waarvan je denkt: Voor dat geld zo'n leuke besteleend!
Een witte AK400 met zijruiten uit 1975.
Maarja je kan nu eenmaal niet alles kopen wat je wilt hebben denk je dan.
Na nog eens goed naar de advertentie te hebben gekeken werd ik steeds enthousiaster maar er was één probleem, de besteleend stond in Lyon. Nu werk ik zomers al een paar jaar in de ardeche dus ik waagde eventjes een belletje naar mn patron.
Die was gelijk enthousiast en wilde er wel eventjes een ritje van 200 km heen, 200 km terug aan wagen.
Zo gezegd zo gedaan en voordat ik het wist was ik een besteleend rijker ;D
Nu staat tie in de ardeche en ik ga hem dit jaar nog een keer halen, moet alleen even kijken wanneer.
Ik heb alleen nog geen foto's, maar ik probeer deze week nog een keer foto's te posten.

Nou dat was het wel ongeveer geloof ik, meer weet ik er zelf ook nog niet van ::)

Nu heb ik wel besloten dat ik een van mn andere auto's in de verkoop ga doen.
4 auto's voor een 17 jarige is net iets te veel van het goede.
- Citroen Azu 1972
- Renault 4 F6 1983
- Renault Estafette pick-up 1970 (te koop)
- Citroen AK400 1975
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

In de tussentijd heb ik ook nog een m'n rijbwijs gehaald, maar ik mag nu alleen nog maar onder begleiding van mn ouders rijden.....
Nog een paar maandjes wachten en dan mag ik alleen op pad ,met een van de besteleenden natuurlijk ;D


Geert

ik wou dat ik zo'n patron in Frankrijk had!
Maar heel erg gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Mocht je hulp nodig hebben bij het transport, dan kun je me altijd pm'en..
4 auto's valt toch reuze mee, je zou eens moeten weten wat het gemiddeld forumlid van jou leeftijd wel niet allemaal heeft staan! Wacht maar totdat je 20 jaar ouder bent!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Valérie

 ;D
Quote4 auto's valt toch reuze mee, je zou eens moeten weten wat het gemiddeld forumlid van jouw leeftijd wel niet allemaal heeft staan
Zo zie je maar weer dat er lichtjaren van verschil in zo'n klein Forum worden overbrugd: toen IK 17 jaar oud was sappelde ik elk vrij moment in m'n leven mijn karige spaarcenten bij elkaar door continu "vakantiewerk" in allerlei fabrieken te doen om er m'n rijlessen mee te bekostigen. Eenmaal 18 èn in het bezit van dat (toen nog) "roze papiertje" sappelde ik verder om m'n allereerste auto te kunnen kopen: een (6-volts) "Kever" van destijds reeds 9 jaar oud (1964) à raison van toentertijd het fenomenale bedrag van NLG 350,=.
Nú, op m'n 60ste, ben ik de schade een beetje aan het inhalen. En de 2CV en bijbehorende familie is tijdloos dus als je je hart eraan verloren hebt overbrugt dat hele generaties ... en maakt leeftijd niet meer uit.
Sjoerd: wens je absoluut succes met jouw passie !
Enne ... die koplamp-klemmen: zal óók eens gaan zoeken ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

AZU 1972.........een NL auto of een Franse ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

Een franse azu, de eerste 2cv toen ik 14 was gekocht (foto in de avatar)

Het lijstje is weer ietsie pietsie veranderd namelijk:
- Citroen Azu 1972
- Renault 4 F6 1983
- Citroen AK400 1975
- 2CV6 blauw 1983
- 2CV6 Donkerrood 1972
;D ;D ;D ;D

mctommi

Renault 4 bestel.....OOK leuk :) Maar dan liever een kleine, de 4F4........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: