News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Dirk D

#586
2cv Wereldmeeting / 2cv wereldmeeting 2011
December 19, 2010, 19:31:18 PM
26 t/m 31 juli 2011
http://www.2cvfrance2011.fr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1&lang=nl

Deze ontmoeting vindt plaats in Salbris, een kleine stad van zo'n 6 000 inwoners in het midden van een streek die beroemd is voor de vijvers, wouden en echte wilde fauna maar ook voor de gastronomie en de levenskunst. Alhoewel Salbris dicht bij het centrum van Frankrijk ligt, is het toch maar twee uur rijden vanaf Parijs. De beroemde kastelen van de Loire, Chambord, Chenonceau, Blois of Amboise, ingeschreven in het Unesco Werelderfgoed, zijn vanaf de Sologne makkelijk bereikbaar. Voor de wijnliefhebbers zijn de grote wijngaarden Touraine, Cheverny en Sancerre, ook dichtbij.

Utrecht-Salbris 666 km.

Tot en met 31 december kan je voorinschrijven. Voordeel is dat het goedkoper is en dat je eerder het terrein op kunt.
Voor een besteleend bedraagt het tarief 65 euro.

groet
Dirk D
#587
Kletshoekje / Re: Winterfoto's
December 19, 2010, 15:42:36 PM
hier mijn bijdrage

#588
Quote from: Francois on December 17, 2010, 12:33:58 PM
Dat is nog eens goed nieuws!

Betekent dat ook dat je niet meer per se een carte gris nodig hebt om een franse auto (oldtimer) in te voeren?

klopt helemaal Francois.  ;)
Goed nieuws voor Mctommi dus............ (onder andere)
Voor mij ook namelijk
#589
Zojuist kreeg ik van de FEHAC het volgende bericht

FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor oldtimers uit het buitenland
RDW geeft bij invoeren van historisch voertuig weer een kenteken af indien men niet beschikt over Deel I en / of  Deel II  (incomplete originele kentekendocumenten)
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een  aangepaste werkwijze (nieuwe regeling)  in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd.  Deze aanpassing was nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de Europese Richtlijn 1999/37 en de  Nederlandse wetgeving. 
Actie van de FEHAC heeft resultaat
De FEHAC heeft direct bij de RDW tegen deze aanpassing geprotesteerd. De maatregel betekende immers een concrete aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor de FEHAC zich al 35 jaar inzet. En nog wel uit een onverwachte hoek. Het mag immers bekend worden verondersteld dat van veel oldtimer voertuigen binnen de EU (van inmiddels 27 landen!) in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren zijn gegaan. Deze voertuigen zijn ooit buiten gebruik gesteld en vervolgens 'vergeten' of weggezet in afwachting van een grote restauratie. Nadat de technische kant van de restauratie is voltooid en de voertuigen weer geschikt zijn voor deelname aan het verkeer, worden ze ter keuring aangeboden en na goedkeuring kan er opnieuw een kenteken worden afgegeven. Voor de eigenaar de bekroning op zijn werk!.
Vele eigenaren van voertuigen, die naar ons land zijn gehaald voor restauratie en waarvan geen officiële papieren beschikbaar waren, reageerden bij de FEHAC. Hun jarenlange inspanning was door deze maatregel immers "waardeloos" geworden. Mede dankzij publicaties van persberichten en uitzendingen via RTL Nieuws is de FEHAC in staat geweest om aandacht te vragen voor dit probleem.
Tevens heeft de FEHAC de RDW geïnformeerd over de situaties in andere EU landen, waar deze maatregel niet op een dergelijke manier is ingevoerd.
Deze landen hanteren veelal de voorwaarde, dat de identiteit van het voertuig vastgesteld moet kunnen worden aan de hand van het chassisnummer en andere voertuig gegevens. De FEHAC werkt daar zelfs aan mee aan de hand van de door de FEHAC afgegeven bouwjaarverklaringen. Daarnaast wordt in onze mede EU landen nagegaan of er niet sprake is van een gestolen voertuig. En als laatste voorwaarde kan aan het land, van waaruit het voertuig afkomstig is, worden gevraagd om een geen-bezwaar verklaring af te geven voor een nieuw kenteken in ons land. Kan aan deze voorwaarden voldaan, dan wordt een kenteken afgegeven.
De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de  RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk  maken  om voertuigen zonder documenten als Deel I en II  (incomplete kentekendocumenten)  in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
De FEHAC en de ruim 60.000 leden, die via hun club zijn aangesloten bij de FEHAC, zijn zeer verheugd, dat de RDW de juiste maatregelen  neemt  om het cultureel erfgoed in ons land te helpen behouden en de hobby van vele oldtimer liefhebbers weer mogelijk  maakt .
#590
Carrosserie / Re: Roestbescherming koets
December 15, 2010, 08:19:59 AM
Van Aalst in Alphen staat inderdaad goed bekend heb ik vernomen. Geldt ook voor Stam in Beverwijk.
Deze informatie komt uit een betrouwbare bron, heb ik niet van mezelf hoor.  ;)

groet
Dirk D
#591
Carrosserie / Re: Roestbescherming koets
December 14, 2010, 11:31:10 AM
Quote from: engbokho on December 13, 2010, 15:56:44 PM
Ikzelf heb (zeer)goede ervaringen met (officiele) Dinitrol behandeling. Mijn eend (gedaan in '94), Mehari (in '97) en de CX (in 2005) houden het erg goed dankzij deze behandeling.
Auto's worden zeer regelmatig gebruikt, ook in de winter.

dat is mooi Eng Bo. Heb je ook nog een goed adres voor zo'n behandeling?

groet
Dirk D
#592
H / Re: De 66er AZU van Dirk D
December 02, 2010, 21:10:00 PM
RDW

vandaag al snel een telefoontje van de RDW in Veendam. Antwoord op mijn email. "Geen probleem, u kunt bij het keuringsstation in Schiedam uw auto aanbieden, er wordt niet naar de technische staat gekeken, Als de papieren kloppen kunt u daarna een Nederlands kenteken aanvragen".
Een half uur later een telefoontje van het keuringsstation in Schiedam die me vroeg wat de RDW in Veendam had gezegd. "Dat klopt niet, de auto wordt wel degelijk technisch beoordeeld." Op mijn verzoek nam de heer uit Schiedam contact op met de mevrouw uit Veendam. Al snel werd ik weer gebeld. "Helaas, uw auto wordt gezien als een auto die uit een niet EU-land komt en wordt daarom toch echt ook technisch beoordeeld. Dat heeft te maken met het gegeven dat het een ex-overheidsvoertuig betreft."
Alles op vriendelijke toon.
Wat een soap.
Ik moet dus eerst de auto apk-waardig hebben en kan dan pas naar de RDW.
Het goede nieuws is dat het certificaat wat ik erbij heb wel kan worden gebruikt om de auto uiteindelijk op Nl kenteken te krijgen.....
#593
H / Re: De 66er AZU van Dirk D
December 02, 2010, 10:29:00 AM

Van de FEHAC heb ik (nog) geen enkele reactie gekregen. Iemand bij de RDW vertelde mij dat er in januari weer verder gesproken gaat worden met de FEHAC over de invoer problematiek.
Van de RDW heb ik wel reactie,
Geachte heer Daniels,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer er voor dit voertuig geen regulier kentekenbewijs (carte grise) afgegeven is, heeft u geen probleem. U dient de herkomst en het bouwjaar aan te tonen. U kunt een afspraak maken met keuringsstation Schiedam.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Nog vrij vaag naar mijn smaak.
Ik heb inmiddels in Schiedam een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag en een email er achter aan gestuurd met de vraag of ik de auto in de huidige staat kan aanbieden en na inspectie door de RDW vervolgens een nederlands kenteken kan aanvragen. APK in de huidige staat is natuurlijk geen optie :D Ik heb er bij gezegd dat het chassis geknikt is. Ben benieuwd naar de reactie. Ik krijg binnen drie dagen antwoord.
#594
AE / Re: AE-32-13
November 24, 2010, 15:57:14 PM
Martijn doet 'm in de verkoop

zie http://markt.2cv.nl/

Goedkoper kun je niet rijden. Deze AZU is aangepast voor dagelijks gebruik en is voorzien van een Visa motor en 12V systeem. Er ligt een 85 liter LPG tank in en dat is best fijn met de huidige benzineprijzen. Aangezien dat de auto van voor 1960 is hoef je er nooit meer mee naar de APK!

Kortom deze auto kost je buiten de aanschaf 50 euro per jaar aan oldtimerverzekering en verder kost ie alleen het gas dat je ermee oprijdt.

Het leuke is dat hij de looks heeft van een 12pk maar wel meekomt in het huidige verkeer. 100-115km/h.

Ik heb de auto sinds 2002 in bezit maar aangezien ze hier in het dorp elk weekend dronken uit de kroeg komen en mijn besteleenden vernielen heb ik geen zin meer om 's nachts 'op scherp' in bed te liggen om te luisteren of er weer niet iets gebeurd. Vandaar dat ik 2 van mijn auto's ga verkopen zodat ik de auto's die ik overhou op eigen erf kan zetten.


Omdat ik de auto bijna 8 jaar dagelijks heb gereden zitten er op het plaatwerk hier en daar wel een paar roestplekjes, maar niets ernstigs. Alleen het linkerachterscherm is flink aangetast door roest maar er kan eventueel een NOS achterscherm worden bijgeleverd. Tevens is de bestuurderstoel versleten maar ook daar heb ik nog andere bekleding voor. Verder is de voordeur een keer opengewaaid tijdens het rijden maar daar heb ik ook een andere voor.


Vraagprijs Euro 4950.
#595
V / Re: 42-VS-DP
November 23, 2010, 17:20:40 PM
en nu te koop op http://markt.2cv.nl/

hier de tekst

Advertentie 14683 geplaatst op 23 November, 16:13
Geplaatst door: R.Schulze uit Anna Paulowna

Aangeboden mijn totaal gerestaureerde "250" uit 1976.
Voor fotoreportage zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Veel vernieuwd o.a.cylinders/zuigers ( 435 cc),
remsysteem,uitlaat,bobine,electr.ontsteking, interieurbekleding,banden,etc.etc.
Originele (vierkante) koplampen ook aanwezig.
Voor deze perfecte automobiel is de vraagprijs Eur.7.950,=
#596
H / Re: De 66er AZU van Dirk D
November 23, 2010, 17:11:12 PM
Ha Siemen,

ik heb met mezelf afgesproken dat ik de azu eerst op Nederlands kenteken zet en vervolgens bepaal wat ik ermee ga doen.

Opknappen is een mooie klus maar gaat me natuurlijk ook heel veel tijd en energie kosten. Komt bij dat ik nog geen ervaring in dit soort projecten heb.

Wanneer ik besluit om er niet aan te beginnen ga ik een echte liefhebber zoeken.

Deze azu moet weer gaan rijden!
#597
H / Re: De 66er AZU van Dirk D
November 23, 2010, 13:45:10 PM
Gisteren en vandaag uitgebreid contact gehad met verschillende mensen en afdelingen van de RDW.
Ik moet zeggen dat iedereen die ik gesproken/gemaild heb van goede wil is. Echter hoe precies de regelgeving wordt toegepast dat is nog vaak lastig.
Dat erkennen ze ook ruiterlijk.
Uiteindelijk heb ik het verhaal met daarbij het franse certificaat naar een medewerker van de Technische Dienst gestuurd. Hij beoordeelt of het certificaat kan worden gezien als kenteken.
Franse overheidsvoertuigen hebben/hadden geen Carte Grise. Als het zo is dat het certificaat, wat ik erbij heb gekregen dat bevestigt dan maak ik een goede kans dat ik het als kenteken kan gebruiken en dan moet het invoeren wel lukken. Is het echter een in beslag genomen voertuig wat door Domeinen is verkocht dan lukt het niet.
Ik krijg binnen 10 dagen uitsluitsel en kan dan met een hopelijke positieve bevestiging naar een keuringsstation van de RDW.

groet
Dirk D
#598
H / Re: De 66er AZU van Dirk D
November 21, 2010, 18:36:35 PM
Bedankt voor de foto's Auke

Martijn kwam gisteren langs om poolshoogte en foto's te nemen. Ik was net bezig om de 2cv6 te voorzien van een elektrisch pompje om meer water op mijn voorruit te krijgen. Met het mooie weer was het goed te doen om buiten te sleutelen.
We hebben samen geconstateerd dat het chassis inderdaad geknikt is. Verder was Martijn nog redelijk optimistisch. Veel werk maar zeker wat van te maken. We hebben in het zonnetje nog wat verder gepraat over onze besteleenden en hun toekomst....... ;)

Ik heb inmiddels wat verzoeken naar de FEHAC en de RDW gedaan. Ben benieuwd of ik 'm op Nederlands kenteken krijg.
Ben via een bekend forumlid al bezig met een gebruikt doch nog goed chassis en eventueel nog een 425cc motortje.

Wordt dus vervolgd.
groet
Dirk D


#599
H / Re: De 66er AZU van Dirk D
November 21, 2010, 15:27:47 PM
Gaaf man, ik zat net te zoeken naar jouw azu uit '57.

is dat de BE-57-30?
#600
Kijk, jullie reacties maken me veel duidelijk.
Onderbroek, bh'tje.......
langzamerhand begin ik te begrijpen waarom vooral mannen op 2cv's vallen ;)

ik heb er 3 voor de deur staan...............

en m'n omgeving maar denken dat het een midlifecrisis is :)