News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Hans 250

#466
D / Re: DJ-39-72
March 02, 2011, 19:33:37 PM
Een 21 pk komt inderdaad bijna niet vooruit maar die van mij straks wel!
Heeft namelijk ingekorte 602 zuigers en cilinders en Ami 6 koppen, 21 pk spuitstuk en een flink grotere carb.
Getuned door "Duif". 8)
#467
D / Re: DV-05-96
March 02, 2011, 19:25:44 PM
Ik vind die dorpelstripjes wel lief... ;D
#468
Inderdaad, dit doet zeer. :'(
Als kind was ik in tranen bij Q en Q, een jeugdserie uit de jaren zeventig; daar wordt even een prima de luxe eend naar de schredder gebracht. Heb als vierjarige keihard zitten huilen voor de tv. Ben daar nog steeds niet helemaal overheen  ;). Later heb ik dat fragment nog eens beter bekeken, blijkt het om een Azam 6 ( :o)te gaan i.p.v. een 2cv4. Dat viertje was toen twee jaar oud dus daar hebben ze maar een  sloop eend voor gebruikt.
#469
T / Re: 01-TH-65
March 02, 2011, 19:07:03 PM
Nou ja restauratie, een grondige opknapbeurt zou ik zeggen. Als je het echt goed restaureert kost het dubbel zoveel qua tijd en geld.
Wordt wel weer netjes zo tezien.
#470
Moet wel echt nieuw zijn, ik wil alle delen gaan puntlassen, als het gebruikt is zal ik de puntlassen moeten gaan uitboren en krijg ik een paneel met allemaal gaatjes. Die zal ik dan weer moeten gaan dichtlassen... Beetje te omslachtig allemaal en flink wat werk extra, dus bij voorkeur n.o.s
#471
J / Re: JA-65-97
February 06, 2011, 20:51:37 PM
Gisteren nog flink wat onderdelen aangeschaft bij het magazijn van de EEEC voor de AKL.
Helaas niet het complete cabinedak aan kunnen schaffen, er zouden er meerdere liggen, maar helaas.
Zo ook de zijbalkjes niet kunnen bemachtigen, schijnen toch nogal zeldzaam te zijn new old stock.
Iemand van jullie misschien die nog spullen heeft of weet?
Heb ook nog even een advertentie hier op de markt gezet.

Groet,

Hans
#472
We zoeken voor de AKL nog de cabineplaat (met de 2 "deuken") compleet met voorruitframe en motorkapscharnier. New old stock. Zaterdag nog bij de EEEC geweest, Ad zou er meerdere hebben maar helaas...
We zoeken ook nog de originele zijbalkjes aan de zijkant van de bak voor een AK 350 of 400. Links met scharnier voor de reservewielklep.

Prijs komen we wel uit, en een bonus voor de tip natuurlijk.


Groet,


Hans
#473
Inderdaad Tom! Dat ontbrak nog. ;D
Geweldig, wat een heerlijk samenraapsel. Oude koets zo te zien aan het schutbord, nieuw type chassis, ami 8 motor.
Gelukkig heb ik al genoeg wagens. 8)
#474
Alsof ik het niet al druk genoeg had met de AKL en de AZU...
Van een goede vriend van me die afgelopen augustus helaas is overleden heb ik een besteleend geërfd, een rode AK 400 laag. Een jaar of wat geleden hebben we die wagen grotendeels gerestaureerd, maar door tijdgebrek nooit afgemaakt.
Nu gaat dat dus maar wél gebeuren. Als een soort rijdend eerbetoon aan Jan. Die er in de jaren zeventig en tachtig vele vele kilometers mee gemaakt heeft.

Het wagentje heeft veel meegemaakt.
Vele jaren gebruikt in woon- werkverkeer, als verhuiswagen, als snelheidsduivel (getransformeerd op Ami Super chassis) en daarna met de invoering van de AltijdPokkeKeuring naar de eendensloop van Piet Postumus in 't Waar te Groningen.
Die heeft de toen ook al erg rotte koets buiten in een stelling gezet. Daar heeft ze nog een dikke tien jaar (met de rechter zijkant net een stukje buiten de stelling) gestaan. En daar wordt je als besteleend niet echt beter van...
Toch wilde Jan met de opruiming van de eendensloop toch graag de restanten van zijn oude besteleendje weer terug. Aldus geschiedde en zo belandde ze in Jan's opslag alwaar Fransje 4 (mijn lieftallig AZU-tje uit 1971) toen ook nog stond. Via via leerde ik Jan kennen en zo beloofde ik hem zijn AK nieuw leven in te balzen in ruil voor Fransje 4 waar hij nogal woeste Ami Super plannen mee had.
Gelukkig hebben we dat weten te voorkomen... ;)
De AK belandde bij mij in de loods en daar werd in een week een nieuwe voorkant aan gelast (van een '87-er berline) en met twee nieuwe dorpels vloerplaten en een voetenbak was de cabine weer "als nieuw". De rest behalve de binnenschermen en een gedeelte van de laadvloer was alleen ook bijna helemaal verdwenen. Kortom: "nieuwe" zijkant rechts (uit acadiane), nieuw kontje, nieuwe tankbalk nieuwe steunbalk daarachter, nieuwe balkjes op de zijkant.
En toen was mijn tijd en zin wat deze auto betreft even op en is ze aan de onderkant en in de wielkasten helemaal blank gemaakt met zo'n scotch en brite borsteltje door Jan's dochter en in een soort keiharde zwarte botenlak gezet.

Zo staat ze inmiddels dus weer bij mij.
Koets is pas gemaakt op het chassis, stuk laadvloer achter de voorstoelen hersteld (ook weer van een aca, wat een fijne auto's zijn dat toch!) over bijna de volle breedte en de bovenkant van de onderliggende balk. :o Met een puntlasboor ook nog maar even het scheidingsklepje tussen wielkast en het reservewiel weggehaald en gerestaureerd evenals een stukje wielkast.
Dan nog wat kleine plekjes en wat slijpwerk en dan maar schuren. De spuiter mag het straks afmaken...
Chassis en motor zijn ook al weer in de opbouwfase (doet mijn fijne broer voor me) dus we hebben binnenkort hopelijk weer een besteleend rijdend, kan niet wachten...
Het is toch wel een kick om na zo veel uren een absoluut wrak weer tot een mooi koetsje te maken. 8)
Hiebij nog wat foto's.
Groet,

Hans









   
#475
J / Re: JA-65-97
January 27, 2011, 21:44:59 PM
Nog even wachten beste mensen! :D
Binnenkort komt het laatste plaatwerk binnen (cabinedak en binnenschermen) en dan kan ze helemaal afgelast worden. Het grootste deel ga ik in ieder geval met een puntlasmachine doen. Met de puntlasjes op dezelfde plek als het was. Maar ja, bijna elk paneel aan de koets is slecht en aangezien ik alles per deel probeer te herstellen (om het netjes in verband te houden) gaat het niet snel. Cabine is al klaar op de dakplaat na dan.   
We willen vooral netjes en precies werken en zoals u allen weet, goed bereid kost even tijd...
Maar straks met de puntlasmachine kan ik hopelijk in een week alle panelen klaar hebben.

Ik zal binnenkort even wat foto's meesturen van de berg roest die ik er inmiddels uitgezaagd heb. :D

Groet,

Hans
#476
D / Re: DV-57-59
January 16, 2011, 21:16:27 PM
Is een echte Nederlander Mc T! ;)
Kun je je nog herinneren dat (de oud voorzitter van de 2cv club Winschoten) Henk Beertema deze AK op de meeting in 't Waar omstreeks 1987 aanbood voor een paar honderd gulden. Ding liep al jaren niet, was redelijk gaar. Toen heb jij met wat kornuiten van het Ei deze AK ter plekke lopend gemaakt...
Is later bij Jan Amsinga nog helemaal uit elkaar getrokken en als nieuw gemaakt en de nieuwe eigenaar is vervolgens met deze auto op wereldreis geweest.
Ze ziet er nog steeds mooi uit. 
#477
T / Re: 45-68-TB
January 16, 2011, 20:48:00 PM
Goed bezig!
Heb je de uitlaatdemper er ook nog even goed onder gezet?
Op de eerste foto zitten de uitlaatbeugels van de 2e demper niet goed... ;)
#478
A / Re: AS-21-50
October 12, 2010, 21:07:22 PM
Dat is wel heel erg! Heb het zelf ook meerdere malen mogen meemaken. Echt verschrikkelijk zinloos...
Ik hoop ooit nog eens iemand te betrappen die zoiets doet. >:(
Sterkte Martijn.
#479
A / Re: 70-61-AB
October 12, 2010, 20:55:21 PM
Deze Azu serie B is van modeljaar 1975 en de originele kleur is niet bleu lagune maar bleu petrel. ;)
#480
Nog onbekende besteleenden / Re: Citroën AZU EDF
September 21, 2010, 22:49:16 PM
Inderdaad lekker geknoei daar bij de RDW, verkeerde type invullen, ongelofelijk.
Ze hebben de auto toch ook gewogen? Een AZU weegt 535 volgens mijn documentatie en een AK 640, en is langer, andere motor en chassis, koets, enzovoort.
Zijn die 95 kilo dan bij de RDW verdwenen? :D
Maar als ze uit 1968 is dan krijg je toch een historisch kenteken met BE vooraan?