News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - Geert

#22
Kletshoekje / 2CV zonder papieren invoeren
February 06, 2016, 17:36:10 PM
Heeft iemand een idee hoe dat momenteel gaat ? Het invoeren van een 2CV zonder papieren?
Brief naar het conservatoir en dan met die verklaring naar de RDW ?

Het zal wel ergens beschreven staan hier op het forum, maar ik kan het niet mer vinden .
#23
Kletshoekje / Citroen AZ 1965
December 25, 2015, 09:59:31 AM
Voor veel mensen was dit een hopeloos geval en werd ons afgeraden hieraan te beginnen, maar we hebben het toch gedaan :
AZ 1953 004 by Deux Chevaux, on Flickr
KB (3) by Deux Chevaux, on Flickr
IMAG0575 by Deux Chevaux, on Flickr

En nu staat de gereviseerde motor met versnellingsbak op het gereviseerde chassis , na meer dan 2 jaar klussen.
IMAG1340 by Deux Chevaux, on Flickr

En nu verder aan de koets :

IMAG1213 by Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1204 by Deux Chevaux, on Flickr



Welk gat ?
IMAG1220 by Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1214 by Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1217 by Deux Chevaux, on Flickr

Voor een meer uitgebreid verslag ( voor zover ik er zin in had ) :
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12814
Alle foto's op Flickr
#25
Zondag in Essen geweest op de Enten Classic Day

Maar drie bestellers gezien .
DSCF0589 by geert1953, on Flickr

DSCF0588 by geert1953, on Flickr

Jammer dat deze AZU zo verkloot is , maar volgens mij was  behalve het open dak ook het ribbelplaatwerk niet origineel en was hij ouder gemaakt dan hij eigenlijk is. Ook de achterdeurtjes met kleine ruitjs hoorden en volgens mij niet bij.
DSCF0587 by geert1953, on Flickr


DSCF0586 by geert1953, on Flickr


Gezellig druk

DSCF0585 by geert1953, on Flickr

#26
Website algemeen / Interessante site voor onderdelen
January 24, 2015, 09:13:26 AM
Ik vond deze site via International2cvfriends
http://piecesdetachees2cv.free.fr/recherche.htm
Met catalogus:
http://piecesdetachees2cv.free.fr/catalogue_2cv.pdf
Misschien interessant voor iemand
#27
Buitenland / Merksplas Vintage beurs 2014
October 26, 2014, 09:21:52 AM
Gisteren in Merksplas een aantal bestellers gespot :
DSCF0457 by geert1953, on Flickr
DSCF0458 by geert1953, on Flickr
DSCF0459 by geert1953, on Flickr
DSCF0460 by geert1953, on Flickr
DSCF0461 by geert1953, on Flickr

Gezellige beurs, helaas gooide het weer roet in het eten en waren na verloop van tijd de handelaren op het buitenterrein erg gedecimeerd .
#28
Motor / Brilrubbers
June 09, 2013, 09:07:17 AM
Ik heb deze vraag al op een ander forum geplaatst, maar geen eensluidend antwoord gekregen.
Derhalve nog maar eens geprobeerd.
Ik heb een 435 AYA 2 blokje gekocht als reserve motor voor mijn AZU .
Ik heb een setje pakkingen gekocht met twee verschillende brilrubber- setjes.
E'en met een "wangetje "aan de binnenzijde en één zonder "wangetje "  , dus gewoon vlak.
Bij demontage bleken er brilrubbers in te zitten met "wangetje", dus heb ik die ook gemonteerd, maar nu lekt de motor als een vergiet op de brilrubbers.
Heb ik, nu de juiste rubbers gemonteerd, of heeft iemand in het  verleden de verkeerde rubbers aangebracht?
De rubbers zitten wel goed om gemonteerd, dus met de twee vlakjes schuin naar onder .
Hier even een foto van rubbers met "wangetje":   ( onder links)

Brilrubbers 2CV foto by geert1953, on Flickr
#29
Te Koop / Spaanse AK 400 in Engeland
May 08, 2013, 21:22:22 PM
Gezien op International2cvfriends  De vraagprijs is niet verkeerd, maar voordat je hem in NL hebt ........ :

I am selling a Citroen aks400 van. It needs a new chassis, floors, sills, and lower front bulkhead. Note - This is a private sale, not in any way connected with the business where the van is currently stored. Please do not contact them directly.

This 1974 aks400 van has been SORN'd since April 2012 as the large holes in the floor made it obvious that quite a bit of welding was needed! I bought the van hoping to be able to make it a rolling restoration after the initial work, but further checking showed that the chassis really needs changing first which has pushed the project out of my budget. I think the van is worth saving, but regrettably, not by me paying others to do the work. The van runs, and has been driven very recently.


Spaanse AK 400 in Engeland by geert1953, on Flickr


The van is currently stored on business premises in Hitchin, Hertfordshire, and they are very kindly letting me sell it from there, so it can ONLY be viewed during normal hours Monday – Friday, 8:30 – 17:30, by prior arrangement. As the van is without MOT/Tax it would need trailering from site. Please PM me in the first instance.

I am asking £1250 for the van. If you are still interested please read on and look at all the other pictures, it may answer queries and explain things more. ;)

Long Version
I have only owned it for 2 weeks, and know very little more about it other than what you can see, and what is covered in the modest paperwork which came with it.

The van was Spanish built and first registered January 1974. It looks to have been imported to the UK and MOT'd August 2006, and first registered in the UK May 2007 in Bristol. It was then sold to the people I bought it from May 2008, when it was used as a daily driver until the last MOT expired April 2012, after which it was SORN'd and has been barn stored until I bought it.

The reason it was not MOT'd in 2012 was that the both front floors were then beyond further patching and a serious welding job was needed to replace both floors, sills, and lower front bulkhead, and the owners had other priorities. There was also a concern that fumes were entering the cab suggesting that a cylinder head maybe leaking.

This much I knew already when I first saw the van, and apart from several patches of surface rust, and a worse patch at the top of one of the rear doors, one realises that the van has been quite poorly hand painted, a paler blue than original, and is quite shabby. The left side front wing has been damaged and now has cracked filler after being knocked by a stationary farm tractor! (don't ask) There is a split to the bottom edge of the spare wheel (present) cover. The van body seems in reasonable condition although the rear inner wings/bump stops have previously been patched. I was able to briefly test drive the van 2 weeks ago on a private road, and it seemed to go along nicely to me.

Being aware of these issues, and after discussion with a specialist, I decided that this seemed like an interesting rolling restoration project. I planned to get the welding done, get it MOT'd, and consider what and how I could progressively improve the overall vehicle over a longer time.

I duly bought the van and it was delivered to the workshop for the welding. Closer careful inspection and judicious application of the MOT hammer to the bottom skin showed the chassis had deteriorated significantly since the last MOT, and there is a kink developing in the front left chassis beam, just in front of the front axle. So a chassis replacement is also needed beyond what I had anticipated. It was also noticed that the driver's door does not fit well making it difficult to close, getting too close to the van body at the bottom corner. Since floors and sills need replacing the door aperture can be corrected at the same time. The right hand side (square) headlamp silvering has corroded and will need replacing.

So if I was going to keep this van I would be paying to remove the body and replace the chassis. Refit the body and pay to have new sills, floors, and bulkhead replaced. Standard stuff.

As I would need to pay other people to do many more hours of work than I hoped this project has been pushed firmly out of my budget. The work that needs doing is routine, and the parts readily available, and for somebody paying £0/hr for labour it could be a good viable project.

Normally a van of this type would have front drum brakes, but it would seem to have had a replacement engine and disc gearbox at some point. It was noticed that the engine swap has resulted in several non-standard adaptations to the engine installation, eg to the organ pedal throttle linkage, and air filter position/mounting.

I have taken about 100 pictures to show nearly all views I could think of, so hopefully there would be no surprises if/when you view the van.

http://s1203.photobucket.com/user/simonbaxtersandy/slideshow/AK400-Anna

I need to sell the van so as not to further stretch the hospitality/goodwill of the workshop where it is currently staying, and they are very kindly letting me sell it from there without having to move again. As the van is currently on business premises, in Hitchin, Hertfordshire, it can ONLY be viewed during normal hours Monday – Friday, 8:30 – 17:30, by prior arrangement. As the van is without MOT/Tax it would need "trailering" from site.

I am asking £1250 for the van. If you are interested at this price I would love to hear from you. I am being completely open about what I know, and I think the pictures give a pretty comprehensive impression.

If there are no club takers then, I'll be listing on EBay, initially probably as a Classified, then auction if I have to (hey, then perhaps it might go higher!).

Please PM me in the first instance to discuss further, and/or make arrangements to view. Let me know your phone number and I will happily give you a call as soon as I can (but life is quite hectic!).

Note - This is a private sale, not in any way connected with the business where the van is currently stored. Please do not contact them directly.

V5C in my name.

Thanks for getting to the end... :)
Simon

_
#31
BE / BE-75-07
February 05, 2013, 19:07:18 PM
Type; AK400
bouwjaar; 23-07-1971
kleur; blauw
biijzonderheden; PO model ex DDE. van oorsprong oranje

BE-75-07 by geert1953, on Flickr
_IMG7102 by CitroenAZU, on Flickr


#32
Kletshoekje / 'Dodehoekspiegel voor bestelauto'
December 19, 2012, 07:54:07 AM
'Dodehoekspiegel voor bestelauto'
http://nos.nl/artikel/453283-dodehoekspiegel-voor-bestelauto.html
Gezien op NOS .NL 
gaat dat ook gelden voor het type auto's waar wij mee rijden?
#33
Kletshoekje / Handboek 2cv
November 14, 2012, 22:01:52 PM
#34
Wielen, remmen en vering / Bandenmaat AZU 1974
May 23, 2012, 19:10:41 PM
Op mijn  AZU zitten Nangkang banden met de maat 135 R15
Is dat de juiste maat voor een AZU uit 1974, of horen daar 125 banden op?

Welk merk adviseren jullie me ?
#35
Kletshoekje / ervaringen met Le Bon Coin
February 05, 2012, 08:59:08 AM
Ik ben op Le Bon Coin aan het zoeken naar bepaalde 2CV gerelateerde dingen.
Nou heb ik e.e.a. op Le Bon Coin zien staan en heb al verschillende keren e mail naar diverse adressen gestuurd dit omdat mijn  Frans niet zo goed is en ik met behulp van een vertaalsite en mijn school-frans van 40 jaar geleden gemakkelijker een email schrijf, dan zo aan de telefoon mijn vraag stel.

De reacties zijn over het algemeen van nul tot kort afwijzend.
Wie heeft er ervaring met het kopen via Le Bon Coin en kan me een paar tips geven?
Ik heb het idee dat de fransen niet graag aan buitenlanders verkopen, of vergis ik me daarin?
#36
Carrosserie / Carrosserie op de kop draaien
October 31, 2011, 17:21:13 PM
Ik zet mijn vraag maar hier bij, ik weet niet waar anders.

Vraag:
Heeft er iemand een tip hoe ik de carrosserie van mijn AZU op de kop kan zetten zonder schade .
Ik heb het in het verleden gedaan, maar daarbij beschadigde de zijstukken tussen cabine en laadbak.
Ze verbogen en ik durf ze eigenlijk niet te veel meer terug te buigen omdat ze anders afbreken, bovendien heb ik nieuwe dorpels en die moeten ook niet beschadigd worden.




#37
Spots / besteleend met smalle ribbel
October 03, 2011, 00:52:35 AM
Vandaag  ca 18.00 uur nabij AC Sevenum een grijskleurige AZU met smalle ribbel richting Uden/ Nijmegen.
Moet een import zijn want hij had de nummerplaat boven de achterdeurtjes .
Iemand van hier??
#39
McTommi schreef :
Dan maak je toch een nieuw topic aan hier op het forum om je vragen te stellen   :P


Nou daar gaat ie dan.

De laadvloer van mijn AZU is erg ingedeukt, te zwaar beladen, of teveel spullen erin Gegooid denk ik.
Ik heb door Walter Rijkers een laadvloer na laten maken, maar ben nu in dubio

De achterbalk moet ik vervangen, die is helemaal gedeukt, en wat is dan verstandiger : de bestaande vloer min of meer uitdeuken, of de hele voer vervangen door het exemplaar van Rijkers?
En als ik de vloer varvang, de oude uitslijpen , maar een randje laten staan om de nieuwe op te lassen, of de nieuwe vastzetten met de omgebogen rand, zoals de laadvoer nu vast zit ?
Iemand ervaring met het vervangen van de vloer?
#40
Kletshoekje / Komkommertijd
July 27, 2011, 18:19:38 PM
Het is komkommertijd op het forum.
Iedereen op vacantie of naar Salbris
De Engelse hebben het over Cucumber time,temps de cuncumbre (Fr.), Gurken Zeit( D.), Tempo di cetriolo (I) en als het weer voorbij is hebben we het hier in NL over kwamkwammertijd.
Iemand nog meer suggesties? ???