News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - CitroenAZU

#2716
BE / BE-36-43
September 23, 2009, 14:32:45 PM
Type; AK serie B
bouwjaar; 1967, Datum eerste toelating   30-06-1967
kleur; grijs
bijzonderheden;
#2717
A / Re: AV-19-17
September 23, 2009, 00:59:56 AM
Vanavond een nieuw chassis opgehaald in België. Tevens een vooras met frotteurs en batteurs bij McTommi.
Ik had voorheen moderne schokbrekers en dat hoort niet he ;-).
Daarna naar de Eendenwacht en het chassis weer afgeladen en zijn we begonnen met de montage van de leidingen.

Morgen weer verder...

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=7
#2718
U / 30-22-UB
September 22, 2009, 17:10:15 PM
Type; 400, AK400
bouwjaar; 1977
kleur zwart
bijzonderheden; Baanveger bij ijsclub

#2719
Kletshoekje / Re: Vespacar...
September 22, 2009, 15:11:15 PM
Dat is dezelfde ijzeren hond als deze, later was ie een soort van lavendel blauw geverfd.
Heb daar ook nog wel een foto van ergens....
#2720
Kletshoekje / Vespacar...
September 22, 2009, 13:53:31 PM
Gelukkig was dit een Acadiane :-)

#2721
V / 32-22-VB
September 22, 2009, 12:22:48 PM
Type; 400
bouwjaar; 1977
kleur; blauw
bijzonderheden;
#2722
D / Re: 96-64-DB
September 22, 2009, 12:20:45 PM
Bij deze...
#2723
Nog onbekende besteleenden / Re: De azu van Timo
September 22, 2009, 09:16:25 AM
Tof zeg,

Timo heb je zo'n zelfde zijruit of heb je er een uit 1 geheel, zoals bij een Belgische Weekend?
#2724
A / Re: AV-19-17
September 22, 2009, 01:11:17 AM
21 september;

Vanavond de koets van het chassis af gehaald. Als het meezit van de week in Belgie een nieuw chassis halen .....

http://62.95.94.132/gallery/album117?page=6 en http://62.95.94.132/gallery/album117?page=7

#2725
Succes, wees gerust. Ik heb hetzelfde probleem als het om VW's gaat :-)
#2726
AK250, zie hierboven.
#2727
Nee, in principe lostte de Acadiane de Citroën 250 en de Citroën 400 af. Dat was in 1978. Beiden modellen werden vervangen voor 1 nieuw model, de Acadiane.

Verschillen AU, AZU, AK350 en AK400;

AU;
In 1951 brengt Citroën de besteleend op de markt, de AU. De AU heeft een laadvermogen van 250 kg. Motor 375cm en 9 PK.
Dit model is kort en laag met smalle ribbel.

AZU;
In 1954 komt een nieuw model de AZU, wederom 250 kg laadvermogen maar nu met 425 cm motor en 12pk.
Dit model is kort en laag met smalle ribbel.

AK350;
In 1963 komt de AK350, dit is een nieuw model naast de AZU. Het onderstel van deze auto is net als de motor afkomstig van de in 1961 geintroduceerde Ami 6. (602cm)  Het laadvermogen van dit model is 350kg.
Dit model is lang en laag met smalle ribbels.

AK400/AKS;
In 1970 valt het doek voor de AK350 en komt de AK400. Laadvermogen 400kg. Motor 602cm en 33pk.
Dit model is lang en hoog en heeft brede ribbels.

Citroën 250;
1973; Dit is eigenlijk gewoon de AZU, alleen nu voorzien van 24 pk 435cm motortje. Dus een kort en laag model, maar nu met  brede ribbels (wordt vaak AK250 genoemd, maar dat model bestaat dus eigenlijk niet)

Citroën 400;
1973; Dit is gewoon de AK400 (welke tot en met modeljaar 76 op speciale bestelling leverbaar is met de lage koets van een AK350, maar dan wel met brede ribbels.)

1978; Acadiane.

Tussen 1954 en 1973 is het 425cm motortje wel steeds geupdate. Van 12, naar 13,5, 15, 18 en 21 pk)

Uitzondering op de regel. In Spanje kon je heel kort een AK400 kopen met oude techniek en smalle ribbel plaatwerk. En een AK350 met brede ribbel.
#2728
Hoi Wouter,

Het onderstel is in beginsel eender alleen heeft een Acadiane een langere wielbasis (12cm) Chassis zijn dus onderling niet uitwisselbaar.
Verder is de koets (bestelgedeelte) voorzien van andere panelen naast de achterdeuren, (Acadiane heeft rechthoekige achterlichten van de Peugeot 404 Pick up. Knipper- en achterlicht in één) boven de achterdeuren en is rondom de achterdeuren een buisvormig profiel geplaatst. De achterdeuren zelf zijn ook anders. Bij een AK400 zitten uitwendige scharnieren (uitzet ijzers), bij de Acadiane niet meer. Verder zijn de tanklep en het bandenklepje bij een AK400 voorzien van twee buisprofielen aan weerszijden. De Acadiane heeft alleen aan de kant van het achterspatbord een buis profiel op dit klepje. Aan de voorzijde een omgevouwen randje ipv een buisje. De achterbumper is verder voorzien van twee rubber stootblokken op de uiteinden. ter voorkoming dat de hoeken van de bak snel krom werden gereden. (zoals dat snel gebeurd bij een AU, AZU en AK)  
De achterste binnenschermen zijn nagenoeg gelijk als die van de AK400, ware het niet dat de bovenste ribbel bij een Acadiane onderbroken is en die bij een AK400 doorloopt.
Verder is de voorzijde van het bakgedeelte wat gestroomlijnder.
Bij een Acadiane zit het reservewiel onder de motorkap en niet achter het bandenklepje zoals dat bij de besteleend is.
Bij de Acadiane is dit bergruimte.
Verder is natuurlijk de hele cabine anders, dat is van de Dyane.
Acadiane;

AK400;
#2729
M / MB-22-07
September 20, 2009, 22:02:57 PM
Type; 400, AK400
bouwjaar; 1974, Datum eerste toelating   10-07-1974
kleur; Ivoire Borely
bijzonderheden;
#2730
V / Re: 07-VX-KX
September 19, 2009, 09:33:10 AM
Momenteel te koop, zie te koop topic.