News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - Dirk D

#21
Carrosserie / bodemplaten bevestigen AK400
May 10, 2011, 13:44:42 PM
Hallo,

ik ben bezig met het vervangen van de voetenbak, dorpels en bodemplaten bij mijn AK400.
Nu vraag ik me af hoe de bodemplaten vast zitten aan de laadruimte.
Op de foto's zie je nog een stuk van de oude bodemplaat die vastzit onder aan de laadruimte.
Moet ik die nu weghalen en de bodemplaat aan de onderkant van de laadbak lassen of raden jullie een andere methode aan?





#22
Kletshoekje / dakspoiler Ak400
April 19, 2011, 14:44:12 PM
kruissnelheid zeker 5 km hoger
minder windgeruis hoorbaar  ;)
#23
Wielen, remmen en vering / schokdempers AK400
January 31, 2011, 14:08:08 PM
Mijn schokdempers zijn aan vervanging toe.
Welke schokdempers passen er onder mijn AK400 van 1971?
En wat zijn jullie ervaringen en/of aanbevelingen?

groet
Dirk D
#24
Kletshoekje / Chassisnummer AZU 1966
January 16, 2011, 17:52:38 PM
Een vraag voor de kenners.

Ik zie op mijn  chassis van m'n AZU uit 1966 alleen een plaatje met het chassisnummer erop.
Kan verder geen ingeslagen nummer vinden.
Kan het kloppen dat het nummer alleen op het plaatje staat?
Op het certificaat wat ik bij de auto heb staat ook niets vermeld over de plek van het chassisnummer.



Uploaded with ImageShack.us
#25
2cv Wereldmeeting / 2cv wereldmeeting 2011
December 19, 2010, 19:31:18 PM
26 t/m 31 juli 2011
http://www.2cvfrance2011.fr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1&lang=nl

Deze ontmoeting vindt plaats in Salbris, een kleine stad van zo'n 6 000 inwoners in het midden van een streek die beroemd is voor de vijvers, wouden en echte wilde fauna maar ook voor de gastronomie en de levenskunst. Alhoewel Salbris dicht bij het centrum van Frankrijk ligt, is het toch maar twee uur rijden vanaf Parijs. De beroemde kastelen van de Loire, Chambord, Chenonceau, Blois of Amboise, ingeschreven in het Unesco Werelderfgoed, zijn vanaf de Sologne makkelijk bereikbaar. Voor de wijnliefhebbers zijn de grote wijngaarden Touraine, Cheverny en Sancerre, ook dichtbij.

Utrecht-Salbris 666 km.

Tot en met 31 december kan je voorinschrijven. Voordeel is dat het goedkoper is en dat je eerder het terrein op kunt.
Voor een besteleend bedraagt het tarief 65 euro.

groet
Dirk D
#26
Zojuist kreeg ik van de FEHAC het volgende bericht

FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor oldtimers uit het buitenland
RDW geeft bij invoeren van historisch voertuig weer een kenteken af indien men niet beschikt over Deel I en / of  Deel II  (incomplete originele kentekendocumenten)
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een  aangepaste werkwijze (nieuwe regeling)  in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd.  Deze aanpassing was nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de Europese Richtlijn 1999/37 en de  Nederlandse wetgeving. 
Actie van de FEHAC heeft resultaat
De FEHAC heeft direct bij de RDW tegen deze aanpassing geprotesteerd. De maatregel betekende immers een concrete aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor de FEHAC zich al 35 jaar inzet. En nog wel uit een onverwachte hoek. Het mag immers bekend worden verondersteld dat van veel oldtimer voertuigen binnen de EU (van inmiddels 27 landen!) in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren zijn gegaan. Deze voertuigen zijn ooit buiten gebruik gesteld en vervolgens 'vergeten' of weggezet in afwachting van een grote restauratie. Nadat de technische kant van de restauratie is voltooid en de voertuigen weer geschikt zijn voor deelname aan het verkeer, worden ze ter keuring aangeboden en na goedkeuring kan er opnieuw een kenteken worden afgegeven. Voor de eigenaar de bekroning op zijn werk!.
Vele eigenaren van voertuigen, die naar ons land zijn gehaald voor restauratie en waarvan geen officiële papieren beschikbaar waren, reageerden bij de FEHAC. Hun jarenlange inspanning was door deze maatregel immers "waardeloos" geworden. Mede dankzij publicaties van persberichten en uitzendingen via RTL Nieuws is de FEHAC in staat geweest om aandacht te vragen voor dit probleem.
Tevens heeft de FEHAC de RDW geïnformeerd over de situaties in andere EU landen, waar deze maatregel niet op een dergelijke manier is ingevoerd.
Deze landen hanteren veelal de voorwaarde, dat de identiteit van het voertuig vastgesteld moet kunnen worden aan de hand van het chassisnummer en andere voertuig gegevens. De FEHAC werkt daar zelfs aan mee aan de hand van de door de FEHAC afgegeven bouwjaarverklaringen. Daarnaast wordt in onze mede EU landen nagegaan of er niet sprake is van een gestolen voertuig. En als laatste voorwaarde kan aan het land, van waaruit het voertuig afkomstig is, worden gevraagd om een geen-bezwaar verklaring af te geven voor een nieuw kenteken in ons land. Kan aan deze voorwaarden voldaan, dan wordt een kenteken afgegeven.
De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de  RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk  maken  om voertuigen zonder documenten als Deel I en II  (incomplete kentekendocumenten)  in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
De FEHAC en de ruim 60.000 leden, die via hun club zijn aangesloten bij de FEHAC, zijn zeer verheugd, dat de RDW de juiste maatregelen  neemt  om het cultureel erfgoed in ons land te helpen behouden en de hobby van vele oldtimer liefhebbers weer mogelijk  maakt .
#27
Kletshoekje / invoeren azu
October 28, 2010, 18:06:14 PM
Vandaag kreeg ik het papier wat bij de azu uit 1966 zou horen.
Weet iemand of ik de auto hiermee in kan voeren?


#28
Advertentie 14584 geplaatst op 25 Oktober, 18:27
Geplaatst door: Joao Smits  princejoao@hotmail.com  uit Haarlem

Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn besteleend te verkopen. Het betreft een AK 400 met hoog dak uit 1973
De auto staat nu al weer een tijdje stil en dat is zonde. het is een Bijzondere eend want ze loopt op LPG, zodoende kan je met de AK gerust 1000 km rijden zonder te tanken heel handig voor de persoon die, net als ik graag op vakantie gaat met de auto.

Wat is deze eend?"
-Motor 650cc uit een citroën VISA waardoor ze zeer vlot optrekt. Met 123 evo-ontsteking en alle modificaties van dien. Er is zelfs een setting voor het rijden op ethanol waardoor deze eend 20XX-proof is.De versnellingsbak is in 2005 gereviseerd en aangepast op de wat lagere toeren van een Visa blokje.
-Chassis op diverse punten versterkt nu +/- 6 jaar oud en nog lang niet op.
-De eend heeft een leuk dakdragertje en een verticaal geplaatste achterbank voor als je met meer dan 2 personen wilt reizen
-Safari-bumper voorop.
-2 hella Hallogeen H1 breedstralers en mistlamp achter)
-Voorbereiding voor radio (antenne, 2 luidsprekertjes, voeding, radio-bakje)
-Vorig jaar zomer de auto met roestwerende verf voor een tijdje bulletproof gemaakt, niet voor het winnen van de schoonheidsprijs, het gaat om het eendrijden is altijd mijn motto geweest. Kleur is donkerblauw.

Diverse onderdelen aan de eend zijn de afgelopen jaren vernieuwd, rekeningen ter inzage. De auto is altijd onderhouden bij garage 't Eendenest.

je krijgt er een ruime hoeveelheid onderdelen bij.

Ondanks alles staat de eend nu geschorst.
Kom een keer kijken! prijsindicatie 4000 euro
#29
Elektrisch / dashboard verlichting AK400 1971
September 05, 2010, 20:29:27 PM
Beste mensen,

weet iemand van jullie of er in mijn AK400 van 1971 dashboardverlichting zou moeten zitten?

Ik heb nu geen lichtje, als het er wel in hoort weet ik dat die stuk is...................... ;)

groet
Dirk D
#30
Spots / AK 400 uit 1977 in Delft
August 23, 2010, 20:17:19 PM
Vandaag gespot bij voetbalvereniging Concordia.
#31
Spots / AK400 V6 in Berkel
August 22, 2010, 14:54:32 PM
Dit is vast een bekende voor jullie. De race eend van Marco.