News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Valérie

#211
BE / Re: chassisnummer
July 06, 2012, 00:25:44 AM
tja ... en "Otje", m'n HY, was àf fabriek óók niet voorbestemd om ooit als citroen-gele camper door het leven te gaan ... Van origine was ze, u raadt het al, jawel: grijs.
Gelukkig maar dat er zo véél meningen zijn, dan blijft het een kleurig geheel en valt er àltijd nog iets te ontdekken. Als àlle AZU's blauw waren zou het óók saai worden en zou die van Geert (over een poosje dan) helemaal niet meer òpvallen.
En Marco: sorry, het gaat me niet lukken in dat weekend. Ben óók nog toetsenist in een band (http://www.goodoldstuff.net/#Home) en in dat weekend hebben we een optreden. Overigens waren mijn eerste auto's, zo'n 40 jaar geleden, óók Eenden of later véle "afgeleiden" daarvan dus ik kèn die driebalken-grille ècht wel. En die witte velgen: ach, Perrier dacht daar óók zo over ...
Al met al is "Valérie" absoluut helemaal naar mijn smaak geworden en dàt is wat uiteindelijk telt.
#212
BE / Re: chassisnummer
July 03, 2012, 23:07:35 PM
Ik wéét het, kèn die "Perrier", maar het zou niet origineel zijn ...
Hoop het kenteken eerdaags te ontvangen; nog "klassieke" platen bestellen en dàn "en route" !

Enne ... een speciaal topic ... ?   :-)
#213
BE / Re: chassisnummer
July 02, 2012, 01:03:02 AM
Geert, bedankt voor de mooie foto's ! En Marco: deze grille ("eerste model") zat er al op toen ik de AZU uit Frankrijk haalde. Nam aan dat dat origineel was en heb intussen een nieuwe (hetzelfde type dus) besteld (op de foto zie je het niet zo goed maar er zit voorlopig nog de oude -geblutst, gedeukt en gescheurd - op).
#214
BE / Re: chassisnummer
June 30, 2012, 02:12:04 AM
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!! Gelukt !!! Mede dankzij jullie ideeën en suggesties, ondersteunende support (!), een berg printjes van o.a. Jeroen Cat's website, wat origineel foldermateriaal, jullie "geduim" en mijn fotoboek is Nederland binnenkort wéér een héél trotse AZU + berijder rijker ! Heeft wat kruim gekost maar na 2 jaar noeste (nou ja ...) maar zéker liefdevolle arbeid en toewijding mag het zusje van Geert z'n AZU (van februari 1974 en Valérie van september 1974) binnenkort weer de weg op. Aan de hand van allerlei (belasting- en verzekerings-) stickers die oorspronkelijk de voorruit van Valérie sierden weet ik dat deez' voiture in 1992 voor het laatst haar bandjes op het asfalt liet roffelen. Hoogste tijd dus om het volgende hoofdstuk in haar bestaan te openen ! Wil graag nog wat foto's "posten" maar ben handiger met steeksleutels dan met een computer ... moet dus eerst nog n's uitzoeken hoe dàt moet ...
(als jullie de vorderingen van Geert volgen dan zijn die van mij praktisch identiek... maar ben gewoon nèt iets eerder "klaar" ... dus eigenlijk nix nieuws onder de zon)
Iedereen: bedankt !
Voor de nieuwsgierigen: "Valérie" is "smaragd-groen". http://www.meerhovenverf.nl/kies_kleur.php?id=5&waaier=Sigma%20Buiten&naam=%20Smaragdgroen&hex=356734&prod=&cat=&group=&selection=&kleur=4348-G18Y&mhv=&menu=&extra=
Gewoon met een lakrollertje opgebracht ...
#215
BE / Re: chassisnummer
June 28, 2012, 22:55:52 PM
Intussen rijkelijk voorzien van info, ben zelf in korte tijd héél véél wijzer geworden en de heren RDW-ers hebben morgen hèèl wat leesvoer ...
Merci beaucoup à tous en ik zal de uitslag ná de RDWedstrijd bekend maken ...
#216
BE / Re: chassisnummer
June 27, 2012, 21:59:01 PM
Geert, je bent een kei ! Heb intussen óók al "Citroën Nederland" benaderd maar die jongens daar weten kennelijk maar weinig af van hun "historisch erfgoed". Heb intussen óók al een originele (!) brochure uit 1974 weten op te duikelen maar daar staat nix in over "asgewichten".  Dus ... als ik een scan van jou zou mogen ontvangen ben ik daar héél erg mee geholpen. Als dàt de RDW niet overtuigt weet ik het niet meer. Weet alleen niet of het doorgeven van m'n persoonlijk mailadres op dit forum gebruikelijk is ... Weet ook zo gauw niet of hier "PB-tjes" mogelijk zijn.
Vraagje: ikzelf heb i.d.d. al bij de RDW al aangegeven dat ik "oude blauwe" kentekenplaten wil hebben. Zullen dan dus normaliter  die voor bedrijfswagens worden neem ik aan ? Maar is het béter om een "historisch kenteken" aan te vragen en zo ja, waarom eigenlijk ?
Hoor/lees nog graag van je.
#217
BE / Re: chassisnummer
June 27, 2012, 01:16:33 AM
MartinAZU en mctommi: wederom bedankt voor jullie reactie ! Die advertentie op marktplaats kreeg ik niet te pakken ... En mctommi: het gaat enkel om, zoals de RDW dat omschrijft, de "asgewichten" waarvan ik aanneem dat daarmee het draagvermogen van voor- en achteras bedoeld wordt. Voor zover ik weet zal dat voor een 77-er hetzelfde zijn als voor een 74-er; de uitvoering van de AZU is in die jaren niet veel veranderd ... Maar mag ik vragen hoe dat dan op jouw kentekenbewijs is vermeld ? Thanxxx in advance ! En als er nog iemand is die toevallig een instructieboekje met de technische gegevens omtrent die "draagkracht" heeft en die bladzijde misschien zou willen kopieëren ... tja, blijf het proberen hè ...
In ieder geval alvast bedankt !
Gert
#218
BE / Re: chassisnummer
June 26, 2012, 22:52:49 PM
Heren: bedankt ! Positief dan hè, voor het "mee-denken". Heb overigens de heren RDW-ers met alle respect behandeld hoor, heb achteraf nog een heel gesprek gehad met de "chef d'équipe" aldaar en we hebben uiteindelijk nog vriendelijk handen geschud. Mijn boosheid ontstond voornamelijk door het ten tijde van de keuring overduidelijk ontbreken van (enige) kennis omtrent de AZU.
Heb inderdaad nu geleerd om, als eerste, vanuit het buitenland, de RDW te bezoeken. Kan in ieder geval omtrent de identiteit van de auto géén twijfel meer ontstaan. En neen, zó'n "instructie-boekje" heb ik (nog) niet.
Overigens komt de auto uit een erfenis van een franse gasfitter en heb ik zelfs een afschrift van een notariële akte waarin de auto met kenteken en al beschreven wordt ...
Maar ik blijf nog zitten met één vraag (heb héél internet al afgesurft maar nix nada noppes): is er iemand zo bereidwillig en in staat om een kopie van het kentekenbewijs van zijn/haar AZU 250 aan mij door te geven (mailen) zodat ik de RDW kan overtuigen hoe het gesteld staat met het laadvermogen van deez' voiture ? uiteraard anoniem ! ('t is maar een spontaan idee hoor ...) Of weet iemend wáár ik documentatie kan vinden over dat laadvermogen c.q. as-gewichten ? Wil graag a.s. vrijdag de RDW "verblijden" met een 2e bezoek ... maar nu bepakt en gezakt met documentatiemateriaal ... Wie kan me helpen ?
#219
BE / Re: chassisnummer
June 24, 2012, 14:27:55 PM
Tja, de RDW blijkt inderdaad héél lastig te kunnen zijn. M'n Azuutje heeft de martelingen van de APK-keuring dan wel doorstaan; de heren RDW-ers hebben echter grote twijfels aan de "identiteit" van mijn voiture en hebben dus een "identiteits-onderzoek" (à raison van EUR 90,=) afgedwongen. Ik moet nu bewijzen dat de carrosserie en het chassis eertijds tot dezelfde auto behoorden. Dit zal gebeuren (jaja, niet lachen !!!) middels mijn (gelukkig héél uitgebreide) fotoboek. Daarnaast blijkt de RDW zéér onkundig en volledig gespeend van alle kennis omtrent de Citröen AZU. Ik heb met verbazing gadegeslagen hoe de keurmeester op, in en onder de auto aan van alles begon te trekken en peuteren; mij regelmatig moest vragen wáár e.e.a. voor diende en als klap op de vuurpijl in de cabine hevig op zoek ging naar de hendel om de motorkap te ontgrendelen ...
Daarnaast moet IK nu documentatie aan gaan dragen over a) "technische gegevens betreffende het motorvermogen" (heb er een AM2-blok in liggen) en b) de "asgewichten". Waarmee de heren dan weer vooruit kunnen. Het is nèt de omgekeerde wereld: IK moet gegevens aanleveren waarmee ZIJ dan uiteindelijk de zaak kunnen beoordelen ... Heb nog nooit zoveel dommigheid bij elkaar gezien.
Weet iemand waar ik (jaja: "officiële" !) documentatie kan vinden over die "as-gewichten" ? Heb zelf al info ontdekt over motor-gegevens, zie: http://www.2cv.nl/historie/serienummer.html en http://www.2cv.nl/historie/motorbaklijst.html . Weet alleen (nog) niet of de RDW dat zal accepteren. Ben benieuwd naar jullie reactie !
Groet, Gert
#220
BE / BE-74-06
June 04, 2012, 23:50:23 PM
Type; AZU
bouwjaar; 1974
kleur; groen
bijzonderheden;









Vast al een veelgestelde vraag ... en dus vast al ooit beantwoord: heb een 1974-AZU 250, rechtstreeks uit Frankrijk opgehaald, nu na 2 jaar hobby-en geheel gerestaureerd en klaar voor de RDW. Heb de CG, tevens het (op het chassis "gepopte") aluminium plaatje met het nummer dat correspondeert met de CG, alleen schijnt de RDW óók nog "ergens" een "ingeslagen" chassisnummer te verwachten. Wáár wordt normaliter zo'n nummer in het chassis geslagen ?
Het hele "vooronder" is voorzien van gloednieuwe dorpels, vloerplaten en voetenbak. Zou dus een beetje opvallen als dáárin ergens dat nummer zou zijn ingeslagen ... óf zijn RDW-mensen nogal lichtelijk "blind"... ?
Groet, Gert
#221
QuoteGeen flauw idee wat de Fransen nu bezielt.
Voor zover ik weet was het in het verleden in Frankrijk de gewoonte om niet meer bruikbare "voitures" gewoon te laten staan waar ze "de geest gaven" of ze in een wei te dumpen als kippenhok o.i.d. De laatste jaren bestaat er echter een "opruimplicht" op sanctie van een boete. Dus zijn de Fransen, die de waarde van deez' oudjes niet weten in te schatten, blij met die gekke "Ollanders" die dit schroot naar Nederland verslepen ... alhoewel er steeds méér heldere geesten bijkomen die dit wèl onderkennen ... en derhalve óók in Frankrijk de prijzen omhoog schieten ...
#222
Carrosserie / Re: Lak
January 18, 2012, 00:10:18 AM
Heren
ontzettend bedankt voor het "méédenken". Jos: heb intussen via die "color-online" 't één en ander op papier kunnen krijgen. Maar 'k probeer eerst via Jorn een "live-staaltje" te krijgen. En alsdan naar de plaatselijke verfboer.
Thanx !
#223
Nog onbekende besteleenden / Re: Ak 350 Glacauto 1968
January 17, 2012, 00:02:11 AM
Oók nog ff aansluiten: sinds december 2010 in Nederland, opgepikt in de buurt van Orleans en inmiddels in de staat "afwerking van de restauratie", mijn AZU 250 uit 1974. Ben - middels een "tussenhandelaar" - in feite de 2e eigenaar/bestuurder van deez' voiture en kèn grote delen van de voorgeschiedenis van zowel de auto als de vorige eigenaar. Aangezien het originele motorblok (AYA2) niet meer helemaal compleet was heb ik toen "en passant" als extra een compleet AM2 blok meegekregen dat nu in de AZU gemonteerd is. De afsluiting van de restauratie "hangt" nu op mijn zoektocht naar de "kleursamenstelling" van de lakkleur AC 511 (Vert Embrun). Zie elders op dit forum.
Groet,
Gert
#224
Carrosserie / Lak
January 16, 2012, 23:25:55 PM
Ben al vergevorderd met de restauratie van m'n AZU 250 uit 1974 en ben in het stadium "lakken" aangeland. Echter wil ik dat, in navolging van mijn HY, met een lakroller doen, dus niet spuiten. Destijds heb ik de HY met Sigma S2U geschilderd; een kwast- en rolbare lak die, eenmaal uitgehard, nèt zo krasvast is als autolak. Voordeel bij beschadigingen e.d. is dat je alles met de hand kunt bijwerken.
Echter: mijn probleem nu is dat ik de samenstelling van de lakkleur AC 511 - Vert Embrun - probeer te achterhalen om die door Sigma ná te laten maken. Maar ik kan gewoonweg niet aan een letterlijke staal van die kleur komen waarmee Sigma uit de voeten kan. Mijn vraag dus: heeft iemand ooit die lakkleur gebruikt en misschien een stukje plaat (... deksel van de verfpot o.i.d. ...) die ik naar Sigma kan opsturen ? Ben zeer erkentelijk voor een antwoord; het héle project "hangt" nu gewoonweg op mijn zoektocht naar dat staaltje met die AC 511.