News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - COPaul

#1
Elektrisch / Re: Geen laadstroom
July 31, 2021, 14:02:27 PM
Harry,
Mooi dat na al die moeite de accu nu wel geladen wordt. Vreemd dat het magnetiseren niet lukte . Had je na het losnemen van de + koolborstel de draad wel weer vastgemaakt  bovenop het lipje van de veldspoel ? Nu, blijkbaar zat er nog genoeg (rest) magnetisme in om de stroom op gang te brengen. Fijn rijden met de azu en geniet, Paul
#2
Elektrisch / Re: Geen laadstroom
July 26, 2021, 19:58:26 PM
Balen als er geen laadstroom is. Heb je bij het magnetiseren ook de + borstel losgenomen of geisoleerd(papiertje tossen rotor en koolborstel). Anders lukt bij een oude dynamo niet. Er gaat dan geen stroom door de veldspoel lopen maar via borstel/rotor direct naar massa. In dit blog : https://www.restauratie2cv.nl/start.html staat onder techniek/electrisch gedeelte e.e.a. beschreven. Ook staat er beschreven hoe je de dynamo(met voltmeter) door kan meten.
Succes
#3
De aanwijzing van een halfvolle tank kan ook een heel andere oorzaak hebben. De vlotter in de tank is eigenlijk een regelbare weerstand. Als de weerstand hoger wordt daalt de stroom door het circuit. De benzinemeter geeft dan aan dat de tank niet meer vol(of helemaal leeg)is.

De weerstand in het benzinemetercircuit( meter, draad naar tank, vlotterweerstand, massa) kan ook hoger worden door oxydatie.
Dus alle electrische verbindingen(draden, stekkertjes) nalopen, te beginnen bij de tank.

Het probleem kan ook zitten in de regelbare weerstand van de tankvlotter.

Succes
#4
Mooi dat het is opgelost. Hoe lang heb je de rubber slang gemaakt?
Een foto zou ook niet gek zijn!
#5
Als je de rubberslang kort maakt(ca. 20cm ?) kan de tankt nooit helemaal leegstromen. Bij leegstromen door hevelwerking stroomt de tank nl leeg tot punt waar kunststof leiding in rubber leiding gestoken wordt! Als de kunststof leiding daarvoor te kort is zou ik (vrijdag) ook meteen een nieuwe kunststof leiding kopen. Succes
#6
Motor / Re: 12 pk niet op topsnelheid
September 17, 2020, 17:11:50 PM
Is de ontsteking na het plaatsen van nieuwe puntjes ook weer op tijd gezet ?
#7
Elektrisch / Re: Knipperlichtautomaat 6V 1960
May 14, 2020, 15:36:54 PM
Hallo Wim,

Doen de knipperlichten het al of is dat nog steeds een probleem? Op mijn AZU (1957) heb ik onlangs de hele knipperlichtinstallatie vervangen. Dit omdat ik (bijna) alle lampjes vervangen heb door LED . De oude "Scintex" heb ik vervangen door een (stuur) schakelaar en een automaat voor LED.
Alles werkt nu prima, maar ook bij mij waren de kleuren verwarrend. Als volgt :
Rood = plus (bovenop de Scintex, aansluiting 49 of X op de automaat)
Blauw= rechterknipperlicht,
Bij de laatste twee draden oppassen !
De zwarte draad is massa en de groene is het linkerknipperlicht. Maarrrr !  Soms ook andersom (schema AZL en AZU)!!!.

Heb jij, zonder de "Scintex" te gebruiken,al getest of de bedrading/kleuren kloppen? Simpelweg door de knipperlichtdraden(blauw en groen/zwart) even door te verbinden met de rode(+) draad. Test eerst wel even (proeflampje/multimeter) welke draad  van groen en zwart de massa is, anders krijg je sluiting(voor het doormeten lampje uit linkerknipperlicht halen, want je meet door het lampje heen ook een massaverbinding).
Succes, Paul
#8
Elektrisch / Re: nieuwe 6V accu
September 10, 2018, 09:18:32 AM
Bedankt, dan kan ik verder .
#9
Elektrisch / nieuwe 6V accu
September 09, 2018, 16:43:03 PM
De accu van mijn AZU 1957 is overleden. Ik zoek een nieuwe.
Waar moet ik op letten Capaciteit 60 Ah of meer, maat etc.
En waar (Noord-Holland) te verkrijgen?