Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - DriesH

Pages: [1] 2
1
Beste Engbokho, bedankt voor je reactie!
Wat je schrijft lijkt erg logisch.
Er is een rijker mengsel nodig om de valse lucht aanvoer te compenseren. Ik ga de zaken die je noemt controleren.
Als ik de oorzaak gevonden heb zal ik dit nog even hier melden
Groetjes Dries

2
Brandstof , verwarming en uitlaatsystemen / Solex carburateur choke
« on: March 13, 2020, 13:24:37 PM »
Beste sleutelaars ik heb een uitdaging!
De restauratie van mijn Azu 1957 vordert steeds verder.
Sinds de opbouw van het 12 pk blok slaat deze direct aan en loopt prachtig tot!!!!  Ja tot, sinds het monteren van het dashboard en de choke en gaskabel gaat het zeer moeilijk tot niet.

Ik heb de carburateur (Solex ) geheel gedemonteerd, nogmaals schoongemaakt en alle sproeiers doorgeblazen. Niks mis.  Nu is de chokekabel nog los en ja hoor. Loopt direct en prima.

Verder e.e.a. Uitgezocht en uitgesloten. Wat is het geval?
Als ik het choke hefboompje tegen het meeneem nokje (tweede hefboompje) houd loopt hij direct.
Druk ik echter de choke verder terug dus zeg maar uit tot op de aanslag(het toerental zakt dan) slaat de motor af. Het stationair toerental met de gasklep aanslag schroef verhogen heeft ook niet het gewenste resultaat.
Het lijkt wel of het standaard stationair lopen niet wil.  De stationairsproeier is open.
Wie o wie heeft ervaring en mogelijk een oplossing.
Bij voorbaat dank.
M.vr.gr
Dries

3
Carrosserie / Tip Tip Rubbers voor zij en achterruiten oude Azu
« on: February 07, 2020, 16:49:33 PM »
Tip!
Er is een ouder topic dat ging over de raamrubbers voor oude bestelende in het bagage gedeelte. Omdat de datum al ver achter ons ligt hierbij een nieuw topic daarover.
Ik kon nergens op internet deze raamrubbers (die ook in de zg. Glasauto gebruikt werden) vinden en wilde ze dan ook naar voorbeeld laten maken.
Omdat ik daar minimaal 25 meter van af moest nemen en dit behoorlijk in de papieren liep had ik de aanschaf nog even uitgesteld. Zover was ik toch nog niet met de restauratie.

Maar al zoekend op internet kwam ik een restauratie tegen van een Renault Gouliette busje uit de jaren 50 en wat schetste mijn verbazing? Ik zag een gelijkend rubber voor de zijramen.
Dat gaf weer houvast! En ja hoor gevonden.
Leverancier : www.techni-tacot.com
Dus voor alle oud azubezitters er is hoop! Ik heb het besteld en het is exact hetzelfde. Deze kunnen we weer afvinken.

4
Elektrisch / Re: Bekabeling achterlichten
« on: August 10, 2019, 09:10:33 AM »
Best engbokho,
Bedankt voor je info. Nu is het me helemaal duidelijk. Dat was nog het enige elektrische vraagstukken.
De verdere volledige kabelboom heb ik al kant en klaar. Dat was wel een hele klus om die te maken.
Nogmaals dank voor de hulp.
Groetjes,
Dries

5
Elektrisch / Bekabeling achterlichten
« on: August 10, 2019, 00:07:47 AM »
Beste forumleden. De restauratie van mijn Azu 1957 volgt gestaag. Nu heb ik een vraag m.b.t. De bekabeling van de verlichting achterzijde.
Door de linker en rechter a stijl en door de zijrails lopen de bedradingen voor respectievelijk de richtingaanwijzers en parkeer lichten links en rechts. Dus twee aders aan weerszijde.

De achterlichten en nummerplaat alsmede het remlicht was bij mij aangesloten via twee aders die langs de linkerzijde van het chassis geleid werden. Is dit origineel? Of zouden die bij de kabels van het linker richtingaanwijzer/parkeerlicht door de carrosserie moeten lopen.

Ik hoor graag van een expert hoe het origineel hoort te zitten.
Daar zou ik zeer mee geholpen zijn.
Bij voorbaat dank,
Mvrgr
Dries

6
Hallo Azurblade,
Bedankt voor je reactie. Klopt wat je zegt de ruiten hangen inderdaad in het rubber naar binnen toe.
Ik zal het ook wel speciaal moeten laten maken.
Weet jij bij toeval nog waar je het hebt laten doen?
Groetjes Harry

7
Beste Wim, het is al even geleden dat jij op zoek was naar raamrubbers zonder pees in de Azu voor zg. Glacauto ramen. Nu zit ik met hetzelfde verhaal voor mijn Azu 1957 waar men ook dergelijke ramen in geplaatst hebben.
Ben jij verder gekomen met je zoekactie? Zo ja zou ik graag van je vernemen waar je de rubbers gevonden hebt.
Ik hoor het graag van je,
Groetjes,
Harry

8
Nog onbekende besteleenden / Re: Gevallen voor..... 2 CV Azu 1957
« on: October 24, 2018, 17:12:41 PM »
Nou eendenliefhebbers. Zoals jullie mogelijk gezien hebben was ik er niet bij. Wij waren in september nog onderweg in Toscane ItaliŽ.
De restauratie volgt gestaag. Chassis is nu helemaal klaar en voorzien van alle nieuwe delen zoals remleidingen, remmen etc.etc.
De tijd gaat snel en er is nog veel te doen.
Mogelijk volgend jaar?
Het is een leuke hobby als je geen haast hebt. En ik heb geen haast.
Groetjes en succes met jullie projecten,
Dries


9
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
« on: February 27, 2018, 12:06:59 PM »
Overigens als aanvulling mocht iemand daar nog behoefte aan te hebben:

achter gatmaat 31,1mm  h.o.h. schroefjes 30mm
voor    gatmaat 34,2mm  h.o.h. schroefjes 35mm

Logisch dat het niet paste! ;-)
Harry Driesen

10
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
« on: February 27, 2018, 12:01:31 PM »
Beste Forumleden,

ik dacht dat ik na de restauratie van een Triumph Vitesse, Mercedes W123, Volkswagen T3 camper en de bouw van een Renault Master camper nu met een 2CV Azu toch geen al te grote problemen zou moeten hebben!

Maar ik zit nu met het schaamrood op de kaken dit te schrijven.
Ik was vorig jaar in Frankrijk bij fa. Retro Design langs geweest op de terugweg van vakantie en had een hele, hele grote lijst met onderdelen.
Bij thuiskomst heb ik alles uitgepakt en gecontroleerd. Alles was er en alles was volgens mij ook juist.

Wat blijk ik daarbij gedaan te hebben???  Stom, Stom de achter cilinder in het doosje van de voor cilinder en omgekeerd.
En dat natuurlijk niet ontdekt omdat ik nu alleen de achter cilinders nodig had en prompt het doosje met de verkeerde als eerste pakte.

Zo zie je maar dat je ook met enige ervaring heel heel domme fouten kunt maken.

Iedereen bedankt voor de hulp en sorry dat ik jullie hiermee lastig gevallen heb!
groetjes,
Harry Driesen

11
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
« on: February 25, 2018, 13:04:09 PM »
Zouden die EEEC ook mensen helpen die geen lid zijn?
Ik denk het niet maar kan het altijd proberen.
Als ik op een of andere manier uitslag hierover krijg laat ik het op dit forum weten.
Uiteraard zijn alle tips welkom.
groetjes,
Harry

12
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
« on: February 24, 2018, 17:25:18 PM »
Ok tot zover bedankt.
Ik hoop inderdaad dat er iemand is die me mogelijk toch verder kan helpen.
Zou het dan toch zo zijn dat er ooit een andere toegepast is?
Als alle gebruikte cilinders eenzelfde gatenpatroon hebben gehad, zou de geleverde ook moeten passen. Het gat is echter te klein en de boutgaatjes zitten dichter bij elkaar.
O wie helpt mij met dit dilemma?
Groetjes Harry

13
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
« on: February 24, 2018, 15:08:48 PM »
Foto?

14
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
« on: February 24, 2018, 14:31:57 PM »
Beste Enbokho, bijgaand hopelijk de foto's.
De beide remcilinders liggen op het doosje waar de nieuwe in geleverd werden.
Volgens de Franse leverancier zijn er wel eens kleinere gebruikt maar dat is een zeldzame uitzondering??
Deze zou meoten passen. Maar zoals gezegd het past niet. Ik moet diverse aanpassingen aan de remankerplaat doen. De ingaande opening voor de z.g. bajonetbevestiging van de remslang past wel.
Ik hoor graag je ervaring hierin.
groetjes Harry

15
Wielen, remmen en vering / Re: Remcilinders achter
« on: February 24, 2018, 13:51:07 PM »
Beste Enbokho,
bedankt voor je reactie. De fotoís blijken te groot.
Probeer het straks even te verkleinen en te sturen.
Groetjes,
Harry

Pages: [1] 2