News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - DriesH

#31
Hallo Azurblade,
Bedankt voor je reactie. Klopt wat je zegt de ruiten hangen inderdaad in het rubber naar binnen toe.
Ik zal het ook wel speciaal moeten laten maken.
Weet jij bij toeval nog waar je het hebt laten doen?
Groetjes Harry
#32
Beste Wim, het is al even geleden dat jij op zoek was naar raamrubbers zonder pees in de Azu voor zg. Glacauto ramen. Nu zit ik met hetzelfde verhaal voor mijn Azu 1957 waar men ook dergelijke ramen in geplaatst hebben.
Ben jij verder gekomen met je zoekactie? Zo ja zou ik graag van je vernemen waar je de rubbers gevonden hebt.
Ik hoor het graag van je,
Groetjes,
Harry
#33
BH / Re: Gevallen voor..... 2 CV Azu 1957
October 24, 2018, 17:12:41 PM
Nou eendenliefhebbers. Zoals jullie mogelijk gezien hebben was ik er niet bij. Wij waren in september nog onderweg in Toscane Italië.
De restauratie volgt gestaag. Chassis is nu helemaal klaar en voorzien van alle nieuwe delen zoals remleidingen, remmen etc.etc.
De tijd gaat snel en er is nog veel te doen.
Mogelijk volgend jaar?
Het is een leuke hobby als je geen haast hebt. En ik heb geen haast.
Groetjes en succes met jullie projecten,
Dries

#34
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
February 27, 2018, 12:06:59 PM
Overigens als aanvulling mocht iemand daar nog behoefte aan te hebben:

achter gatmaat 31,1mm  h.o.h. schroefjes 30mm
voor    gatmaat 34,2mm  h.o.h. schroefjes 35mm

Logisch dat het niet paste! ;-)
Harry Driesen
#35
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
February 27, 2018, 12:01:31 PM
Beste Forumleden,

ik dacht dat ik na de restauratie van een Triumph Vitesse, Mercedes W123, Volkswagen T3 camper en de bouw van een Renault Master camper nu met een 2CV Azu toch geen al te grote problemen zou moeten hebben!

Maar ik zit nu met het schaamrood op de kaken dit te schrijven.
Ik was vorig jaar in Frankrijk bij fa. Retro Design langs geweest op de terugweg van vakantie en had een hele, hele grote lijst met onderdelen.
Bij thuiskomst heb ik alles uitgepakt en gecontroleerd. Alles was er en alles was volgens mij ook juist.

Wat blijk ik daarbij gedaan te hebben???  Stom, Stom de achter cilinder in het doosje van de voor cilinder en omgekeerd.
En dat natuurlijk niet ontdekt omdat ik nu alleen de achter cilinders nodig had en prompt het doosje met de verkeerde als eerste pakte.

Zo zie je maar dat je ook met enige ervaring heel heel domme fouten kunt maken.

Iedereen bedankt voor de hulp en sorry dat ik jullie hiermee lastig gevallen heb!
groetjes,
Harry Driesen
#36
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
February 25, 2018, 13:04:09 PM
Zouden die EEEC ook mensen helpen die geen lid zijn?
Ik denk het niet maar kan het altijd proberen.
Als ik op een of andere manier uitslag hierover krijg laat ik het op dit forum weten.
Uiteraard zijn alle tips welkom.
groetjes,
Harry
#37
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
February 24, 2018, 17:25:18 PM
Ok tot zover bedankt.
Ik hoop inderdaad dat er iemand is die me mogelijk toch verder kan helpen.
Zou het dan toch zo zijn dat er ooit een andere toegepast is?
Als alle gebruikte cilinders eenzelfde gatenpatroon hebben gehad, zou de geleverde ook moeten passen. Het gat is echter te klein en de boutgaatjes zitten dichter bij elkaar.
O wie helpt mij met dit dilemma?
Groetjes Harry
#38
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
February 24, 2018, 15:08:48 PM
Foto?
#39
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
February 24, 2018, 14:31:57 PM
Beste Enbokho, bijgaand hopelijk de foto's.
De beide remcilinders liggen op het doosje waar de nieuwe in geleverd werden.
Volgens de Franse leverancier zijn er wel eens kleinere gebruikt maar dat is een zeldzame uitzondering??
Deze zou meoten passen. Maar zoals gezegd het past niet. Ik moet diverse aanpassingen aan de remankerplaat doen. De ingaande opening voor de z.g. bajonetbevestiging van de remslang past wel.
Ik hoor graag je ervaring hierin.
groetjes Harry
#40
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
February 24, 2018, 13:51:07 PM
Beste Enbokho,
bedankt voor je reactie. De foto's blijken te groot.
Probeer het straks even te verkleinen en te sturen.
Groetjes,
Harry
#41
Wielen, remmen en vering / Remcilinders achter
February 24, 2018, 12:09:53 PM
Beste forumlezers, ik heb een vraag m.b.t mijn azu 1957.
Ik heb in Frankrijk bij retro-design o.a. nieuwe achter remcilinders besteld voor de Azu. Nu blijkt dat de originele cilinders kleiner zijn dan dat er volgens de documentatie aangegeven is. Wel beide een binnendiameter van 19mm maar de buitenafmetingen wijken af. Ik moet dus zowel het gat in de remankerplaat als de schroefgaatjes aanpassen. De leverancier geeft aan dat er geen alternatief is en deze gebruikt werden in alle eenden tot 1963. Een ander type is niet beschikbaar. Is dit zo en moet ik de aanpassingen doen?
Ik hoor graag jullie ervaring.
#42
Carrosserie / Carrosserie code
November 30, 2017, 00:06:18 AM
Beste Azu liefhebbers ik heb een vraag aan de experts onder jullie.

Op het schutbord van mijn azu  van september 1957 heb ik onder de laklaag de volgende code kunnen ontdekken.  PC 13 S 7!  Normaalgesproken zou op de plaats van de S de letter i moeten staan voor september en zou de letter S in zijn geheel niet passen in het rijtje a t/m L voor de 12 maanden.  Weet iemand of voor de maand september ook wel eens de letter S gebruikt is?
Voor zover ik na kan gaan is het de originele code en de letter S is heel duidelijk zichtbaar.
Dit zou tegen de bekende regels zijn. Wie kan mij helpen dit mysterie te ontcijferen? Of heeft toevallig iemand ook zo een code ergens gezien?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Groetjes,
Harry
#43
Wielen, remmen en vering / Banden 125/135 x 400
November 08, 2017, 12:45:59 PM
Beste Forumleden,
zoals eerder aangegeven ben ik al bezig met de restauratie van mijn Azu 1957 en dit zal nog wel enige tijd in beslag nemen.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met de aankoop ( voor een redelijke prijs) van de Michelin banden of eventueel ander merk voor deze oude types t.w. 135 x 400.
De nieuwere passen natuurlijk niet om de oude velgen en de nieuwe velgen passen weer niet op de voorzijde omdat deze aanlopen tegen batteurs, stuurstang en vetnippel.
Natuurlijk is dat allemaal aan te passen maar dan is de Azu verre van origineel.

Of heeft toevallig nog iemand deze banden in goede staat gebruikt liggen?

Ik hoor het graag.
Groetjes,
Harry
#44
BH / Re: Gevallen voor..... 2 CV Azu 1957
October 05, 2016, 14:14:50 PM
Wat een super kwaliteit zo'n eendenmotor.
Ik heb nieuwe (gebruikte) koppen gekocht, kleppen geslepen, zuigerveren vervangen en alles zorgvuldig weer in elkaar gezet.
Carburateur schoongemaakt en nieuwe vlotternaald en pakking gemonteerd.
Kleppen gesteld en nieuwe contactpunten en bougies. Contactpunten afgesteld.

Motor provisorisch ingebouwd en de startcontacten inwendig in de startmotor schoongemaakt.
Nieuwe 6 V accu er in, benzine handmatig in de vlotterkamer gepompt. Een klein beetje quickstart in de carburateur en binnen een vliegwiel omwenteling lopen!
Dat is toch niet te geloven!

Ik ben inmiddels ook al aan de ruiten gekomen. Alles in Nederland, België en Frankrijk nagezocht en nagevraagd en dan op nog geen 10 km van mijn woonadres vinden.
Soms moet je ook gewoon eens geluk hebben.
En dat zal ik toch nog wel nodig hebben de komende tijd bij de voortgang van de restauratie.

groetjes,
Harry
#45
Ja en daar ligt dan de grote uitdaging om die specifieke ruit te vinden!
Leboncoin niets!
bij 2ehands België Niets!
bij Marktplaats Niets!
Bekende en onbekende leveranciers in binnen en buitenland niets!

En plotseling is er iemand die niet meer dan 10 km bij me vandaan woont en die heeft er twee!

Dat was het laatste dat ik verwacht had, maar zo zie je dat je niet ver hoeft te zoeken ;-)
Ik ben dus voorzien.
m.vr.gr.
Harry