News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - volkswouter

#32
P / Re: PA-70-88
November 20, 2018, 10:23:51 AM
Martijn, ik was mijn grijskenteken lijsten aan het updaten en ben dit kenteken tegen gekomen op voertuig-zoeker.

https://www.voertuig-zoeker.nl/bedrijfsauto/citroen/azu/-/PA-70-88/#kentekenburen een lekker oud AZU'tje..
#33
P / PA-70-88
November 20, 2018, 10:20:58 AM
Helaas geen foto's beschikbaar.

Datum eerste toelating 26-07-1955
Datum tenaamstelling 09-07-2004
Datum eerste afgifte Nederland 26-07-1955
Status kenteken Geldig
#35
D / Re: DV-57-53
November 10, 2018, 19:45:32 PM
#36
B / Re: BJ-34-10
November 03, 2018, 10:21:51 AM

©Willem Alink, 08-09-2018, Rumble Cats 30ste editie, Rock 'n' Roll Street, Terschelling
#37
CitroMobile / Re: CitroMobile 2018
May 12, 2018, 07:42:06 AM
Ik zag de foto's al voorbijkomen op Flickr.
De verhalen welke Wouter Bregman erbij geschreven heeft zijn gaaf.

Onder andere deze:

Citroën Isolé 1925 by Wouter Bregman, on Flickr
[NL] Basis: Citroën C3, 5HP uit 1925.

Gebouwd door de toen 19-jarige Guy Hénault in 1948 tot huidig model als raceauto en als type Isolé op nieuw Frans kenteken gezet. Guy was vliegtuigmonteur en de zoon van een Citroën-garageeigenaar en is naderhand zelf eigenaar van de garage geworden met ongeveer 60 man personeel.

Na de oorlog '40-'45 was materiaal schaars en zijn er om de auto te bouwen, onderdelen van meerdere auto's gebruikt, waarvan er enkele aanwezig waren op het terrein van de garage en andere onderdelen door de Duitsers zijn achtergelaten. Zoals de radiator van Renault, voorwielophanging van Mathis, de motorkap van een Duitse Horch 8-cylinder en de spanten van een neergeschoten jachtvliegtuig.
De motor is van een Citroën B12 en is een huidige toevoeging als vereiste van de RDW en is zoveel mogelijk sneller gemaakt.

En deze vind ik erg gaaf!

Citroën 2CV Federspiel Prototype 1950 by Wouter Bregman, on Flickr

Citroën 2CV Federspiel Prototype 1950 by Wouter Bregman, on Flickr

Citroën 2CV Federspiel Prototype 1950 by Wouter Bregman, on Flickr
Citromobile 2018, Vijfhuizen, Netherlands.


" Net na de oorlog plaatste Jean Federspiel antennes met ingenieuze techniek op de Eiffeltoren om Frankrijk aan radio- en televisiesignaal te helpen. De elektrotechnisch ingenieur was van meer markten thuis, en ontwikkelde ook een veersysteem dat comfortabel was, een constante rijhoogte kende en bovendien actief tegenhelde in bochten. Om het systeem te testen ontwikkelde hij diverse apparaten, onder andere een paar grote trommels waar de testauto op geplaatst kon worden. De trommels waren zo gemaakt dat er al hobbelend een vrij slechte weg gesimuleerd werd.

Als testauto gebruikte hij deze 2cv A uit '50, No. 4286, een van de eerste eenden. Aan de trekstangen en draagarmen werd een hydraulische cilinder gemonteerd om de bewegingen te maken en op te vangen. De veerpotten en schokbrekers bleven in gebruik. Onder de motorkap werd een vloeistofreservoir geplaatst, een hydraulische pomp werd aangedreven door een riem vanaf de krukas. Het 9pk-sterke motortje zal het er zwaar mee hebben gehad.

In de cabine kwam allerlei regeltechniek: een pendel aan het dashboard om de helling te bepalen, ventielen onder de stoelen om de cilinders aan te sturen, een manometer, diverse afsluiters en een voorraadtank. En een hele bos leidingen. Tot nu toe dachten we dat we best technisch waren, maar van de spaghetti die hier in ligt hebben we nog geen sluitend verhaal weten te maken...

Federspiel ging met zijn vinding in '55 naar Citroën, maar kwam gedesillusioneerd terug: ze bleken zelf al iets dergelijks ontwikkeld te hebben! Deze vering kwam eerst op de Traction op de markt, maar vooral in de DS bleek hij wonderbaarlijk te werken. Toch is het idee van de actieve vering met tegenhellen pas veel later opnieuw toegepast, in de Xantia Activa. Andere merken in het luxere segment volgden pas veel later. In een recente en een toekomstige editie van Citroexpert vind je ook artikelen over deze auto.

Het is een wonder dat een ruim 60 jaar oud prototype bewaard is gebleven, zeker omdat het project geen directe navolging heeft gehad. Eerst verbleef hij bij de familie, later bij een verzamelaar. Deze bood recent een paar eenden uit zijn verzameling aan op een veiling in Fontainebleau, waar we deze eend samen met een prachtig exemplaar uit '49 (de oudste complete eend ter wereld?) aan hebben gekocht voor het mooiste museum van Nederland. Daar zijn ze op afspraak te bezichtigen."

Bron: Eendengarage Sander Aalderink.
#38

VG-29-02 Citroen AZUL 1956 by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr
Bakker Van Laar in de Hondegatstraat, Harderwijk in 1957

Op de foto staat mijn vader met zijn auto afgebeeld.
Mijn vader was bakker en heeft in 1952 een bakkerszaak overgenomen.
Na het eerste bezorgen met een transportfiets met de broodmand voorop volgde een bakfiets.
Na het behalen van zijn rijbewijs nam hij de Opel Olympia over van zijn rijschoolhouder waar hij weinig geluk mee had.
In 1956 kocht hij deze Citroën nieuw. Hij kreeg er niet direct een kenteken bij.
Ik herinner mij dat hij eerst een nummer met de kalkstift van mijn moeder,  haar witte schoenen, op het linker voorspatscherm schreef.
Ik weet dat hij voorzien was van een ruitbekleding.
De achterbank was uitneembaar, net zoals de voorstoelen.
Op de brede wielkasten achterin had ik genoeg ruimte om met mijn autootjes te spelen.
In januari 1962 werd deze auto vervangen door een blauwe Renault 4L.
Het voorruitverwarmingsspiraal van de eend heeft nog jaren op zolder gelegen.

Met vriendelijke groet, Henk van Laar
#39
Spots / Onbekende AZU
April 17, 2016, 09:53:48 AM
Lars Visser spotte deze AZU in de buurt van Ballum.


Auto is niet bekend in het register.
#40
G / Re: GB-81-86
December 24, 2015, 07:40:37 AM
Hans, de wagen staat nog steeds als oranje op kenteken vermeld.
#41
G / Re: GB-81-86
December 23, 2015, 14:50:22 PM
Ik heb via Het Nederlandsche kenteken archief van Henrik Bekx een aantal zwart wit foto's toegezonden gekregen en daar zat deze ook tussen.


GB-81-86 Citroen AK400 1973 by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr
#42
Quote from: Voske2cv on December 23, 2015, 11:36:54 AM
Hallo Wouter,

Is er misschien ook een mogelijkheid om weer foto's,
rechtstreeks, op de site te plaatsen?
Krijg nu steeds bericht dat de site "vol" is en er geen foto's geplaatst kunnen worden.
Misschien een idee om hier weer meer ruimte voor te maken.
(wil graag foto's plaatsen van mijn "ex la Poste" genaamd "Kwakkie"!!)

Groet,

Voske2CV

Even testen of het werkt en aangezien ik niks met een AZU heb, heb ik een mooie kleurplaat voor jullie kleintjes.. :o
#43
Hallo allen, vanavond nam Martijn contact met mij op omdat het forum niet meer werkte.

Ik heb de tabel gecontroleerd en geanalyseerd en hierna kon de tabel gerepareerd worden.
Hierna heb ik gelijk de forum software geupdate en een backup gemaakt.

Het forum is weer helemaal stabiel, gezond en klaar voor 2016!..

Ik moet alleen een aantal geïnstalleerde pakketten weer aan het werken zien te krijgen waaronder de voorpagina.
Hiervoor nog even geduld aub?

Happy posting!!
#44
Nog onbekende besteleenden / 241EJ98
November 23, 2015, 09:16:25 AM

2CV Bestel by TedXopl2009, on Flickr
#45

1971 Citroën 2CV bestel by TedXopl2009, on Flickr

De tekst die bij de foto hoort.

april 1975.
Foto genomen aan het begin van een familiedag bij diergaarde Blijdorp. Rechts mijn vader, links mijn moeder en achteraan oom Jan en Oma Tante Co. Geheel links mijn neef Erik (of Eric) (heb ik al jaren niet meer ontmoet) en mijn broer en zijn toenmalige echtgenote Inge komen aan in de 2CV. Interessant parkeerterrein.