Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - marcopr

Pages: [1] 2 3 ... 19
1
Kletshoekje / Re: Woensdag 10 april 2019: eerste foto zwarte gat
« on: April 15, 2019, 18:14:03 PM »
Hartelijk dank voor al deze informatie.
ik laat het in het zwarte gat in mijn geheugen verdwijnen, daar ik geen idee heb wat het met een Besteleend of derivaat ervan te maken heeft.

Let the force be with us.

2
Website algemeen / Re: Identiteit ak350
« on: April 04, 2019, 21:25:59 PM »
Tegenwoordig;

NIET gaan opknappen voordat er geschouwd is.

3
Website algemeen / Re: Identiteit ak350
« on: April 03, 2019, 20:59:18 PM »
als je geen papieren, carte Gris, hebt zijn een paar zaken van belang bij de schouw door de RDW.

essentieel;
-een leesbaar chassisnummer
-een aankoopbewijs. Een verkoopnotitie met de naam en handtekening van de verkoper is voldoende.

Een typeplaatje is aanvullend van belang. Bij het ontbreken van een leesbaar chassisnummer is dit zelfs essentieel.
Een plausibel en verifieerbare historie is dan ook handig. Foto's etc

4
S / Re: 36-71-SB
« on: March 21, 2019, 21:37:21 PM »
ik zal eraan denken. Goede tip.
Voordat ik het oude chassis weggooi zal ik het zorgvuldig vergelijken met het 'nieuwe'.

5
S / Re: 36-71-SB
« on: March 21, 2019, 20:33:51 PM »
De koets staat op mijn karretje.
Er is genoeg ruimte over om aan het chassis te werken.

IMG_20190321_115824 by m blom, on Flickr

Om het AMI 8 chassis wat ik heb liggen passend te maken voor de AKS400 moet ik een aantal onderdelen overzettten.
Het dwarsbalkje achteraan, de twee 'verhogingen in het chassis, de vier bevestigingsplaten voor de koets en de oren links en rechts naast de motorruimte.


IMG_20190321_112339 by m blom, on Flickr

IMG_20190321_112349 by m blom, on Flickr

IMG_20190321_112356 by m blom, on Flickr

die ga ik zo netjes mogelijk loshalen. Hopelijk is eea niet te rot.

6
S / Re: 36-71-SB
« on: March 21, 2019, 20:25:33 PM »
Vandaag de versnellingsbak afgemonteerd.
papierenpakking aangebracht. Contactvlakken ingesmeerd met motorolie.
Voordat je de remankerplaten aanbrengt, het beugeltje wat de handremkabel geleid vastzetten en de handremkabel doorvoeren.

ook moest ik de exenters weer gangbaarmaken. WD40 en langzaam heen en weer wrikken tot het weer draait.

IMG_20190321_150452 by m blom, on Flickr

IMG_20190321_151129 by m blom, on Flickr

IMG_20190321_165802 by m blom, on Flickr

Remschoenen waren nog goed. wel heb ik de remcilinders vervangen.

7
V / Re: BE-73-10 / 7-VGZ-39
« on: March 21, 2019, 17:36:46 PM »
Mooi verhaal,
weer.

ps het wordt tijd voor een nieuwe rubriek, naast 'origineel Nederlandse besteleenden' en 'GeÔmporteerde besteleend' nu ook 'GeÔmporteerden en vervolgens weer geŽxporteerde besteleenden'.

8
S / Re: 36-71-SB
« on: March 20, 2019, 18:12:25 PM »
Losse lak van de remankerplaten verwijderd en de rest opgeschuurd.
In de primer en daarna in de zwarte lak gespoten.

IMG_20190320_151441 by m blom, on Flickr

Inmiddels zijn ze weer zwart.

IMG_20190320_171018 by m blom, on Flickr

De koets was al los maar nu is hij op schragen gezet. Het is puzzelen want mijn aanhanger moet er nog  onder. Dan heb ik genoeg werkruimte aan het chassis te werken.

IMG_20190320_162008 by m blom, on Flickr

en ik moet er nog omheen kunnen om bij de werkbank te komen.

IMG_20190320_171005 by m blom, on Flickr

Je kan zo goed zien dat de eend Gris Rosť was en dat hij aan de buitenkant is overgespoten met Jaune Service. Het schutboard zit dik in de ML.

9
S / Re: 36-71-SB
« on: March 19, 2019, 22:42:13 PM »
Vandaag verder met de versnellingsbak.
Bij het loshalen van de steekassen bleek eea muurvast te zitten. Normaal zit er alleen een papieren pakking tussen. Blijkbaar is de versnellingsbak eerder open geweest en heeft men de boel dichtgemaakt met locktite. Om ruimte maken en geen geweld bij het losmaken van het steekashuist, het bellhuis losgemaakt.

IMG_20190319_102916 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_104910 by m blom, on Flickr

vlakken schoongemaakt en nieuwe vloeibare pakking aangebracht.

IMG_20190319_104857 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_103555 by m blom, on Flickr

ook het pasvlak en de draadeinden van de steekassen schoongemaakt

IMG_20190319_102916 by m blom, on Flickr

Natuurlijk een nieuw druklager aangebracht. Priseas eerst geolied.

IMG_20190319_110507 by m blom, on Flickr

Daarna zijn de remanankerplaten aan de beurt. Door het lange stilstaan zijn de remcylinders gaan lekken waardoor de lak is aangetast. alle losse lak losschuren en opnieuw spuiten.

IMG_20190319_095124 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_095111 by m blom, on Flickr

morgen verder

10
Diversen / Re: Reims 2019
« on: March 13, 2019, 19:56:02 PM »
Wat een prachtige foto's. Ik heb ervan genoten.
En de M35 in de tuin is wel een geval apart. Dat je dergelijke plekken vindt!

11
S / Re: 36-71-SB
« on: March 10, 2019, 19:19:49 PM »
Zaterdag 09 maart naar het EendeŽi om het motorblok af te stellen en te laten draaien.

IMG_20190309_161655[1] by m blom, on Flickr

Behalve het blok heb ik de versnellingsbak meegenomen om de Oliekeeringen van de steekas te vervangen.
En nieuw bestelde onderdelen ingeladen.

IMG_20190309_161451[1] by m blom, on Flickr

Blok op de standaard gezet. Kleppen stellen.


53766687_933832736825062_6206436314921828352_n[1] by m blom, on Flickr

53711600_933832683491734_703632676648648704_n[1] by m blom, on Flickr

Buiten starten ivm de uitlaatrook. ( en het gebrek aan demping.

IMG_20190309_143724[1] by m blom, on Flickr

Hij loopt als een zonnetje. De oliedruk gemeten. Olievulpijp membraan is stuk, niet zo gek na 25 jaar stilstand. Direct een revisieset aangeschaft.


Ik ben niet de enige vandaag. Er wordt aan twee totaalrestauraties gewerkt, een Chassiswissel, een beurt en iemand vrvangt een luchtfilter.

53875477_933832583491744_7784933205332721664_n[1] by m blom, on Flickr

En af en toe natuurlijk een bak koffie in de barruimte.

53453733_933832630158406_5361283422192926720_n[1] by m blom, on Flickr

De versnellingsbak is ontvet en schoongemaakt aan de buitenkant. De steekassen zijn losgemaakt om de oliekeering te vervangen. De lagers waren nog prima. Nu kan ik ook de remankerplaten ontroesten en lakken.
Geen foto's gemaakt...

12
De besteleendmeeting / Re: 20e int. besteleendenmeeting, Leersum
« on: March 05, 2019, 09:07:13 AM »
haha,
Op het eendeŽi heeft in de jaren tachtig dezelfde discussie gewoed. een Dyane is geen eend of toch wel. Sinds dertig jaar is er consensus (  :o ) , het zijn allemaal variaties op een thema. Maar het is geen eend.

En behalve wij ziet niemand meer het verschil tussen een besteleend of een acadiane. Of tussen een eend en kever.


Overigens maakt een discussie over essentiŽle zaken van het leven zoals deze het leven meer dan de moeite waard.


Mijn besteleend heeft er overigens al zin in om naar Leersum te gaan.

13
2cv Wereldmeeting / Re: 2cv wereldmeeting 2019 KroatiŽ
« on: March 03, 2019, 13:28:31 PM »
Er gaat een grote groep eenden vanuit het EendeŽi die kant op.

14
Diversen / Re: Cťlťbration du Centenaire CitroŽn 2019
« on: March 03, 2019, 13:27:08 PM »
CitroŽn Frankrijk organiseert het evenement op het testcentrum 'La Fertť Vidame'. Het is ťťn van hun officiŽle activiteiten nav het 100 jarig bestaan.
Website is wat rommelig maar met wat zoeken kom je er wel uit.
De site is in Frans en Engels.
www.citroencc.com

Om te kamperen of een handelstand op te zetten moet je voor eind april inschrijven. In Frankrijk zijn ze nogal voorzichtig met de veiligheid op grate evenementen.
Dagbezoekers hoeven dat niet maar er zijn nog geen kaarten voor dagbezoekers beschikbaar.

De verwachting is dat er duizenden bezoekers per dag komen. Daar is veel ruimte voor

Er zijn maar een beperkt aantal kampeerplekken beschikbaar.

15
S / Re: 36-71-SB
« on: March 01, 2019, 14:40:52 PM »
Vervolgens de versnellingsbak op de workmate gezet. Deels ontmantelen. De oliekoek eraf poetsen.

IMG_20190226_143529 by m blom, on Flickr

IMG_20190301_095633 by m blom, on Flickr

Klaar voor transport naar het EendeŽi om daar in de ontvetter super schoon te poetsen.


IMG_20190301_111431 by m blom, on Flickr

Als hij ontvet is gaan de assen eraf om nieuwe oliekeerringen en pakkingen te krijgen.
Ook kan ik dan de remankerplaten ontroesten en in de lak zetten.

Pages: [1] 2 3 ... 19