News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
15 Guests, 1 User

startmotor

Started by Francois, April 08, 2013, 13:03:06 PM

Previous topic - Next topic

Francois

Ik had de laatste tijd dat de startmotor van de azu (trekstarter, 12v) er steeds minder zin in had, tot hij uiteindelijk helemaal niet meer wilde. Met een paar tikken van de hamer wilde hij dan nog wel een beetje, maar daarna ook niet meer.

Gisteren heb ik hem helemaal uitelkaar gehaald en alles schoongemaakt en opgeschuurd. Toen deed hij het wel weer. Maar na een paar keer starten is hij weer dood. Een andere accu maakt geen verschil. De koolborstels zijn ook nog lang genoeg, ze drukken nog tegen de as aan.

Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand zou zijn? Misschien maakt te trekarm geen goed contact ofzo? Of is het tijd voor een nieuwe?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

RCUPPER

ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar het antwoord op deze vraag. laat maar komen dus die antwoorden, tips & trics!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Contact van de trekarm lijkt me de eerste verdachte. Maakt de startmotor goed massa-contact met de bak ? Is de verbinding met de accu goed ?
Ik verwacht dat het een contactprobleem is.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Francois

het bleek toch de koolborstel (van de massa) te zijn!  ;D
nu doet ie het weer! zijn die dingen nog ergens te krijgen, wat deze is bijna op?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

engbokho

Zijn redelijk standaard borsteltjes. Kijk even wat het merk van de startmotor is en zoek bij der franzose of een andere goed gesorteerde eendenboer
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Tags: