News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - DriesH

#46
Motor / Re: Motorsteunen/rubbers oud en nieuw?
September 27, 2016, 13:07:55 PM
Bedankt voor de goede adviezen.
Ik ga nieuwe monteren ook voor de versnellingsbak.
gr. Harry
#47
Motor / Motorsteunen/rubbers oud en nieuw?
September 23, 2016, 14:06:31 PM
ik heb een vraag aan de experts.
Ik wilde mijn motor monteren van mijn AZU 1957 en kom er achter dat de motorbevestigingssteunen/rubbers die op het chassis gemonteerd worden ontbreken.
Zijn dus ergens in Frankrijk achtergebleven. Die op de motor heb ik wel!
Nu heb ik ergens gelezen dat de oude en nieuwe steunen in de hoek van elkaar afwijken. Wie weet of dit klopt?
Heeft iemand toevallig twee steunen liggen?
Zo niet kan ik door middel van aanpassen/lassen de moderne steunen wijzigen? En zo ja is het een hoek vergroten of verkleinen.
Ik ben erg benieuwd of iemand me kan helpen.
Groetjes,
Harry
#48
BH / Re: Gevallen voor..... 2 CV Azu 1957
September 06, 2016, 11:19:56 AM
Beste allemaal,
bedankt voor de succes wensen en de opbeurende woorden.
Ik neem er inderdaad de tijd voor en ben voorzichtig begonnen het motortje op te bouwen.
Volledig gedemonteerd, en dus alle onderdelen los maar vrijwel compleet in kratten, dus dat was nog even wat uitzoeken.
Het motortje van de eend is al net zo vernuftig geconstrueerd als de rest van de eend dus dat is vrij eenvoudig (met de montage instructies via internet) en het grote restauratieboek weer samen te bouwen.  Zuigerveren en koppen vervangen en kleppen geslepen.
Nog even wachten op wat pakkingen en dan zal hopelijk het motortje binnen kort weer wat plof geluidjes gaan geven en langzaam weer tot leven gewekt worden.
Ik ben benieuwd!

De ruit zal inderdaad wel een lange zoektocht worden en vraag hierbij iedereen aan me te denken mocht iemand zoiets tegen komen. Een beloning in de vorm van een kratje bier of goede fles wijn zit er altijd in! ;-)

m.vr.gr.
Harry Driesen
#49
Carrosserie / Re: Deurtjes oud/ nieuw
August 23, 2016, 23:32:19 PM
Beste Marcopr,
Ja de zelfmoorddeurtjes heb ik zelf ook er in zitten maar een ervan is erg slecht. Vandaar dat ik een later deurtje om zou willen bouwen. Gebruikte zelfmoorddeurtjes zijn bijna niet te krijgen of erg duur heb ik begrepen. Misschien dat ik onduidelijk was in mijn uitleg?

Beste Azurblade. Misschien een hele klus maar daar schrik ik niet zo snel van terug. Dat zei men ook toen ik een Engelse Triumph Vitesse om ging bouwen van recht naar links gestuurd. Ook dat is volledig gelukt met goedkeuring van de RDW.

Ik zou alleen graag weten of iemand dat al eens gedaan heeft en of het gelukt is. Zo niet zal ik waarschijnlijk de eerste dwaas zijn :)

Dus ik hoor graag jullie reacties op deze rare vraag.

Groetjes,
Harry
#50
Carrosserie / Deurtjes oud/ nieuw
August 23, 2016, 13:38:15 PM
Beste mede sleutelaars,
ik heb een heel vreemde vraag en ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.
Wat is het verschil tussen de zg. zelfmoord deurtjes en de latere types?  Ik weet dat het scharnier bij de ene aan de achterkant zit en bij de andere voor en ook zo het slot.
Maar is de vorm verder geheel gelijk en om te bouwen? Met andere woorden kan ik een later deurtje van een achterliggend scharnier voorzien en de kling vooraan boren monteren?
Helaas heb ik geen later deurtje liggen om dit zelf te bekijken. Mogelijk weet iemand dit of heeft het zelfs al eens gedaan.
alvast bedankt,
gr. Harry
#51
BH / Re: Gevallen voor..... 2 CV Azu 1957
August 05, 2016, 15:47:02 PM
Ja Dirk zo zie de 2 CV AZU wereld is klein.
Ken je Dingeman Verspuij of hoe wist je dit?

Ik had even geen project en nu dus wel weer een.
Maar ik wil ook van het opknappen in alle rust genieten.
Dat heb ik met mijn vorige projecten ook gedaan.
Dus geen druk van BEM 2017 (ik heb nog niet eens gekeken wat het is??
Mijn eerste eend begrijp je!
#52
BH / Re: Gevallen voor..... 2 CV Azu 1957
August 05, 2016, 12:00:32 PM
Bedankt voor de reactie en aanwijzing. Ik ga het nogmaals proberen via mijnalbum.
Ik geloof waarempel dat het me gelukt is.
Dit is dus waar ik me komende tijd mee bezig mag houden.
groetjes,
Harry


#53
Het zal wel een zoekplaatje worden maar mocht iemand iets weten?
Het is geen originele ruit maar een grote Glacauto ruit die vermoed ik ook gebruikt is bij de weekend?
Wie weet dat?
Vooruit bedankt voor tips!
m.vr.gr.
Harry
#54
BH / BH-00-45
August 04, 2016, 11:34:09 AM
Type; AZU
Bouwjaar; 17-09-1957
kleur; Grijs
Bijzonderheden;


Tijdens onze recente vakantie in Zuid Frankrijk reden we achter een ribbel eendje van begin jaren 60 en de oude Fransman stak telkens zijn hand uit het raam als hij van richting veranderde alsof hij op zijn bicyclette zat. Mijn vrouw en ik keken elkaar aan en waren eigenlijk gelijk verkocht. De eigenaar aangesproken. Hij was van zijn vader geweest en was dus vanaf nieuw in de familie. Verkopen was geen optie want met zijn twee Mercedessen kon hij niet op zijn landje komen en met de 2 cv wel! Hoe raar kan het zijn.
Bij ons was echter het vuurtje aangewakkerd en een gedeelte van de vakantie werd gevuld en het kijken in oude schuren en in tuinen. Maar ja ook in Frankrijk is deze voiture  zeer geliefd.
Uiteindelijk vonden we er een die we nog leuker vonden dan de standaard 2 cv een Azu uit 1957 van tweede, inmiddels op 70 jarige leeftijd overleden, eigenaresse. De auto heeft vermoedelijk lang in een boerenschuur stil gestaan (belastingsticker 1995) en mogelijk heeft een van de erfgenamen geprobeerd hem weer tot leven te wekken al dan niet met verstand van zaken want de motor ligt compleet uit elkaar.
Inmiddels is hij naar Nederland gebracht en staat hij in mijn werkplaats. Het is een Azu met wat werk zullen we maar zeggen ;-). Voordeel is dat hij helemaal compleet en voor zover ik kan ontdekken helemaal origineel. De  basis valt me ook helemaal niet tegen voor een bouwjaar 1957!
Ik heb wel gelijk een uitdaging en mogelijk excuus om snel weer richting Frankrijk te gaan. De zijruiten die in de laadruimte zitten zijn van de bekende producent Glacauto en hebben een maat van ca. 87 x 45 cm en dus zijn niet origineel Citroen.  Een daarvan is ooit vervangen door plexiglas. Mocht iemand iets weten of heel toevallig hebben liggen hoor ik dit graag. Ik ben echter bang dat het een zoektocht wordt.
Tot zover dit verhaal, ik tracht foto's toe te voegen en zal van tijd tot tijd wat posten als ik verder ben gekomen. Eerst moet ik echter mijn Renault Master buscamper verder afbouwen.
groetjes,
Harry
p.s. zal wel aan mijn onkunde liggen maar waar kan ik vinden hoe ik afbeeldingen kan toevoegen. Met de knop "insert Image" lukt het me blijkbaar niet.