News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - michelidds

#286
R / Re: 93-45-RB
February 18, 2010, 23:53:02 PM
Weer eens tijd voor een update.
Na 3 weken lassen, begint het laswerk nu z'n eind te naderen. Het is flink tegengevallen, veel gaten en te dunne plekken, maar is goed geworden. Emiel Geurts, de lasser van Cyril Sars Citroën Cars in Doetinchem, levert goed werk.
Laatste tegenvaller is de dikke dwarsbalk - waar de tank op staat - die ook de nodige gaten vertoont. Kijken of we daar een vervangend deel voor kunnen vinden ... Iemand een suggestie waar zo'n balk te krijgen is?

Achterste dwarsbalk, bumperbuis en de panelen met de achterlichten zitten er nu weer in. Helaas bleek de maatvoering van de in Uden gekochte achterpanelen kleine afwijkingen te vertonen. Een goede kijker zal het dus kunnen zien.
Op de hyves-site van Jeroen http://myself-for-life.hyves.nl/ staan nieuwere foto's.

Enige waar we nog niet over uit zijn, is de oplossing voor kastjes in de achterschermen. Die schermen liggen dus nog los. Hoogstwaarschijnlijk laten we die vraag voorlopig onbeantwoordt. En worden de schermen eerst met boutjes gemonteerd. Moet uit het gebruik volgen. Of iemand moet een lumineus idee hebben...
#287
R / Re: 93-45-RB
January 02, 2010, 15:06:22 PM
Allereerst een heel goed 2010 gewenst.

We zijn inmiddels een stuk verder en boeken (vooral Jeroen) flinke voortgang. Demontage werk is vrijwel klaar.
We hebben wel besloten het laswerk uit te besteden. Het is teveel en te lastig. Plaatwerk daarvoor is aangeschaft. Volledig kale koets staat nu bij de lasser. De staat valt wel tegen, want er blijkt door Sjoerd ook al gelast te zijn aan de bodem, balken en dorpels. Waarschijnlijk laten we dat oude laswerk zitten, zolang het stevig is. Hoogstwaarschijnlijk gaat de koets na het lassen gebeitst worden plus een kataforesebehandeling. Om ook alle roest in de balken en lasnaden te verwijderen en die te voorzien van een coating.
Motor en bak zijn van het chassis af. En gaan we binnenkort laten testen.
Chassis is al gedeeltelijk schoon en valt niet tegen. Jeroen gaat dat komende weken verder schoonmaken en behandelen. Plus het hele (DOT4) remsysteem en de benzineleiding vervangen.
Flink veel mechanische onderdelen moeten ook opgeknapt of vervangen worden. Maar het komt goed. Al kost het ons wel meer tijd en geld dan gehoopt (maar dat is ook normaal...).
Toch hopen we stiekem de auto volgende besteleendmeeting in september weer rijdend te hebben.
Camperinterieur / afbouw wordt zeker daarna.
#288
R / Re: 93-45-RB
October 13, 2009, 13:34:35 PM
voor een fotoverslag: kijk op de hyves-site van Jeroen http://myself-for-life.hyves.nl/fotos/

We hebben een onduidelijkheid over de remvloeistof, die helemaal ingedroogd is. Jeroen heeft daarover een vraag gesteld op het forum van 2cv.nl: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=177958
#289
R / Re: 93-45-RB
October 12, 2009, 13:46:39 PM
Update: Sjoerd's AK400 staat sinds een paar weken in Lieren en Jeroen is voortvarend bezig.
Koets is leeggemaakt, schermen, motorklep, bumper is eraf. Alle verbindingen tussen koets en chassis zijn los.
Dus kan binnenkort de koets eraf.
Dan kunnen we die eens goed gaan bekijken aan de onderkant.
#290
R / Re: 93-45-RB
October 02, 2009, 21:19:49 PM
Tom, je hebt mail.
#291
R / Re: 93-45-RB
October 02, 2009, 18:09:54 PM
Leuk deze reacties!

Ja, dit is de besteleend van wijlen Sjoerd Nicolaï.
Ik kan mctommi niet goed plaatsen, maar Sjoerd was ook van mij een heel goede vriend. Zeker vanaf 1996 en daarna, toen we samen in mijn DSBreak meegedaan hebben aan Le Citron Pressé.

Ik het de eend overgenomen van Rob, samen met mijn dochter Pim en haar vriend Jeroen. Juist omdat het de besteleend van Sjoerd was.
We gaan de auto weer in ere herstellen.
Dus als camper, waarbij we de filosofie van de ombouw van Sjoerd volgen. Mogelijk zullen er wel details veranderen. Zoals de constructie van de bedbodem. En misschien de manier waarop de deurtjes van de kastjes openen. Of andere details. Maar de slimme kastjes in de wielkasten blijven zeker. En de rails voor de luifel en de tent, die er ook nog bij zijn en in goede staat zijn.
Natuurlijk blijft de auto in de witte en blauwe kleur en blijft de landkaart op de motorkap erop zitten. We zijn zeker van plan daar reizen aan toe te voegen.

Sjoerd was al begonnen met de restauratie. Voor zover we hebben kunnen zien, is alleen de bodem van het besteldeel van de koets op enkele plekken slecht (achterbalk) en zijn er een aantal slechte plekken in de achterwielkasten. Voor het meeste had Sjoerd er al ander plaatwerk bij. Om dat goed te kunnen restaureren, gaat de koets eraf.
Chassis lijkt goed.
Technisch moeten we alles nalopen, maar verwacht ik ook geen al te grote problemen.
We zijn langs geweest op de besteleendmeeting vorige week, dat was inspirerend.
Het is duidelijk dat er veel werk aan is, maar dat de basis goed is en de auto de jaren stalling goed doorstaan heeft. En we gaan er weer een echte bestel camper van maken.
Auto staat nu in de buurt van Apeldoorn in een droge ruime schuur, waar Jeroen al begonnen is met demonteren.
Hierbij een foto met Jeroen trots achter het stuur.

Kortom, de auto is in goede handen en komt weer op de weg. Streven is zomer 2011.
Als iemand nog informatie over de auto heeft, graag een PB.

Michel Coenen