News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Valérie

#31
Te Koop gevraagd / Re: Versnellingsbak AK400
January 27, 2015, 21:32:50 PM
Heb nog iets "in de aanbieding"; zie: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/citroen-onderdelen/m889884938-2cv4-motorblok-versnellingsbak.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Komt weliswaar uit een AZU 250; weet dus niet of 'ie geschikt is voor een AK 400.
#32
Website algemeen / Re: RDW lijstje
January 27, 2015, 21:31:09 PM
... tja, en om dan te ontdekken dat het "laadvermogen" van mijn AZUutje 250 plots 290 kg. bedraagt en er een verschil van 100 kg. zit in "massa leeg voertuig" en "massa rijklaar" ...
De rubriek "gewichten" blijkt - ondanks de door mij destijds aan de RDW geleverde uitvoerige documentatie - kennelijk niet relevant ...  ::)
#33
Nog een paar jaar verder, dan hebben die "gekke Ollanders" àl het "goei citro-retro-spul" uit Frankrijk weggehaald en wordt aldaar zo'n "kippehok" goud waard ... voor de Fransen dan ...
Gaat evenredig op met het huidige Franse aanbod van Citroën HY 's: ze worden steeds rotter en duurder ...
Inmiddels worden (opgeknapte) nederlandse HY 's weer "teruggekocht" door Fransen (met een dikke portemonnee) ...  ;)
#34
AR / Re: AR-39-92
January 12, 2015, 00:47:03 AM
Aan de foto's te zien zitten er dus wèl rubbers tussen de steunen en het koelhuis ...  ::)
#35
Kletshoekje / Re: DS Break
January 04, 2015, 00:00:00 AM
QuoteEen fora voor DSen ben ik niet eerder tegengekomen. Restauratieverslagen en gezellige fora zoals deze zijn meestal in de hoek te vinden van de 2cv, HY en hier :)
Kan dit volledig onderschrijven ! Op d'één of àndere manier schijnt ons aller "Citro-passie" voorbij te gaan aan DS- en Traction-rijders. Wellicht doordat er - van oudsher - een soort "klasse-verschil" bestaat ?
Heb vrienden die zowel een 2CV c.q. AZU o.i.d. - als HY - als DS of Traction bezitten ...
Er blijkt sprake van "apartheid" ... zoals in Zuid Afrika ...
En genoemde vrienden moeten derhalve vaak "met meerdere tongen" spreken ...
Étrange !
#36
BE / Re: BE-77-90
January 03, 2015, 23:42:34 PM
QuoteMaar ik zal nu opletten!
Hè hè ...  ;)
Nèt zoals wij ...
#37
BE / Re: BE-77-90
January 03, 2015, 00:54:37 AM
Leuke foto om in te zenden naar de "ANWB Kampioen" ...
Iedereen trouwens een citrofilistisch Nieuw Jaar toegewenst !  :D
#38
Te Koop / Re: rechter spiegel
December 20, 2014, 00:32:29 AM
Owww ... beetje "strange" ...
Heb Valérie destijds "dans son jus" uit Frankrijk gehaald en daarop zat ("bungelde") nog een identieke rechter buitenspiegel ...
#39
BE / Re: BE-74-06
December 08, 2014, 00:10:52 AM
Gosh ... ontdek deez' foto's nú pas, anno 08-12-2014 ...
Moet bekennen dat ik hier vrolijk van word maar het óók (telkens) jammer vind de "personen" achter allerlei "plaatjes" niet "persoonlijk" te hebben ontmoet c.q. te hebben herkend ...
Overigens was het een "dubbeltje op zijn kant": Otje òf Valérie. Uiteindelijk bleek Otje (voor zo ver ik kan nagaan ...) de enige HY op deez' happening. Duzzz tóch een beetje "bHYzonder".
Dank voor de prachtige foto's !
#40
AR / Re: Ak 350 1969
November 30, 2014, 02:27:27 AM
Dirk,
inderdaad een vreemd verhaal en hoop voor jou dat dat "stemmetje in jouw achterhoofd" straks geen ongewenst verder verloop van het verhaal met zich meebrengt. Het feit dat er nu een nieuw chassisnummer is ingeslagen betekent dat deez' voiture officiëel is opgenomen in de registratie bij de RDW. En dat daar nú al een officiëel kenteken op kan worden afgegeven, hetgeen je gewoon kunt opeisen. Aangezien jij ongetwijfeld niet zit te wachten op zo'n "modern" kenteken is het van belang dat je bij de RDW nadrukkelijk aandringt op de afgifte van een "klassiek" kenteken. Dit staat helemaal los van enige restauratie of APK-keuring van jouw nieuwe aanwinst. Kost je waarschijnlijk enige moeite maar "de aanhouder wint". In het geval dat jouw AK "40+" is heb je niks meer te maken met MRB (motorrijtuigenbelasting). Mocht dit ànders zijn (op jouw nieuw-verworven kentekenbewijs staat bijvoorbeeld een datum van ná 31-12-1973) dan moet je het kenteken onmiddellijk "schorsen". Vervolgens op je gemak lekker aan het klussen en - eenmaal gereed om Neerlands' wegen onveilig te maken - gewoon een garage c.q. APK-meester naar jouw eigen inzicht zoeken teneinde jouw "voiture" legaal de weg op te krijgen. Het invoeren - en op registratie zetten - van jouw Eend is het aandeel wat de RDW moet leveren (hetgeen ze nù dus al hebben gedaan middels het inslaan van het chassisnummer). Het APK-keuren staat hier los van en kan te allen tijde naderhand bij iedere officiëel hiertoe gecertificiëerde garage worden uitgevoerd. Dus laat je vooral niet "intimideren" door de RDW.
Succes !
Groet, Gert
(oh ja, ff niet vergeten: indien van toepassing niet vergeten om die "schorsing" voor de RDW óp te heffen ! Kan allemaal via internet.)
#41
AR / Re: Ak 350 1969
October 31, 2014, 00:31:25 AM
Inderdaad een leuk verhaal, vooral óók nu er "smoelen" te zien zijn ...
Zal ongetwijfeld niet de enige zijn die enkel "Forum-namen" kent maar totaal geen idee heeft "wie" erachter zit.
Daarnaast: bewondering voor diegenen die "zomaar ff" in een weekend zo'n 2.500 km verslinden teneinde zoiets prachtigs naar Nederland te halen.
QuoteWel gelijk naar de RDW voordat je iets gaat doen aan de auto!
Kan dit absoluut (uit eigen ervaring) onderschrijven !
QuoteDe kans is nml erg groot dat je chassisnummer voor de voorstoel redelijk onleesbaar is en dat ze dan graag zien dat het identificatieplaatje op je traversebalk er (nog) niet af is geweest om schoon te maken ofzo.
Klopt helemaal ! Was destijds bij mijn (óók uit Frankrijk geïmporteerde) "Valérie" de reden voor een diepgaand (+ kostbaar + tijdrovend) "identiteits-onderzoek"door de RDW. Had haar éérst helemaal gerestaureerd en daarna pas naar de RDW. Foute volgorde duzzz ...
Benieuwd naar de verdere geschiedenis van deez' AK.
#42
V / Re: 8-VHP-82
August 02, 2014, 02:27:27 AM
QuoteAls je nou eens wat foto's zou posten van b.v. het dashboard, de stoelen, de laadruimte, de bumpers en gaten,het motorcompartiment en dingen die jou in het oog vallen, dan kunnen de deskundigen hier er over discuteren.
Tja ... je bent niet de enige die bij tijd en wijle wordt genoodzaakt tot "koffie-dik-kijken" ...
Overigens .. tussen twee regenbuien door ... heeft deez' voiture kennelijk haar "grille" verwisseld ... ?
#43
Quotea, of als ik "offroad"naar Brabant wil  :P
hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! Ben héél nieuwsgierig naar al die "ruige wegen" naar Brabant ! Maar ... mèt of zónder rupsbanden ... wanneer je het "haalt" staat er in ieder geval een verse pot koffie klaar !  :D
#44
QuoteDit wil ik hebben :  http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/682548567.htm?ca=12_s
Speciaal geschikt voor moeras-tuinen ... ;D
#45
U / Re: 26-02-UB
June 11, 2014, 01:52:05 AM
Mwa ... lijkt me redelijk, vooral vanwege die "nieuw ruber en oli" en die "gas vles".
't voiture heeft nauwelijks tijd om kilometers te maken voordat 'ie weer een nieuwe eigenaar moet zoeken ...