Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - marcopr

Pages: [1]
1
B / BE-92-22
« on: January 25, 2019, 21:12:08 PM »

2
Interieur / heupgordels maken
« on: February 03, 2016, 23:07:50 PM »
omdat mijn besteller gelast wordt denk ik eraan om bevestigingen voor twee heupgordels te maken.
Heeft iemand daar ervaring mee.

3
Motor / AZU 1958 op de rollenbank
« on: October 08, 2013, 13:52:09 PM »
Gisteren,7 oktober met het hok op een rollenbank geweest.
Ze hadden wel wat moeite om de juiste meetgegevens boven water te krijgen. Het was bij Van Beek Autoracing. Die tunen alleen maar (jonge) klassieke racers, porsche, lotus triumpfs enz.
Geen toerenteller, geen koelwatertemperatuur, en waar zit de uitlaat. Daar begon het mee. Ook was hij net breed genoeg om op de rollen te kunnen. Tzt hoor ik als het filmpje op het internet gezet wordt en er een artikeltje in de Autoweek verschijnt.
En de uitslag, max 10 pk aan de krukas bij 3000 toeren. Boven de 3000 toeren nam het vermogen sterk af. De Nm waren heel stabiel tot 3000 toeren. Moraal, net niet maximale toeren draaien is het effectiefst en zuinigst.

Het was wel zo dat de apparatuur niet geschikt was om zo weinig goed te meten. De wijzers op de meetapparatuur kwamen nauwelijks in beweging. Dus heel precies moest ik het niet nemen.
Terug naar huis reed hij overigens gewoon 90 met een zuchtje wind in de rug.







4
B / BE-74-02
« on: July 27, 2013, 14:04:06 PM »

5
Motor / carubrateur 19 mm afstellen
« on: April 11, 2013, 17:05:43 PM »
Ik heb nu een 19 mm carburateur op mijn 12pk blokje. Start primamet choke. loopt stationair alleen met choke.
Hoe stel ik hem netjes af?

6
Transmissie / azu 1958 koppeling
« on: April 03, 2013, 22:54:08 PM »
VAndaag kon mijn azuutje naar buiten. Starten. Lopen. In zijn achteruit..... dat ging niet. Ik kreeg hem niet ontkoppeld.
Koppeling proberen te stellen, dat maakte geen verschil. Toen bedacht dat de eend gewoon prima koppelend en ontkoppelend in de garage is gezet in november.
Door het pedaal in te drukken ontkoppeld hij net niet. Met een hamersteel op de koppelingshendel (zit bij een oud beestje schuin boven) ontkopped hij wel en kan ik gewoon schakelen. Wel opletten dat ik blijf duwen anders zou het wagentje tegen mijn schenen aan galoperen.
De koppelingskabel gleed niet zo goed door zijn buitenmantel dus kruipolie opgespoten tot het eruit liep. Se kabel gleed beter maar probleem bleef.
Morgen haal ik hem los en kijk of ik de kabel gangbaarder kan maken.

Iemand nog andere tips waar ik nie aan denk.
Er zit een nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en grafiet drukring in sinds 500 KM.

Pages: [1]