News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - michelidds

#16
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctommi
November 05, 2015, 13:10:05 PM
Mooi afscheid van Tom op het Ei. Blijft bizar.
#17
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctommi
October 30, 2015, 23:19:44 PM
Quote from: Gromsound on October 30, 2015, 21:31:08 PM
http://gromsound.mfbfreaks.com/mct/mct.htm
Wat een mooi verhaal! Dit geeft diepte aan McT's kennis, bijzondere voorliefde voor verzamelen en de twee bijzondere parkeergarages die hij bewoonde.
#19
Binnenland / ICCCR 2016 Nederland
October 28, 2015, 20:12:55 PM
Zoals jullie vast weten, wordt komend jaar 2016 in Nederland de Citroën Wereldmeeting ICCCR georganiseerd. ICCCR staat voor International Citroën Car Club Rally, oftewel de meeting van alle Citroën-liefhebbers vanuit de hele wereld. Voor alle types Citroën - van de eerste A uit 1919 tot de nieuwste C uit 2016 - alle types Panhard en zelfs auto's van het merk DS.
De ICCCR vindt plaats van 11 t/m 14 augustus 2016 op landgoed Middachten in De Steeg, bij Arnhem en belooft een prachtig feest te worden.

In 2012 is door de gezamenlijke clubs in Citroën Contact afgesproken dat het evenement georganiseerd wordt door en voor risico van een speciaal daarvoor opgerichte stichting. En dat de clubs de gelegenheid hebben daarbinnen leuke activiteiten te organiseren die passen bij hun stijl en sfeer. Feitelijk gewoon doen wat je leuk vind en waar je sterk in bent als club. Geen sores van het vinden van een locatie, vergunningen, voorzieningen en meer gedoe, maar alleen als club doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt.
Zonder extra kosten of risico, alleen de inschrijfkosten per deelnemer voor het evenement, nu € 120 per auto met 2 personen voor 4 dagen feest, plus € 25 voor 6 dagen kamperen. Ofwel nog geen € 25 per dag, voor twee personen, dat is toch geen geld?! Voor meer info: www.icccr2016.nl Of kijk op Facebook.
Dat is toch iets om niet te missen!

Ik heb al een blik mogen werpen op het voorlopig programma. Daar staan al 116 verschillende activiteiten in.
En het programma is nog lang niet compleet, want de ICCCR organisatie en veel clubs zijn nog hard aan het nadenken over hun bijdrage. Er borrelen steeds meer ideeën en plannen op. Op 14 november gaat het voorlopigheid programma besproken worden met de clubs.
Maar het Besteleendenregister mist nog in de lijst met deelnemende clubs. Dat kan toch niet?

Voor het besteleendenregister kan een eventueel apart kampeerveld afgesproken worden. En natuurlijk is het hét moment om al onze mooi gerestaureerde, originele en zwaar levende hondenhokken te showen, inclusief die van buitenlandse deelnemers.
Het is dé kans om te laten zien waarom een besteleend zo leuk is en een van de meest markante Citroëns.
Daar MOET het Besteleendenregister toch bij zijn? Kost nauwelijks moeite. Kaartjes kopen, brandhout en tentjes mee, kofferbaksale en 100 besteleenden op een rij. Dag erop een mooie rit door de Veluwezoom en Achterhoek, en natuurlijk hebben wij hier ook dijken, pontjes en leuke café's.
Oh ja, en natuurlijk afspreken met de ICCCR organisatie dat jullie komen en we de besteleenden op een bepaald dagdeel kunnen opstellen op het evenementenveld. Maar wacht niet te lang, want dan is er geen goede plek meer in het programma... Want een Citroën Wereldmeeting zonder plek voor onze leuke hokken, dat kàn toch niet?
Wij en onze AK zijn er zeker bij!
#20
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctommi
October 28, 2015, 18:46:24 PM
Tom Schulte is plotseling overleden door brand in bed. Voor mij slechts een kennis, via Sjoerd, het Eendeëi, CX en de besteleendenmeeting. Op Besteleendenforum en Facebook een illuster poster, met veel kennis, bijzondere activiteiten, liefdes en plannen. Schokkend dat hij nu opeens weg is.
Sterkte voor al zijn geliefden en vrienden.
#21
Morgenmiddag krijgt Jeroen zijn bul. Hij is een week geleden afgestudeerd als HBO'er en heeft ook al een baan bij het ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam.  ;D
Jeroen vertrekt zaterdag met de AK en een vriend naar Winterberg voor een fietswedstrijd.
Ik heb zaterdag burendag en zondag Najaarsevenement van de ID/DS club op de Marinewerf in Den Helder. Kortom, allemaal ergens anders genieten.  8)
Jullie een goed weekend op de Boterbloem.
#22
Marco, je hebt pb
#23
Voor ons valt de meeting dit jaar helaas samen met andere evenementen. Zowel privé als Citroën. Daardoor kan onze AK dit jaar niet komen, voor het eerst sinds de restauratie...  :o

Volgend jaar, als de besteleendenmeeting tijdens de Citroën Wereldmeeting ICCCR is, is onze AK er natuurlijk wel weer bij! Dat wordt vast een super-opstelling! En de IJssel heeft ook mooie pontjes...
#24
R / Re: 93-45-RB
September 13, 2015, 12:34:13 PM
Soms denk je, waarom hebben we niet eerder een nieuwe benzinepomp gemonteerd?
De AK loopt duidelijk harder en natuurlijk start die ook veel makkelijker.
#25
Motor / Re: Azu met benzinegebrek
September 07, 2015, 16:51:14 PM
De ethanol (en andere toevoegingen) in moderne benzine lost vuil op.
LET OP: rubber leidingen worden ook van binnen uit aangetast door ethanol en scheuren dan onverwachts.
Vervang originele rubber benzineslangen door moderne, om AFBRANDEN van je auto te voorkomen!  :-[
In dit geval is modern beter dan origineel...
#26
Kletshoekje / Re: DS Break
August 30, 2015, 21:02:45 PM
Ik bedoelde deze lijst (in aangepaste vorm) met de vier types van de Break.
Waarbij ik me vergist heb, de Commerciale stond er al bij:

  • Break (Luxe of Confort) = Voorstoelen, vaste of inklapbare achterbank en twee strapontins (inklapbare stoeltjes) dwars geplaatst in de kofferbak.
  • Commerciale (Luxe) = Voorbank of voorstoelen, inklapbare achterbank en afdekplaat in de kofferbak.
  • Ambulance (Confort) = Voorbank of voorstoelen, deels inklapbare achterbank in 3/5-2/5 en (meestal) afdekplaat achterin (soms twee strapontins). Ambulance uitrusting met brancard, zuurstof, zwaailicht, etc. als extra.
  • Familiale (Luxe of Confort) = Voorstoelen of voorbank, rij van drie strapontins en vaste achterbank en benzinetank tussen de achterwielen, afwijkende bodemgroep.
Bijeenkomst Stompetoren (vlak bij Alkmaar) van Regio Noord-Holland is vrij toegankelijk voor leden van de ID/DS club (en introducees). Zie de website. Als jij onderdelen koopt bij het Magazijn ben je vast lid...
#27
Kletshoekje / Re: DS Break
August 30, 2015, 13:46:05 PM
DS Break20 Confort Blue Delta, geproduceerd oktober 1974, juli 1975 op kenteken. Een na hoogst bekende chassisnummer. Jongst bekende rijdende Break.
Sinds oktober 1991 in ons bezit. In 2014 voor de tweede keer plaatwerk restauratie (vorige in 1994). Veel vakantiereizen mee gemaakt, natuurlijk naar Frankrijk en Italië, maar ook naar Istanboel.
Gekocht van A-J B... Als je zijn hulp hebt, zit je goed. Hij weet nog veel meer dan ik.
Met de lijst bedoelde ik de Break-typen lijst die eerder in dit draadje staat.
Break-lezingen zijn al van 15 jaar geleden. Ik geen nu lezingen over verleden en toekomst, naar aanleiding van 60 jaar DS. Dinsdag 1/9 in Stompetoren en 8/9 in Soest. Later dit jaar in regio's Zwolle en Twente.
Succes met opbouwen en veel plezier met je DS-bestel...
#28
Motor / Re: Azu met benzinegebrek
August 29, 2015, 23:31:35 PM
Wij hebben gisteren ook de benzinepomp vervangen, vanwege een defect / stroef bewegend mechaniek. Scheelt enorm!
#29
R / Re: 93-45-RB
August 29, 2015, 23:20:36 PM
De AK heeft deze zomer niet veel gereden, doordat Pim en Jeroen er geen tijd voor hadden omdat ze hun studie afgerond hebben.
Starten werd steeds lastiger, de aanvoer van benzine leek problemen te geven. Gisteren heeft Jeroen de originele benzinepomp gedemonteerd en vervangen. Het interne mechaniek bleek heel zwaar te gaan. Met een nieuwe pomp startte de AK weer als een zonnetje.
#30
Kletshoekje / Re: DS Break
August 29, 2015, 23:05:42 PM
Beste Marco, ben een tijd lang niet hier geweest. Daarom eerder geen reactie van mij.
Ik heb ook een DS Break, voor mij is dat de auto waar ik de meeste binding mee heb.
Ik beheer ook het archief van de ID/DS club en heb o.a. over de Break lezingen gegeven binnen de club. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag. De eerder genoemde lijst met Break-types klopt, al mist daarin het Break-type Commerciale, met klapbank achter maar zonder klapstoeltjes in de koffer alleen een afdekplaat, bodemplaat als de Break. Familiale heeft inderdaad een andere bodemplaat. Verder zijn Breaks er in twee uitvoeringen Luxe (= simpel) en Confort. Kan de achterbank van het type Break als klapbank uitgevoerd zijn, maar ook als vaste bank, net als in een Berline. En bestaan er uitvoeringen met een voorbank i.p.v. 2 stoelen. Een break is qua chassisnummer, bekleding en laksoorten altijd een ID, maar qua techniek een DS (remchampignon, sterkere motoren, etc.).
Dit forum is inderdaad prettiger en beter dan andere fora. Binnen de club proberen we de kwaliteit van de technische ondersteuning te verbeteren. Aan onzin of foutieve verhalen heeft niemand wat. Het kost echter tijd en aandacht om zaken foutloos te maken, maar je kunt met vragen ook altijd terecht bij de Technische Commissie van de club.