News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - WimvanEijk

#1
Motor / 12 pk niet op topsnelheid
September 17, 2020, 10:49:09 AM
Mijn azu haalt niet de topsnelheid, waar als hij dat een paar maanden terug wel haalde. Het enige wat nadien vervangen is is de bobine/ puntjes/condensator.
Kan dit een oorzaak zijn?

Verder loopt hij goed en reageert goed op het gas. Handrem afstelling is goed en remmen lopen niet aan. Ook de klepspeling is volgens mij okay en heb ik niet lang geleden afgesteld.
Olie vulpijp is o.k en "eendesnavel" ook.

Waar ik eerst "plankgas" ong 84 km/h (echte kilometers) haalde, houdt het nu op bij zo'n 73 :-\
En dat is net wat te weinig op wegen met 100km/h vind ik.
Tips/trucs van harte welkom. (Kan het trouwens ook de stationair afstelling zijn ?)
#2
BE / BE-80-70
August 05, 2020, 12:24:43 PM
Hoi allemaal,

Eindelijk. Na jaren er aan gewerkt (met de nodige hindernissen) te hebben in een oude/vochtige schuur (in lente/zomer) paar kilometer verderop  is de geimporteerde AZU van januari 1960 APK goedgekeurd. Locatie: Beilen (dr).
In september is ons huwelijk en natuurlijk raden jullie al wat de trouwauto zal zijn..... ;)
Genieten maar.... Gr Wim.
#3
Elektrisch / centrale clignoteur schakelaar
June 24, 2018, 11:35:38 AM
Hoi allemaal,
Ik heb al eerder hier op de site een vraag gesteld m.b.t aansluite v centrale knipperlicht schakelaar midden op "dashboard" :)
Heb +6v aan voorzijde, massa midden achter. Volgens mij okay, maar hij doet het niet.
Ook een andere uit Frankrijk doen "niets.
Van alles geprobeert (ook rechtstreeks op accu met lampje enzo) maar zonder resultaat.
Twijfel nu of ik het goed heb aangesloten. Indien stuk zullen ze wel niet te repareren zijn verwacht ik. Lijkt mij nogal vernuftig dingetje..

Weet iemand de juiste aansluitingen of heeft nog goeie tip ?

Bedankt alvast.
#4
Beste allemaal,
Ik ben flink op weg om de auto rijklaar te krijgen. Laatste loodjes zeg maar...
De AZU ('60) heeft 6 kleine ramen aan zijkanten waarvan de rubbers door de franse zon tot chips zijn gebrand 8)
Zie foto's.
Welke rubbers heb ik hier v nodig, of wie heeft wat liggen/kent adresje ?

Ook de vraag aan jullie of de rubbers (zonder pees) vd ramen in achterdeurtjes dezelfde zijn die in een AK gebruikt worden. (Dat zou mooi zijn )

Bedankt !
#5
Elektrisch / Knipperlichtautomaat 6V 1960
April 10, 2017, 13:05:23 PM
Allen, ik heb een nieuwe kabelboom gemaakt maar nu zit ik even te worstelen met aansluiten van knipperlichtinstallatie-automaat.
Het betreft een AZU 1960. Kleuren van de nieuwe bedrading zijn Groen/Rood/Blauw en zwart. Ik weet dat rood aan de voorkant moet (+) maar de andere 3 ??.
Ideeën ? Welkom :) Bedankt vast.

(Oja, de foto's tonen hoe het aangesloten zat. Alleen twijfel ik aan de kleuren en of het goed aangesloten zat. Het buislampje wat onderaan de schakelaar zit  is trouwens defect. Moet ik nog nieuwe v halen)
#6
Website algemeen / eindelijk voortgang
November 05, 2015, 00:03:25 AM
Beste allemaal,

Ik heb een paar jaar gelden een AZU uit Frankrijk gehaald. Nu een kenteken (BE-80-70) en staat in Hoogeveen (DR)
Druk bezig geweest met motor (gereed), en nu met chassis.
Het chassis lijkt nog in goede staat te zijn.

Daarna nog het nodige laswerk :-[ aan de carrosserie.Maar eens kijken hoe we dat gaan doen.
Ik heb op het forum een vraag gesteld over de batteurs, en verder valt op dat de kantelmessen van het kleine type zijn (zo'n 41 mm bij 11 mm. Dacht dat ze bij een AZU wat groter waren.

De asmoer van vooras (32mm) lukt mij nog niet om die los te krijgen, en ook de veerpotten zal nog lastig worden ondanks de vele WD-40 vrees ik. Afijn, motor loop en is gereviseerd waar nodig. Nu alleen de rest nog (ha ha).

(foto's uploaden lukt niet helaas. Formaat is goed, maar uploadfolder =vol. Houden jullie te goed. )
#7
Wielen, remmen en vering / Batteurs verwijderen
November 04, 2015, 23:47:41 PM
Beste allemaal,

Ik ben bezig met het chassis van mij AZU 1960, en wil de batteurs testen.
Echter, ze zitten vast met 2 kroonmoeren, en splitpennen en ik dacht dat ze dan wel eraf konden(tik met hamer), maar nee hoor.
Aan de achterkant kan ik er vrijwel niet bij met pijpsleutel/Ringsleutel.

Hoe krijg ik ze gedemonteerd ?
#8
B / BE-80-70
November 04, 2015, 23:42:00 PM
Type; AZU
bouwjaar; 22-01-1960
kleur;
bijzonderheden;

Eindelijk een kenteken en druk bezig met revisie werk.
Motor gereed. Nu chassis, en dan koets.

AZU geïmporteerd uit Frankrijk.
Kenteken afgegeven op 22 januari 1960.

En nu dus in Hoogeveen (Dr)

Streven is om hem in aug 2016 APK gekeurd te hebben.... ??? \
#10
Beste medeforummers,

Hoe krijg ik in vredesnaam het glazen reservoir (AZU '60) eraf zonder dat het breekt ? Dopsleutel in het potje en dan linksom draaien (toch ? :-\).
Ik heb al 1 glazen potje gebroken. Nu nog een andere remcilinder op de kop weten te tikken met glazen reservoir, maar wil wel weten of ik het juist doe ? Tips zijn meer dan welkom...
#11
Carrosserie / Kleurcode voor AZU 1960
February 06, 2013, 15:23:48 PM
Beste allemaal,

Wie kan mij helpen aan de kleurcode van mijn azu ? Het is dezelfde als Geert heeft gehad volgens mij.
Is het Gris Clair, of Bleu Neve ? Bouwjaar 1960. Hieronder een link naar topic:
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=901.msg6434#msg6434


#12
Motor / Gaspedaal stang aansluiting met veer
February 06, 2013, 15:17:22 PM
Gaspedaaal perikelen

Wie o wie weet hoe ik de veer bevestig die aan de gaspedaalstang zit ? De stang loop van gaspedaal naar carburateur. De stang van de azu 91960) is iets verbogen en de veer is weg. Ik heb inmiddels een veer, en ook het " dingetje"  aan de stang waar de veer aan zit heb ik gevonden. Alleen waar moet de andere kant van de veer aan vast ???.
Kan er geen chocola van maken en kan er ook niets van terugvinden in de boekjes die ik heb.

Kan iemand mij hiermee verder helpen ? Bedankt vast !
#13
Website algemeen / Nieuwe Franse import uit 1960
August 20, 2012, 14:12:54 PM
Beste allemaal,
Ben nieuw op het forum en heb onlangs een AZU uit 1960 uit La France gehaald.
Ik ga deze restaureren, en later voorzien van keuring en NL kenteken.

Krijg veel opmerkingen dat ik het uiterlijk zo moet laten en niet strak moet maken en plamuren/spuiten  :-\.
Ben benieuwd naar jullie meningen. Hier een foto van " mon cheri" .