Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - michelidds

Pages: [1] 2 3 ... 20
1
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctommi
« on: December 03, 2015, 16:55:00 PM »
Ik kan mij goed voorstellen dat het een enorme opgave is. 3 huizen in Frankrijk en Nederland, vol met verzamelspul. Waardeloos voor ondeskundigen, zeer waardevol voor kenners.
Dat is een dagtaak voor maanden, zo niet een jaar, om dat uit te zoeken, te verkopen, weg te gooien en op te ruimen. Moet er niet aan denken...! 1 huis van mijn vader jaren geleden was al een gigantische klus.

2
Website algemeen / Re: Besteleenden-hemel: Mctommi
« on: December 03, 2015, 15:21:04 PM »
Is er ergens een overzicht Timo?
Zelf vind ik zijn varkensneus Visa erg leuk, maar dat vinden meer mensen...

3
Binnenland / Re: ICCCR NL 2016; Aanmeldingen
« on: November 25, 2015, 15:36:09 PM »
Presentatie stand van zaken en opzet terrein en programma:
https://www.dropbox.com/s/hygvk9aeg1mhn1h/Presentatie24112015%20vs3B.pptx?dl=0&s=sl

4
Binnenland / Re: ICCCR NL 2016; Aanmeldingen
« on: November 24, 2015, 01:15:54 AM »
Veel geld, misschien, maar je krijgt er ook heel veel voor.
Instappen kan. Dat is natuurlijk ieders afweging. Maar veel minder leuk.
Waarom neem je je partner niet mee (als je die hebt)? Daar is het evenement ook heel leuk voor.

Nogmaals, de entreeprijs is niet meer dan een paar tanks benzine, of enkele onderdelen. En je hoeft er nu niet ver voor te rijden, terwijl het wel een prachtige - haast Franse - omgeving is. Echt, alle signalen wijzen er nu op, het wordt een onvergetelijk mooi en enerverend evenement. Heel wat meer dan 2CV Wereldmeetings.
De auto's zijn op de ICCCR niet het doel, maar het middel.

5
Binnenland / Re: ICCCR NL 2016; Aanmeldingen
« on: November 22, 2015, 20:47:06 PM »
Hoe? Dat hangt er van af hoe je de auto gebruikt op de ICCCR.
  • Je auto staat het hele evenement op een plaats tentoongesteld, als onderdeel van het algemene evenement. Bijvoorbeeld in de museumtent. Waar 's nachts ook bewaking is en overdag toezicht. Er is vooraf afgesproken dat en hoe zo'n auto tentoongesteld wordt. - Dan kan ik mij goed voorstellen dat je niet hoeft te betalen voor die auto.*
  • Je bent met twee auto's en je tweede auto maakt een dagdeel uit van een show / demonstratie van een club. Bijvoorbeeld de hulpdiensten-manifestatie of de besteleendenopstelling. Je hebt de auto daarvoor speciaal meegenomen, ook al staat die de meeste dagdelen naast je tent. - Heb daar geen uitspraak van de organisatie van, maar ik kan me voorstellen dat je dan voor je tweede auto niet zou hoeven betalen. Voor de eerste natuurlijk wel. - Hoe ermee omgegaan wordt als die tweede auto niet op een ambulance staat, maar gereden wordt door jouw 'passagier', moet ook nog duidelijk worden. - Het lijkt me logisch dat zo'n tweede auto vooraf aangemeld moet worden.
  • Je bent met ťťn auto en die maakt een dagdeel uit van een show / demonstratie van een club. Je bent daarom wel speciaal met die auto gekomen, maar je bent niet met een andere auto. - Het lijkt me logisch dat je voor die auto wel moet betalen. Want het is de auto waarmee je deelneemt aan het evenement.
  • Je neemt 3 of meer dagen deel met ťťn auto en die staat niet in een speciale tentoonstelling of opstelling. - Daarvoor betaal je natuurlijk de prijs voor een deelnemersticket, dat geldt voor 2 personen en ťťn auto. Meer dan 2 inzittenden betalen nu € 10 pp extra voor het hele evenement.
  • Je komt 3 of 4 dagen alleen met de auto of twee dagen met twee personen. Dan kan je beter een deelnemersticket kopen, want dan ben je goedkoper uit dan 2 keer dag-entree voor 2 personen. Plus dat je dan geen parkeergeld hoeft te betalen.
  • Je komt ťťn dag met de auto. Dan betaal je dag-entree per persoon en parkeer je de auto op de grote gemeenschappelijke parkeerplaats, waarvoor je ook betaalt. Dat is prijstechnisch de minst aantrekkelijke optie.

Qua veiligheid neemt iedereen deel onder eigen verantwoordelijkheid. Bijna alle auto's zijn natuurlijk waardevol op een of andere manier. Tentoongestelde auto's worden extra bewaakt.
Ik kan mij niet herinneren dat op vorige evenementen wat betreft beschadigen of diefstal van auto's veel bijzonders gebeurd is.

*Al het bovenstaande op persoonlijke titel, waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.

6
Binnenland / Re: ICCCR NL 2016; Aanmeldingen
« on: November 22, 2015, 18:51:57 PM »
De vraag hoe om te gaan met meerdere auto's is aan de organisatie gesteld. ik heb daar nog geen antwoord op gekregen. Als ik dat krijg zal ik dat terugkoppelen.
Ik kan mij goed voorstellen dat alleen goedkope / gratis toegang gegeven wordt aan (tweede/derde) auto's die minimaal 1 dagdeel tentoongesteld worden en vooraf aangemeld zijn.

Of een actie zin heeft, blijkt pas als het zo ver is. Natuurlijk hangt het er uiteindelijk van af of mensen naar de CitroŽn Wereldmeeting ICCCR2016 komen. We kunnen alleen proberen te overtuigen.
Dat probeer ik te doen door over te brengen dat het 't mooiste CitroŽn evenement ooit wordt.

7
Binnenland / Re: ICCCR NL 2016; Aanmeldingen
« on: November 16, 2015, 21:14:45 PM »
Nog een aanvulling om jullie goed te informeren over wat je krijgt voor je geld: Op het kampeerterrein is sober sanitair aanwezig; toiletten, wasbakken en douches, maar geen stroom.
Bij iedere barbecue moet een brandblusser aanwezig zijn. Gelukkig heb je in de auto een brandblusser, toch? Een aluminium weggooi barbecue mag niet.
Wil je persť stroom dan kun je beter gaan kamperen op een van de vele officiŽle campings in de omgeving.

8
Binnenland / Re: ICCCR NL 2016; Aanmeldingen
« on: November 16, 2015, 00:18:10 AM »
Het aanmelden bij MarcoAZU kan vanwege twee redenen. Misschien goed dat ik dat even vermeld:

1. Om € 20 club-inschrijvingskorting te krijgen. Dat kan tot 31 december 2015. Daarna vervalt deze kortingsactie en gaat de website-prijs ook omhoog.

2. Om deel te nemen aan een gemeenschappelijk gedeelte op het kampeerterrein. De kampeerterreinen worden vanwege veiligheidseisen van de brandweer opgedeeld in gemarkeerde units van 30 plaatsen, omgeven door paden. Clubs en groepen mensen kunnen zulke units reserveren, om bij elkaar te kunnen kamperen. Voordeel van zulke units is dat in het midden een stuk vrijgehouden moet worden van tenten, waar gezamenlijk gezeten of gebarbecued kan worden. (Barbecues zijn toegestaan, open vuren niet.) Iedere plaats is groot genoeg voor tent plus auto plus plek om te zitten.
Natuurlijk kun je ook elders overnachten, samen met een andere club of vriendengroep kamperen, of anoniem in de massa. Je overnachtingsplek staat los van je inschrijving.

Als je wilt gaan kamperen, denk er dan aan om gelijk met de inschrijving bij het ticketbureau van de ICCCR2016-organisatie, een kampeerplaats te boeken voor € 25 voor 5 nachten. Dan hoef je niet twee keer € 2,50 boekingskosten te betalen.
Enne, in het andere topic heb ik een link gezet naar een powerpoint presentatie over opzet en voorlopig programma van de ICCCR. Die presentatie zal je ervan overtuigen waarom je er 4 dagen heel wilt. Wat je allemaal krijgt voor je inschrijfgeld. En dat is veel, hťťl veel.

9
Binnenland / Re: ICCCR 2016 Nederland
« on: November 15, 2015, 22:39:34 PM »
We hebben gister een nuttige vergadering gehad van de ICCCR organisatie met de clubs.
Hier https://www.dropbox.com/s/hygvk9aeg1mhn1h/Presentatie24112015%20vs3B.pptx?dl=0&s=sl een presentatie die meer inzicht geeft in wat er op dit moment allemaal gepland is.
Wel groot bestand (19 Mb), downloaden en kijken is het snelste.
Er zijn steeds meer clubs betrokken en actief. Programmaonderdelen worden concreter en zekerder. Het wordt steeds duidelijker dat het een onovertroffen CitroŽn feest wordt.

10
AE / Re: AE-32-13
« on: November 12, 2015, 21:43:59 PM »
Allemaal goede ideeŽn... ik wil hem ook gaan uitrusten als campertje. Zoals ik op de foto's van Michelidds kan zien moet het wiel eigenlijk wel makkelijk onder de motorkap passen.
(...)
Gr.
Erik
Dat klopt Erik. Maar wel op een speciale beugel daarvoor. Ik weet niet van welk type en afwijkend van de Dyane-beugel.
Bovendien zit er daarom een ander luchtfilter op van een ouder type.

11
AE / Re: AE-32-13
« on: November 11, 2015, 23:14:40 PM »
Bij onze AK400 93-45-RB ligt het reservewiel onder de motorkap. Op de plek van reservewiel was in het camperverleden een neerklapbaar kooktoestel en een watertankje gemonteerd. En aan de onderkant, onder de vloer en op het chassis, zat een lange doos met tentstokken en onderdelen, dwars onder de auto.

Op die plek zou je ook een platte, of twee lange dunne gastanks kunnen plaatsen. Zoals azurblade ook bedoelt.
Die komen dan aan de rechterkant uit onder de benzinetank.
Feitelijk zou het reservewiel daarvoor niet eens weg hoeven.

12
Binnenland / Re: ICCCR 2016 Nederland
« on: November 11, 2015, 01:05:49 AM »
Mooi werk! Je hebt pb.

13
Binnenland / Re: ICCCR 2016 Nederland
« on: November 11, 2015, 00:17:47 AM »
Bedankt voor de mooie foto's Martijn!

Voor de anderen: bedenk dat het bij de CitroŽn Wereldmeeting ICCCR zeker net zo veel om de mensen gaat, internationaal ontmoeten, bijzondere dingen zien, lekker eten en drinken. Samen met andere Citrofielen vier prachtige en unieke dagen beleven.
Mij gaat het CitroŽn gevoel tenminste allang niet meer alleen om de auto's.

14
Binnenland / Re: ICCCR 2016 Nederland
« on: November 10, 2015, 20:53:18 PM »
Dank voor je positieve reactie Martijn. Natuurlijk ga jij dat evenement niet missen. Als je zelfs naar 60 jaar DS in Parijs komt... (Nog bedankt voor het attenderen op mijn band!)

Qua organiseren hoeven jullie als ongeorganiseerd clubje natuurlijk niet veel te doen. Van te voren laten weten dat jullie een Besteleendenopstelling willen maken op een bepaald dagdeel, zorgen dat dat in het programma komt. Hoe eerder je dat doet, hoe meer kans op een gunstig dagdeel.
Evt. buitenlandse hokken erop attenderen en op die dag alleen de opstelling maken. Klaar, jullie worden gezien!

Bij wie iedereen gaat kamperen wordt eigen initiatief. Over het algemeen is het ieder ICCCR weer een ongeorganiseerd zooitje, waarbij groepjes toevallig bij elkaar staan. Over camping lopen en kijken wie waar staat, met welke auto's is een deel van de lol.
Verschil is nu dat clubs een stuk kunnen reserveren, als ze dat willen. Maar dat is niet verplicht.

15
Binnenland / Re: ICCCR 2016 Nederland
« on: November 10, 2015, 18:10:23 PM »
Sorry, ben even druk geweest met andere zaken.

Ik begrijp wat je zegt Marco. Voor twee auto's betalen is inderdaad onzin.
Dit punt ga ik oppakken met de organisatie. Want het geldt niet alleen voor jullie, maar voor veel/alle eigenaren van tentoon te stellen auto's. A.s. zaterdag is er weer een vergadering. Ik zal dit punt inbrengen.

Anderzijds is het natuurlijk absurd om de prijs te vergelijken met de BEM. Je krijgt er ontzettend veel meer voor.
Als je de prijs vergelijkt met de 2CV Wereldmeeting en andere ICCCR's, wat eerlijker is, is die hetzelfde, maar het wordt een mooier evenement. Bij voorintekening via de clubs kan dat bovendien tot de jaarwisseling nog met korting van € 25 t.o.v. de huidige prijs op de website. Kwestie van regelen via dit forum.
Het kost 'helemaal' 2,5 tank benzine van een 2CV, of ruim 1 tank van een DS... En deze keer hoef je niet eens naar Polen, Frankrijk, of Portugal te rijden...

Zoals gezegd is a.s. zaterdag 14/11 weer een vergadering over het programma van de ICCCR organisatie en de diverse clubs. Wij denken dat er vergeleken met andere ICCCR en 2CV wereldmeetings een mooier programma neergezet gaat worden dan ooit tevoren. Het omvat nu zeker 150 onderdelen: Activiteiten, lezingen, workshops, shows en ritten door de clubs, een museum met bijzondere auto's en kunstvoorwerpen, handel in onderdelen, Citrovaria, kunstvoorwerpen, kleding, brocante, curiosa en regionale eet en drink specialiteiten, cultureel vermaak, muziek, toneel, diverse soorten en prijsklassen horeca, eten naar ieders smaak, leuke terrasjes, picknicken, sport en spel, kinder- en jeugdvermaak, kampeerfaciliteiten, en vooral een onvergetelijk evenement van elkaar ontmoeten en samen beleven in een mooie omgeving. Voor ieder wat wils, of eigenlijk meer dan je allemaal mee kunt maken.

Het gaat ook beslist niet alleen om onze klassieke auto's. De liefde daarvoor is iets wat we delen, maar die zijn maar een middel. Het moet een totaalfeest worden wat zeker ook leuk is voor partners en kinderen, en eigenaren van moderne CitroŽns. Denk aan een festival als Oerol, Into the great wide open, of Lowlands, in vergelijking tot een kroeg/buurtpark met een lokaal bandje... Allebei leuk, maar onvergelijkbaar. Bovendien is Lowlands ieder jaar, maar de ICCCR maar ťťn keer in Nederland. In mijn ogen ben je gek als Nederlands CitroŽn liefhebber als je er niet heen komt.
Dat wat je krijgt voor het geld nog onvoldoende duidelijk is, vind ik wel een groot probleem van de organisatie. Daar spreek ik hen voortdurend op aan.

Natuurlijk zijn jullie vrij om ook een BEM te organiseren. Het voorstel dat clubs hun jaarlijkse evenement inpluggen in de ICCCR is door de clubs zelf gedaan, zodat clubs dan niet twee keer de belasting hebben van het organiseren van een groot evenement in 2016. En om uit te dragen dat de ICCCR hťt evenement is waar alles gebeurt.

Tot slot: Ik ben niet betrokken bij de ICCCR organisatie, maar als voorzitter CitroŽn Contact bewaak ik wel dat er een evenement neergezet gaat worden wat voor alle aangesloten clubs en organisaties een prachtige gelegenheid is om zich te presenteren aan CitroŽn rijdend Nederland en CitroŽn liefhebbers uit andere landen en dat we samen een prachtig feest gaan beleven.
Verder zet ik mij persoonlijk er samen met anderen voor in dat de ruim 40 ideeŽn vanuit ID/DS club inderdaad uitgewerkt worden tot programmaonderdelen (je leest het goed, teller staat op 47). Nee, het wordt daarmee geen DS-feest. We organiseren die onderdelen deels samen met andere clubs, voor het grootste deel ook voor andere modellen en allemaal ook voor partners en kinderen.
Als ID/DS club verwachten we niet anders, een normaal ID/DS najaarsevenement kent al 20 ŗ 30 programmaonderdelen...

Denk er nog eens over...

Pages: [1] 2 3 ... 20