Citroen Azu

Het Nederlandse Besteleendregister => Import besteleenden => V => Topic started by: CitroenAZU on July 08, 2012, 09:42:42 AM

Title: 2-VXJ-13
Post by: CitroenAZU on July 08, 2012, 09:42:42 AM
Type; AZU 250
bouwjaar; 1974, 25-09-1974
kleur; groen
bijzonderheden;

Lees hier meer over deze 250;
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=877.0

(http://www.imageshack.us/photo/my-images/837/hy003.jpg/)
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: mctommi on July 19, 2012, 01:47:33 AM
Foto is dood :(
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: Valérie on July 22, 2012, 23:19:02 PM
Ach ...
Heb geduld. Binnenkort volgen een paar "plaatjes" ...
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: Geert on September 08, 2012, 15:59:31 PM
Quote from: Valérie on July 22, 2012, 23:19:02 PM
Ach ...
Heb geduld. Binnenkort volgen een paar "plaatjes" ...

Wat is bij jou "binnenkort"?
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: Valérie on September 08, 2012, 23:17:20 PM
Geert,
Klopt. Voelde me al schuldig bij voorbaat. Moest - nà de eindeloze RDW-story - er tussendoor nog even een vakantie in zuid-Franrijk "doorheen jassen" en momenteel vergt mijn baas erg véél van mijn vrije tijd. Maar kómt ! Het "proefrit-stadium" met Valérie hebben we tussen de bedrijven door intussen een beetje gehad, na veel gepriegel werkt sinds enkele dagen de kilometerteller óók weer (had de oorspronkelijke kilometertellerkabel van de 4-motor gemonteerd terwijl er nu een 6-motor in ligt ... blijkt het aandrijftandwiel in de versnellingsbak een volle maat te verschillen ...) en kan met enige trots melden dat Valérie al een aantal Camions het nakijken heeft gegeven met - volgens mijn dashboardje - wel 95 kmh op de teller.. Het enige euvel wat nu nog speelt is een versleten (enkele) carburateur. Bij het optrekken in iedere versnelling moet er een beetje "ge-choke-d" worden om meer trekkracht te krijgen. Daarnaast neemt ze de tijd met het "op snelheid" komen. Maar ze "rijdt" niet; ze "zweeft". Waarschijnlijk doordat ik, bij het plaatsen van nieuwe trekstangen in de veerpotten, per ongeluk de voorste en achterste veren verwisseld heb. Resulteert uiteindelijk in een "hoogbenige" AZU die zich niet "lager" laat stellen. Daarnaast heb ik de binnenzijde van de koets geheel bekleed met als resultaat dat ze beduidend stiller is dan onze 2CV6. Ik "rijd" dus niet; ik "geniet".
Zal z.s.m. plaatjes schieten en ze posten.
Gert
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: michelidds on September 11, 2012, 14:35:13 PM
Vanwege de alcohol in E5 benzine is die iets 'stroperiger' en minder makkelijk ontvlammend. Daarom zijn iets grotere sproeiers (met tot gevolg iets meer verbruik :'() tegenwoordig nodig om klassiekers normaal / goed te laten rijden.

OF: BP Ultimate 98 tanken...
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: MarcoAZU on September 12, 2012, 11:26:20 AM
Ook ik zweer bij BP ultimate 98!

Wel heb ik ervaren dat het snel verouderd! Ik maak niet zo veel kilometers met de AZU, een verse tank rijdt merkbbaar beter dan een oude!
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: CitroenAZU on September 12, 2012, 12:13:24 PM
Ik rij ook alleen maar BP Ultimate, inmiddels a 1,90 euro de liter :-(
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: MarcoAZU on September 12, 2012, 13:59:36 PM
Tering! dat wordt een duur besteleendenweekend over twee weken!!   :D
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: Valérie on September 13, 2012, 00:28:55 AM
Hebben jullie aandelen in BP ??? Ben niet zo "merk-gebonden" en dat rijdt totnogtoe nog steeds prima !  8)
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: CitroenAZU on September 13, 2012, 16:06:57 PM
Nee hoor, maar het is meer dat BP als een van de weinigen nog 98 octaanbenzine verkoopt. Bij shell enzo is de v power ook al 95 octaan geworden...onze eendjes vinden 98 nu eenmaal lekkerder...;-)
Title: Re: 2-VXJ-13
Post by: Valérie on September 14, 2012, 01:03:22 AM
Wil ik ogenblikkelijk van je aannemen. 't Is gewoon zo dat wij inmiddels al weer bijna 4 jaar d' Eend als dagelijks vervoermiddel gebruiken. Gemiddeld 250/300 km per week (óók woon-werk), krijgt al die tijd enkel octaan 95 en rijdt nog steeds geweldig ! Overigens heeft óók onze HY (1981 met originele motor) de afgelopen 11 jaar géén problemen gehad met die octaan 95. Blijkt dus dat die - oorspronkelijk voor loodhoudende benzine bedoelde - motoren bèst uit de voeten kunnen met die schralere (nou ja ...) benzine. Bedenk óók dat het benzine-octaangehalte in de loop der jaren steeds hoger is geworden; van origine zijn véél eenden "begonnen" op benzine met een octaangehalte dat veel lager lag ! Zie: http://www.mgcarclub.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=375:loodvrije-benzine-klopt-dat&catid=1004:luchtfilters-en-benzinesysteem&Itemid=153 Dus een beetje jammer om jouw kilometers tè duur te maken ...